hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Magica De Hex
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Magica De Hex
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

misten2

» VIP

Skrevet - 06/12/2007 :  00:23:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei er det noen som kjenner til henne??
Noen stikkord om henne:
varmblods/fullblods
brun
ca 6 år.
Sprang/dresur

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2007 :  13:42:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Er det den hoppa som ble byttet bort i en annen hest for en stund siden?
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

misten2

» VIP

Skrevet - 07/12/2007 :  16:17:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det den hoppa som ble byttet bort i en annen hest for en stund siden?

Opprinnelig postet av Lene23

Hei, det vet jeg ikke helt sikkert. Men slik jeg har lest meg fram litt på nett og det kan være den samme hoppa ja.
Har du noe info om henne??
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2007 :  20:10:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Nei ikke så mye..
Skulle egentilg opp å se på henne. Hun skulle settes bort eller selges pga eier var gravid.
Men så endte det at hun byttet henne i en annen hest.

Hvis det er samme hoppe var hun ca 170 høy og rimelig ung 5-6 år trolig. Meget mørk brun nærmere svart.
Hun var veldig til å sparke ol og ganske så egenrådig i roundpen (skrives det slik?)
Så masse bilder av henne hvor hun bukket steilet ol..
Hun som hadde henne da tror jeg var et NH menneske som holdt på litt med Western ol.

Hadde veldig lyst på henne men var selv gravid og turte ikke ta til meg en hest som var så egenrådig og uforsiktig med beina hehe.

Her er linken til profilen til henne som eide henne da hun var 3...som jeg var i kontakt med..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?ID=6039

Lene

www.stall-hestevold.dk

Redigert av - Lene23 den 07/12/2007 20:13:08 Gå til toppen av siden

misten2

» VIP

Skrevet - 07/12/2007 :  21:47:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for opplysningene.
Jeg så de bildene på linken for noen dager siden. Å jeg er helt sikker på at det er samme hest. Hun har vært oppstallet på samme stall som jeg har min hest. Hun har roet seg en del etter hva jeg har sett. Men har fortsatt sterk vilje. Men er absolutt håndterlig. Jeg skal prøve å kontakte hun du nevner, for å prøve å få litt mere info om hennes fortid. Da jeg også har veldig lyst på henne. Men jeg leste et sted at hun muligens hadde hatt problemer med frambena. Å kunne tenkt meg å nøstet litt i det, for å høre hva de fant ust osv.. Har også hørt at hun hadde fått et føll hun hadde tråkket ihjel eller noe slik.
Hun er en utrolig flott hest ja ;)

Takker igjen for opplysningene..

God helg

Ellen
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2007 :  22:14:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg kjenner til både hesten og hun som eide Magica da hun var 3 år. En nydelig, vakker og høyreist hest, men litt lunefull til tider. Som 3 åring var hun allredet 170 i manken. Har masse bilder av henne inne på VIP`en min fra tiden da jeg kjente til henne. Jeg tror hun hadde en stor hovsprekk da hun stod på Holtet Gård ved Flisa, men er ikke helt sikker. Husker Magica som både søt og stri på samme tid. Litt lunefull og opprørsk, men da jeg kjente henne var hun samtidig veldig ung og utrent og midt oppi puberteten.

Det er flott å høre at hun har roet seg og at hun er håndterbar nå. Hun er en utrolig flott hest med veldig god stamme etter hva jeg har hørt og med rett trening tror jeg hun kan nå langt.

Her er noen bilder av henne som 3 åring under en Join Up demonstrasjon på HeWR`s klubbkveld.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

misten2

» VIP

Skrevet - 08/12/2007 :  23:48:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svaret:)

Ja hun er en flott hest, jeg har ikke hatt stort med henne å gjøre. Det har kun vært klapp og kos på boksen og et forsøk på å få henne på heste hengeren. Så slik jeg ser det så tror jeg at med tida til hjelp å gjensidig tillit så hadde vi kommet godt over ens.
Han som har hatt henne og ridd henne sier også at hun kan håndteres men kan også være lunefull under press. Og til tider kan leve opp til navnet sitt.. Men hun blir ridd og trent i sprang, og noe dresur hvis jeg har forstått det rett da..
Jeg så merker etter noe som kan ligne på en søm på hele fram siden av begge fram hovene hennes. Men om det kommer av sprekk eller om det har vært åpnet av smed pga bet. /byll er jeg ikke sikker på.

