hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mugg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 mugg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

katriiine
» VIP

Skrevet - 06/10/2007 :  17:33:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan kan jeg fortest mulig bli kvitt mugg som oppstår pga alt det våte været i det siste?

*Showjumping*

Skrevet - 06/10/2007 :  19:10:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Vask og skrubb masse med grønnsåpe! ALT skal vekk så ikke bli redd om det begynner å blø litt.
Noe som heter HIBITANE er også veldig nyttig å smøre på, fåes på apoteket.
Dette har jeg gjort og blitt kvitt muggen hver gang etter kort behandling med disse metodene :)
(PS, det hjelper ikke om hesten blir satt ut igjen å søla.. Da er det bedre å la den stå inne om du ikke har annet alternativ til utegang. Hva med å ha den løs på ridebanen noen timer, i stedet for på beitet?)
En smart ide kan også være å barbere vekk håret i kodene, da tørker fuktigheten mye fortere, og det er jo mye fuktighet som gjør at mugg oppstår.
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 06/10/2007 :  19:44:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg har samme problem som deg... Jeg prøvde det med og skrubbe med grønnsåpe og det tokk det men noe som tar det fortere er og skrubbe med rein Asan (unnerlivssåpe) får kjøpt på mat butikker osv og skylle litt foriktig og tørke godt... Så ta på salven HIPOSAN for den på hestebutikker.

Dette hjalp meg.
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 06/10/2007 :  20:23:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
så jeg skal altså skrubbe vekk alle de harde dottene? merker hesten ikke liker det, men det er vel bare sånn. hvilken effekt har salvene?
har fått til råd å vaske med dr. greve intimsåpe jeg...
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 10/10/2007 :  13:19:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hvordan ser mugg ut???? Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 13/10/2007 :  21:51:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mugg kjennes som skorper liksom, ugjevnheter. Du kjenner at det er noe uvanlig der. Det er regel helt nederst på beint (meg og anatomi altså!) i den lille gropa før hoven begynner. Litt vanskelig å forklare synes jeg :) Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 14/10/2007 :  08:50:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aarghh! Hvorfor fortsetter noen å anbefale Grønnsåpe!?!?? Det er et utdatert råd når det gjelder mugg.
Underlivssåper, Asan og Dr Greve er Mye Bedre for behandling mot mugg.
De tingene mugg IKKE liker er:
lav ph (derfor underlivssåper),
tørt miljø,
i ekstreme tilfeller kan dyrlegen skrive ut pencillin.

Så - det vi kan gjøre er å sørge for lav ph og at området er tørt.
Jeg bruker Optima ph forebyggende. Den hjelper for de fleste typer hudproblemer.
Jeg klipper aldri hovskjegg. Det beskytter huden under som sjelden blir våt gjennom det tette skjegget. Jeg vasker det så godt som aldri heller, men jeg har spylt grundig, og etterpå skilte jeg hårene i hovskjegget og så at huden fremdeles var tørr. - Det avgjorde saken for meg. På min hest beskytter hovskjegget mot fukt.
Men, om hun står lenge i søle vil det nok trekke igjennom, så jeg møkker paddocken hele året for å minimere søleproblemet.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/10/2007 :  21:05:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Det første du må gjør e i alle fall å klippe vekk der muggen e verst, åsso kan du vaske med intimsåpe eller få råd fra dyrlege om muggen e ille;)
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/10/2007 :  22:25:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Du får kjøpt salve og såpe som heter Fungasol som er spesielt til mugg, fungerer som bare det! Jeg har alltid en salve boks av det liggende i skapet i tilfelle.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.