hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når kan hoppen forsiktig begynne å bli ridd på.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Når kan hoppen forsiktig begynne å bli ridd på.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tolando

Skrevet - 21/04/2008 :  12:01:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei hoppe som fødte for to uker siden. Når kan jeg begynne å ri henne litt gjen.
Vet det må gå sakte å lite av gangen den første tiden,men jeg lurer på hvor lenge etter fødsel kan jeg begynne?

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 21/04/2008 :  13:20:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen hos oss har hoppene blitt ridd etter noen uker. Føllet som "fothest" og ridd i trygge omgivelser. Men jeg har aldri hatt føll på min enda (men venter i disse dager).

Selv har jeg sagt at mine ikke skal ut på tur før folen har lært å ha grime på, og at en rir hoppa, og jeg leier folen, så det kan nok gå litt tid.... :) Har ikke noe hast me å begynne å trene den vordende mamma... :) Går ute å koser seg hele dagen uansett..

Men her bør nok noen andre uttale seg.. :)
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 21/04/2008 :  14:05:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jeg lar hoppa få bestemme det. I fjor fikk hoppa ridefri 2 mnd før termin (ho ble så sliten av å bli ridd) og ble ridd ca 3 uker etter følling. Dessverre ble jeg tvunget til å gi henne fri hele juli mnd pga hingsten som sto her, han ble helt fra seg av å miste "damen sin".

I år rir jeg enda hoppa mi 6 uker før termin, ho er ved godt mot og i god form (ho er ikke så gedigen som ho var i fjor). Og jeg antar at jeg fint kan ri henne kort tid etter følling.

Ellen Gå til toppen av siden

Tolando

Skrevet - 21/04/2008 :  16:02:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja hun min syns det nesten ikke på at var drektig hehe.. så henne rei jeg fram til uka før føllingen. Hun er kjempe glad i å jobbe å jeg tror hun vil i aktivitet igjen. Vi har en kjempe fin ride bane på stallen å den er det gjerde rundt. Så tenkte å begynne med å si der pga det er så mye saue netting på veiene bort v stallen der som jeg er redd føllet skal gå på. Gå til toppen av siden

Mararia
» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2008 :  12:10:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det du må huske, er at følling og drektighet ikke er noen sykdom. Så hopppa tar ikke noe skade av å bli ridd kort tid etter fødsleen. Husk at i vill tilstand løper hoppa med flokken rett før hun skal følle, så trekker hun seg bort ca 1 time før hun er tilbake å løper i flokken igjen. Så normalt kan du ri den med en gang.

Selvfølgelig er hopper forskjellige og du må se ann din hoppe, men jeg ser ingen grunn til å vente altfor lenge. Du må heller minske treningen litt i stede for å kutte den helt ut.

Den som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger, vet ikke at hester ikke er gratis Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.