hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gulbrunt slim ......??????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Gulbrunt slim ......??????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  14:53:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
I går og i dag har hoppa vår gått og løfta mye på halen sin (mye mer i forhold til hva hun normalt gjør) og i dag så jeg litt gulbrunt seigt slim (bare noen dråper) komme fra kjeden hennes. Hun viser ingen brunst tegn. I dag er hun ca. 90 dager på vei om hun tok seg på første bedekkning ellers er hun omtrent 70 dager på vei om det var på 2. bedekning hun tok seg. Hun virker ellers helt frisk og fin på alle måter. Er dette vanlig at det kommer litt slim under drektigheten? Som sagt er det bare snakk om noen dråper. Eller er dette et dårlig tegn???
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Stinem

» VIP

Skrevet - 06/09/2007 :  16:15:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er helt bra, uten at jeg sier det med sikkerhet. Jeg hadde fått vetrinær til å se på hoppa. er hun konstantert drektig da?
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  16:33:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror ikke det er helt bra, uten at jeg sier det med sikkerhet. Jeg hadde fått vetrinær til å se på hoppa. er hun konstantert drektig da?

Opprinnelig postet av Stinem

Ja hun er konstantert drektig med ultralyd. Som sagt det er bare snakk om noen dråper, men jeg ble allikevel veldig usikker siden dette er vår første drektighet her på stallen.

Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 06/09/2007 :  19:16:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det hørtes nesten ut som brunst... Og hvis det er det har er hun ikke drektig lenger Ville nåkk fått dyrlege til og se på henne igjenn ja !!! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  20:53:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det hørtes nesten ut som brunst... Og hvis det er det har er hun ikke drektig lenger Ville nåkk fått dyrlege til og se på henne igjenn ja !!!

Opprinnelig postet av mariakaogcindy

Hun driver ikke og urinerer og er veldig avvisende mot den hingstete vallaken vår. Til vanlig når hun går inn i brunst blir hun veldig klengete på han og da pleier han alltid å forsøke å bedekke henne. Hun har avvist han tvert på dette. Men ja, hun går og løfter mye på halen sin og de små slimmengdene uroer meg litt, selv om det bare er noen får dråper. Tror jeg skal ta en telefon til Dyrlegen i morgen jeg, for sikkerhets skyld.

Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 06/09/2007 :  22:52:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun kan godt være drektig selv om hun viser tegn til brunst. Vet om flere merrer som har skvettet og blinket selv om de har føll i magen - det er kraftige hormoner i sving, og slikt kan gi utslag i brunstliknende oppførsel. Snakket nylig med veterinæren om dette selv, da min egen hoppe også ter seg mildt sagt merkelig for tiden.
Men uansett så skader det nok ikke å sjekke henne en gang til, for sikkerhets skyld.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/09/2007 :  23:57:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tilslutter Polaris - det kan godt være at en hoppe som er drektig enda har litt "brunsthormoner" igjen i kroppen, så dette er en såkalt "restbrunst". Hos mennesker kan dette også forekomme - altså at man får en slags bitte liten "mens" i den/de første månedene etter at man har blitt - ehh - drektig...

Hold øye med henne et par dager, og hvis det kommer mer, bør du være så ufin at du lukter på stoffet. