hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ri gjennom flammer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Ri gjennom flammer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Flira

Skrevet - 17/01/2008 :  19:17:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke ord for hva jeg synes om dette! Disse spanjolene virker for meg at de liker og utsette dyr for pinsler.Gammel overtro er greit,men i disse dager burde alle være opplyst at dette bare er grovt dyreplageri.Skjønner ikke at de får hesten gjennom ilden engang,jeg bare undres om noen står bak og skremmer hesten inni dette.
Her er linken:

http://www.abcnyheter.no/node/59259

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/01/2008 :  23:43:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg leste en gang i en bok , tror den het Hest i Norge, der sto det om vill hesten som levde på steppene,.
Og når det herjet skog branner osv, så løp flokken forann den en stund eller trakk seg unna, før de alle sammen løp gjennom ilden, for på andre siden var det ferdig brent.
Så det ligger jo litt i hestens natur.
Står ikke mye i den artikkelen om evt skader?
SÅ hvor skadelig er det egentlig.
Mer info hadde gjort seg.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/01/2008 :  00:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er riktig at hester får "backlash til gamle gener" hvis de utsettes for brann, og det kan bli et skikkelig problem og årsak til tragedie, da hestene snur og VIL løpe GJENNOM flammene - til baksiden, der brannen, etter deres instinkter, er slukket.

Ved ettertanke vil jeg tro at det var nettopp dette instinktet som reddet alle de 28 hestene på Dalbo da det brant i 1994 - for bonden fikk åpnet BAK-døra til stallen, så hestene fikk inntrykk av at de løp ut av flammene, på BAK-siden av brannen - og dermed var det ingen av dem som ville snu og løpe tilbake. Ja, det var faktisk kun mine to, som stod i en liten stall for seg selv, som det var vanskelig å få ut, da de ikke hadde en BAK-dør å løpe ut av. Det var bare fordi en modig brannmann SPARKET dem ut av den brennende stallen, at de overlevde.

Hester er selvfølgelig REDD for flammer, men de har et overlevelsesinstinkt som sier dem at å hoppe GJENNOM flammer er bedre enn å løpe FRA dem, og dermed kan mange "sirkusartister" og andre som opptrer med hester utnytte dette, så det ser ganske så spektakulært ut, mens hestene bare "stoler på" at de kommer seg ut av flammene ved å løpe gjennom dem. Og med ryttere som VET dette, er det saken ganske grei.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/01/2008 :  12:16:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
leste enn blogg på hest.no en gang før jul. der var det noen jenter som tente på hinderne og hoppa. gikk bra det i alle fall... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/01/2008 :  15:31:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hadde vært veldig fint og fått vite om det var noen skader på hestene før man roper ut om dyremisshandling
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.