Slik som jeg har lest meg frem til så kan det virke som om hun har vært en kasteball fra eier til eier. Det er derfor jeg kunne tenkt meg å kjøpt henne, for å gi henne et fast hjem. Og tryggheten i det å ha tilhørighet i en flokk og de som skal stelle og bruke henne.. Jeg tror og håper dette vil bidra til at hun kan bli en mere stabil hest.
Stallen hun står i nå hadde jeg ikke engang villet lagre sykkelen min.. Ja, det er så ille.. Men vi har kontaktet mattilsynet å de lovet å se på saken.
Det er da snakk om å "ta" henne tilbake til stallen hun stod sist, der virket det som hun trivdes godt.(tross veldig kort tid der). Hun var da på et kjempe stort flott beite med alle typer terreng. Hun gikk der sammen med 2 drektige varmblods, en varmblods vallak, en Holsteiner vallak og en tung døl vallak.
Men problemet mitt er litt det at det jeg har fått fortalt via andre at det er nåværende eier som har hentet henne i Sverige. At hun skal være i tipp topp stand osv.. men bitene i puslespillet faller ikke på plass etter det jeg leser om henne på nett.. Noe skurrer veldig.. Å prisen hun forlanger synest jeg er alt for høy med tanke på historien som ikke stemmer, og hestens adferd.

Dette ble mye og noe frem og tilbake. Men ikke så lett å forklare via et forum..

Men er det noen som har mere info om henne, så blir jeg veldig glad.
Hvis dere ikke ønsker å bruke forumet så kan jeg treffes på tlf eller mail.

Ellen Myhre

41508074

ellenrm78@gmail.com
Gå til toppen av siden

Ingerid-Exon

» VIP

Skrevet - 09/12/2007 :  19:04:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)

Jeg kjente også Magica da hun sto på Holtet. hun hadde sin egen mening og div ja.. hun hadde ganske store problemer med beina en stund, også siden hun var så vill ble det verre, for eiern ble rett å slett redd henne. da fikk hun ikke gått de turene hun skulle, også fikk hun så mye energi, så f.eks en gang hun skulle gå i rundpaddocken ble det full galopp og masse hopp og sprett. Før dette løshoppet hun STORE hindre og var helt OK å ri. hun og hestepassern (venninnen min) fikk et ganske bra bånd, og Magica var kjempe snill meg henne:)
hun var på røntken en gang tror jeg også, og da sparket hun i stykker noe på hengeren:/ husker ikke hva det var galt, men det var noe som kunne bli helt bra om hun ble tatt på de turene, og ikke belastet beina mye tror jeg. som sakt ble ikke dette gjort helt, så veit ikke helt hvordan det gikk jeg.
når hun kom til Holtet var hun egentlig snillere enn da hun dro synes jeg. For å være ærlig (ikke noe vondt ment for eieren, for det var ikke hennes skyld) var hun værre med henne i nærheten. var ei som red Magica en gang før hun dro husker jeg, og da gikk hun kjempe bra:)
Hun ble byttet mot en annen hest ja. Lord Sullivan, tror jeg han het.
Magica er jo egentlig en kjempe snill hest (skrev mye av det negative ser jeg) som virkelig bryr seg om de som er snille mot henne! håper du får kjøpt henne, for hun fortjener en fast eier;)

Mvh Ingerid.
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2007 :  13:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og her er jeg, tidligere hestepasser som elsker den hesten over aalt på jord :)
Ta gjerne kontakt med meg. Er sjeldent på hestemarked for tiden da..
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 18/12/2007 :  16:44:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kan vel ikke si så mye annet enn det andre har sagt allerede, men ble tipset om tråden av ei på stallen der jeg har min hest nå. Uansett, jeg red henne et par ganger før jeg flyttet, både på Holtet og stallen hesten flyttet til senere, og fikk oppleve begge sider av henne.

Da jeg var på Holtet med henne var jo hesten egentlig bare stor og søt, og gjorde ikke noe galt. På andre stallen fikk jeg sett hvordan hun kan være, og det er vel en av de få gangene jeg virkelig synes en hest har vært skummel. Jeg tror hun brukte veldig det at hun var stor, og kanskje hadde hun lært seg at hvis noe var kjedelig/ikke helt som hun ville, bakket folk fort om hun truet litt. For maken til truing har jeg ikke sett noen gang..

Men det er veldig synd om hun har blitt en kasteball, for slik som jeg opplevde henne i godt humør, var det en veldig fin hest. Tror nok bare hun hadde hatt veldig godt av rutiner og ikke minst en 'tøff' eier. Misforstå meg ikke med tøff, for jeg mener ikke at det skal bankes vett inn i hesten på noe sett, men en som er tøff nok til å kanskje svare henne litt, slik at hun får regler å forholde seg til en tydelig sjef.

Også hørte jeg også fra samme person at Magica skulle være halvsøster til min Niña. Vet ikke hvem av dere som mente det, men det er de ikke ;) De er veldig like, med unntak av at Niña er svart og har snipp i tillegg, men utover det er de ikke i familie om det ikke er langt bak i stammen.

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 13/06/2008 :  20:25:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
står en med det navnet i molde no fortia;) ligna veldig på bilde, og er ei som heite linda som eig ho:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.