hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Westernspørsmål
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Westernspørsmål
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 08/04/2008 :  08:16:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
1. Den bakerste gjorden på westernsalen, hvorfor er den der, og hvor stram skal den være?

2. Hvilket bitt bruker du når du rir western?

3. Noen andre enn meg som har denne salen?

Janita og Rosa Lind <3

HelleG

Skrevet - 10/04/2008 :  14:04:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Den bakerste gjorden på westernsalen skal være løs. Den har et x antall hull og skal ikke hulles opp noe særlig mer. Det er for hester som går i fjellet slik at salen ikke skal tippe fremover i nedover bakker. Du sitter jo salen ned, men da har du den i tillegg, med gjorden som stopper salen før den detter over hesten.

Det er vel valgfritt av bitt i western, men det finnes jo regler for alle grenene, så her må du jo finne ut av dette. Er sikkert også aldersbetinget på hesten. Før hesten har fylt ......år, så kan du ikke bruke.....bitt osv.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 10/04/2008 :  22:06:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
1. Den bakerste gjorden på westernsalen, hvorfor er den der, og hvor stram skal den være?

2. Hvilket bitt bruker du når du rir western?

3. Noen andre enn meg som har denne salen?

Opprinnelig postet av RosaLindOgRoyalCandor

1. Bakgjord er til å stabilisere salen i ekstreme westerngrener og i kraftige nedoverbakker i terrenget. Den skal "henge", den vil si at det er en luftpassasje mellom gjord og hår :)

2. Jeg har en quarter på snart 4 år, og bruker Sprenger Dynamic RS eller noe. Veldig fornøyd med det! Rei med vanlig todelt bitt med løse ringer før og det var ikke så bra. Det er kun de proffe som rir på stang, resten av oss rir foreløpig på vanlig bitt. Du må se hva som passer for din hest :) Pass på å bruke en slakk curbstrap i lær hvis du rir uten nesereim (som er vanlig i western), slik at bittet ikke går gjennom munnen til hesten hvis du må nødbremse og ta den inn på volte. Målet mitt er å gå over til stangbitt når hesten er klar for det, pleier å være rundt 5-6 år.

3. Kan du skrive hvilken sal det er? Jeg kommer bare til hovedsiden til Hooks... Dumme Hooks! Jeg har en kamerat som har den ene salen fra Hooks.
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 30/04/2008 :  20:55:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Q.C Sal pleasure, heter salen ;D
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 30/04/2008 :  21:40:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er den samme salen han har :)

Han har vært fornøyd med den! Det var hesten som han kjøpte den til han ikke var så fornøyd med...

Nå bruker han den ikke siden han sendte fra seg hesten igjen, og jeg tror han skal selge den. For han skal nok ikke ha seg hest allikevel.

Jeg har ikke sittet i den selv, så jeg kan ikke si noe om den.
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 30/04/2008 :  22:15:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Jeg er storfornøyd med salen. Helt utrolig at hööks har bra sal..
Ordentlig lær er det på den, og utr0lig god å sitte i, enda jeg ikke liker westernsaler ;D

Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.