hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - To hester døde på Leangen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 To hester døde på Leangen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 20/02/2008 :  00:50:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser at tragedien har rammet Leangen travbane igjen.
Men så ser jeg også at "hysteriske dyrevernere" hyler ut med alt mulig tøv om at hester blir "mishandlet til døde" osv osv.
- Ja, slike folk vil vel at all hestesport heretter skal foregå i skritt, på frie tøyler....
Sportshester, i trav, galopp, sprang, dressur osv. er GODT trente idretts-utøvere, og selv blant folk kan det hende at noe går gæli.
At en fotballspiller fikk hjertestans, og en annen døde under trening, betyr ikke at man skal slutte å spille fotball, eller...??
Av og til slår tilfeldighetene til - med en sannsynlighet som går langt under all beregning.
Jeg sammenligner det med den gangen jeg kjørte på en elg i 1993, og sannsynligheten sier at det opplever jeg ikke en gang til - men det vet ikke elgen..... - for jeg holdt på å treffe en elg senest her i høst.
Selvfølgelig tragisk at to hester har dødd under travløp, og max uflaks at det skjedde så tett etter hverandre, på samme travbane, men det er ingen grunn til å krisemaksimere dette.
- "Leif is leif" - og ingen vet når, hvor eller hvordan "the end" kommer.











Stjernekar

Innlegg: 108

Skrevet - 20/02/2008 :  16:21:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Først vil jeg si at dette er fryktelig trist, og tenker på eiere og alle rundt disse to hestene. De ble sikkert (forhåpenligvis) elsket av noen!

Det jeg ikke skjønner er så mye prat om at det må være en
sammenheng... Hvordan i huleste han det være det?

Den første hadde ikke tungestropp, svelget tunga og knakk nakken... gjorde den ikke?
og den andre har ikke jeg hørt hva som den døde av.

Men noen sammenheng??
Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Innlegg: 315

Skrevet - 20/02/2008 :  16:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Travsporten blir dessverre sett på som dyreplageri av mange... dette synes jeg (som driver med det selv) er helt idiotisk! Jeg vet det sikkert er noen som kjører hestene sine til de ikke kan mer, men det gjelder faktisk i de fleste ridegrener! Travhestene blir tatt så godt vare på av trenere/eiere'/passere osv at det halve kunne være nok. Disse hestene er avhengige av å ha det bra for å kunne prestere bra. Travhester er kjent for å være bortskjemte dyr, som virkelig blir passa på!
Så alt dette med at det må være noen som har kjørt dem ihjel eller hva det måtte være.. tull!
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Innlegg: 201

Skrevet - 21/02/2008 :  19:39:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der er tragisk når dyr dør fra oss, uansett hvordan det skjer! Selvfølgelig får det mye mer publisitet når det skjer i et løp hvor mange ser det direkte på banen, og enda flere får dette direkte inn i stuen.

At en hest dør av hjertestopp i ett løp kan vel mest sannsynlig ikke skyldes på noen. Individet har vel mest sannsynlig hatt et svakt hjerte. Dette er noe ingen vet noe om i forkant.

Den første som stupte svelget tunga og brakk nakken. Det er tragisk... men andre må vel bare lære av det. MEN jeg leste ett leserinnlegg i TGN som jeg er 100% enige i!!! Det at det burde være påbudt med tungestropp og slagreim for ALLE hester som går løp. Det er en utrolig billig forsikring.

Når det gjelder bra og dårlig behandling av hest, så går det ikke ann å si at alle travere enten har det bra eller dårlig. Desverre finner du mennesker som ikke behandler hestene sine bra, uansett nivå, rase og sport. Desverre!!!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 22/02/2008 :  00:49:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
En dårlig behandlet hest er ikke trav hest lenge, den trenger riktig og god behandling, foring , trening osv for og fungere.
Desverre er det noen som dør, det er lite man kan gjøre med det, og selv om et dyr dør, så kan man ikke si hele sporten er grusom og dyreplageri for det eller?

Nei blir sur jeg når mattilsynet henger seg opp i sånt, men lar andre dyr sulte i hjel osv før de gjør noe.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.