hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stalleie når jeg må bygge boksen selv
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stalleie når jeg må bygge boksen selv
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

happymom

Skrevet - 17/01/2008 :  09:38:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har altså fått tilbud om stallplass til min unge turkamerat som er en kaldblodshoppe. De skal ha 2000 i mnd, inkludert i dette er spon, grovfor, kraftfor, og tilgang på utegang og sommerbeite, og det er ingen begrensinger i hvor mye av dette jeg bruker. MEN, jeg må bygge boksen til hesten min selv. Har regnet litt på dette fordi de stiller krav om bestemte materialer jeg må bruke, og dette vil koste meg ca 6000. Synes dere da at stalleien pr mnd fortsatt er grei? Kan legge til at det ikke er noe sentralt sted dette, og det finnes ikke ridehall eller baner, men de har fine turområder.

frkelin

Skrevet - 17/01/2008 :  13:45:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes kanskje du burde fått de første 3 månedene gratis..... Da trekker du materialutgifter fra stalleia, og så er jo 2000 greit nok når materialene er nedbetalt. Hvis ikke må du kunne ta med deg alle materialer til boksen og demontere den når du skal flytte derfra? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2008 :  21:47:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Spørsmålet er vel litt det om du har noe alternativ. Jeg kjenner en som driver stall med litt ymse hesteslag. Da hester som ikke går aktivt som konkurransehester. Hun regner med 1500kr/hest som maks kostnad hun har med hensyn på utgifter til flis, grovfor og kraftfor. Når dette faktisk er ting som er medregnet i din stalleie, så vil jeg si at 2000kr er en veldig bra deal. Selvfølgelig er det kjedelig om du punger ut 6000kr og har hesten din der i en måned. Men er dette et atraktivt sted du ønsker å stå i minst 1/2 år ville jeg vurdert det. Og også dett på alternativene, og prisene de tilbyr. Sjekk også opp hva som skjer når du flytter. Kan du selge boksen videre f.eks.?

Synes uannsett dette var et litt spesielt tilfelle, men greit nok. Alternativet kunne jo raskt vært at månedsprisen var høyere, og du hadde "fått boksen". Om du står her en stund, kan det godt være at du kan regne deg frem til at du også raskt tjener den inn igjen.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/01/2008 :  01:50:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva gjør "stall-eier" den dagen du evt. flytter ut? Skal da ny heste-eier betale DEG for boksen du personlig har bygget og betalt? Eller skal stall-eier betale DEG, når du flytter ut - før boksen evt. leies ut igjen?

Ville nok sørget for å klargjøre hvilke "fordeler" du får ved å bygge boksen selv.

Gå til toppen av siden

happymom

Skrevet - 18/01/2008 :  09:30:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar folkens
Egentlig får jeg ingen fordeler av å bygge selv, hvis jeg flytter ut ønsker stalleier ikke å betale meg for boksen og jeg kan heller ikke leie den ut. med andre ord må jeg la den stå, eller demontere den og ta den med for ikke å tape de 6000 kronene den vil koste meg.
Derfor synes jeg 2000 i leie er litt i meste laget, med tanke på at boksen jo vil være min og ikke noe jeg leier av dem. Det vil jo også si at det er jeg som må koste vedlikehold av den, samt møkke og fore selv da. De skal altså ha 2000 for kraftfor, grovfor, flis og beite, og med samme månedsleie hele året, selv om hesten jo vil gå ute stort sett hele sommeren.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/01/2008 :  01:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - hva vil stall-eier si hvis du forlanger å ha i en kontrakt, at du kan demontere boksen hvis din hest skal flytte ut....?? Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2008 :  15:30:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Om 2000,- er inkludert grovfor, kraftfor, flis, (så mye du vil ha) pluss sommerbeite og luftegård, så er jo det veldig rimelig synes nå jeg da. De fleste jeg kjenner betaler 2000 kun for boksen, og da kommer flis, for og evt. beite i tillegg.

Men allikevel synes jeg det var en merkelig måte å få deg til å bli oppstaller på; at du må bygge boksen din selv og etter deres ønsker med tanke på materialet, størresle osv. Merkelig, merkelig.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2008 :  18:52:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Tja, hvas akl man si. Spørsmål 1: kan du ikke selv bestemme hvordan boksen skal være, det kan jo umulig være plank du skal bruke, siden vi brukte samme sum på 2 hestebokser + 2 ponnibokser i vår stall. de var solide og store ( 3 * 4 meter de store og to litt mindre) dette er 1 år siden...og inkludert hengsler! jeg lurer litt på hva du skal lage for et byggverk. Vi driver å lager stall nå også og har enda ikke passert den summen du nevner, det er 3 bokser, og dimensjonert for elefant- skikkelig kraftig og den ene boksen er over 16- kvadrat.

Du må ikke glemme at de betaler forsikring, strøm og slik jeg forsto det har utslipp. Hvis du også slipper å hente flis, lempe høy, ha bryderiet med hestemøkka som må kjøres vekk. De betaler vel kanskje også for gjerder, har noe tilsyn med hestene. da er vel ikke 2000 så ille...eller?
MEN om dette er i et kufjøs/ eller annen type fjøs uten hestekompiser er det dyrt, men slik det var skrevet så regnet jeg med at dette er folk som driver med hest, siden de tilbyr høy, kraftfor og beiter mm.
Må du fore alle 3-4 måltider selv?

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

happymom

Skrevet - 22/01/2008 :  09:14:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestekompiser er heldigvis ikke noe problem på dette stedet.
Det daglige arbeidet er mitt, så jeg må fore alle måltider selv. Skal de fore, blir leien høyere. Og nei, det er nok ikke vanlig plank de ønsker at boksen skal bygges av, men spesielle vanntette plater. årsaken til dette er rett og slett hygiene, da det gjør det veldig enkelt å vaske og spyle stallen. Stallen ligger i gangavstand til der jeg bor, så tror nok jeg slår til
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2008 :  10:06:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
ok, da er jeg med :)
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.