hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJÆLP! Hvordan feste gjorden på en westernsal?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 HJÆLP! Hvordan feste gjorden på en westernsal?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HippoCondria

Skrevet - 21/10/2007 :  23:42:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som fersk eier av en flott westernsal, føler jeg meg lite lur som ikke aner hvordan man fester salgjorden...! Salen har en tie strap på venstre side og en off billet på høyre. Salgjorden har ei stor spenne i hver ende, og jeg skjønner ikke helt hvordan en slik gjord kan festes i tie strapen? Fatter "slipsknute-konseptet", men festepinnen på spennen skal jo ikke bare stå rett ut? Noen som har et bilde eller to, sånn at jeg får se hvordan dette skal gjøres, eller som er flink å forklare?

litt grønn cowgirl

Nikita

» VIP

Skrevet - 22/10/2007 :  16:20:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tie-strapen er den lange sant?

Du fester først gjorden i off billeten på høyre side. Hvis det ikke er trådgjord har den en slik som off billeten skal puttes ned i etter å ha blitt festet i gjorde-spennen.

På den andre siden tar du tie-strapen og går innenfra og ut på spennen på gjorden, så tar du tie-strappen opp i festet sitt og tar utenfra og inn gjennom ringen der (som er salen), deretter tar du den ned igjen i gjorde-spennen innenfra og ut, legger den over den omgangen som du lagte akkurat :) Nå kan du se om du finner et hull som passer på "nåla" :)

Håper du ser nok til å forstå det på dette bildet (var ikke så lett å forstå forklaringen kanskje... hihi... ikke så lett å forklare dette der :)):
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 22/10/2007 :  16:22:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tatt den 3 ganger rundt, det kommer an på om omfanget av hesten og størrelsen på gjorden. Så kan du legge enden av tie-strappen oppe på salen ser du :) Men hvis ikke enden er lang nok, så gjør det ikke noe... Men det er jo greit å prøve å få festet den, så den ikke henger å slenger... Da må du prøve deg fram, og kanskje justere gjorden i et annet hull på høyre siden av salen... flere muligheter her! Gå til toppen av siden

HippoCondria

Skrevet - 22/10/2007 :  21:10:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm... Skal ta meg en tur i stallen å se om jeg ikke får til dette=) Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 22/10/2007 :  21:25:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, nå må du avgårde å prøve :)

Du får det nok til :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.