hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Saler med regulerbar bom?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Saler med regulerbar bom?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 17/03/2008 :  12:35:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på hvilken saler en kan regulere bommen på? Tenker da på lærsaler av god kvalitet. Vet at kieffer har ett system hvor en kan varme opp bommen.. Ser flere aventerer brukte saler og hevder bommen kan justeres (prestige), litt greit å vite om det er tilfelle...

Missgadget

Skrevet - 17/03/2008 :  12:39:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
På prestigssalene kan man utvide/forminske bomstørrelsen opp til 3 størrelser og opp til 2 ganger i salens levetid. Vil bare påpeke at bommen blir svakere og svakere for hver gang man "blokker" den. Vil og bare påpeke at Prestige saler gode å ri i =) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2008 :  20:40:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Bates-salene har også utskiftbart bomsystem. Bates-salene er Wintec-salene i lærmodell. Har ikke ridd så mye i disse salene, men de jeg har prøvd har ikke jeg vært noe særlig glad i. Disse salene får du kjøpt bomjern til i butikken, og disse kan du fikse selv. Krever at du har endel peiling på saltilpassing, eventuelt kjenner noen som kan hjelpe deg.

Prestige er en bedre sal, men du får ikke justert bommen selv. I Norge vet jeg at Ilseth og Alvøen ridebutikk har sånn maskin som kan varme og utvide/forminske bommen.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/03/2008 20:41:59 Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 18/03/2008 :  23:33:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med passier salene? Mulighet for å endre dem? Gå til toppen av siden

Frida1992-

Skrevet - 18/03/2008 :  23:36:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har to av bates salene selv. En sprang, og en dressur! De er veldig gode å ri i , men de har litt ''humør'' svinginger på begynnelsen. Kan være litt harde, men når du har brukt den litt blir de veldig gode! Disse salene anbefales på det sterkeste! er nok en sal-type jeg skal bruke ''resten av livet'' , siden du kan bytte bom-jernet! :D
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2008 :  07:19:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Passier har ikke justerbarbom. Men alle saler med normal stopping, kan jo stoppes om. Men husk at en sal som i utgangspunktet ikke kan justeres, vil ha sin samme vinkel i bommen uannsett. Men du vil kunne fylle ut litt mer, eller ta vekk fyll, og på den måten ha noe justeringsmulighet likevel.

Uannsett, du bør rådføre deg med noen som kan dette for å være sikker på å få gjort dette riktig. En sal som passer både deg og hesten din godt, er alfa og omega.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2008 :  09:24:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Bates er super! Har sprangsal fra dem selv, den er veldig bra (og jeg har ridd i mye forkjellige saler, bare Prestige som slår den i "komfort", men prisen er jo det dobbelte!)

Passier sine saler er ikke utskiftbare, men man kan sende dem til fabrikken i tyskland så endrer de den der.. Koster faktisk ikke så mye, typ 2000inkl frakt..

Ser jo at Pessoa har fått bomutskiftningssystem..

Men uansett, veldig bra å kunne skifte ut bommen, unghesten min har gått fra smal/normal bom til vid bom på 6mnd.... Det hadde blitt mange penger i nye saler det...

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 19/03/2008 :  20:49:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar! Har ett føll og har alt bynna å tenke på utstyr,he he. Og siden unghester forandrer seg mye kan det vere ok å kunne regulere bommen. Er ikke for å drive å stoppe om saler i "utide", så da får jeg vente med Sjefssalen til den er utvokst...har mest lyst på passier, men kommer ann på hesteryggen self. Har nå en klimke miller dress sal, kjøpte den da den lå perfekt på hesten min(har en voksen NV og), den er kjempegod! Leita i fleire år etter den perfekte sprangsal, og fant til slutt en prestige som ligger supert. Men tror generellt folk sliter litt med saler til "moderne" ridehester??? De blir bygget for prestasjon og får manke og skuldre det er vanskelig å legge sal på...litt mitt intrykk iallefall:). Må og legge til at jeg er utrolig fornøyd med zaldi og. Moro med saler, helt til man skal betale:). Men utrolig viktig for hesten, og ikke minst rytterens sitts osv at den passer!!! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/03/2008 :  18:36:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Finnes jo saler med flexi bom også.
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.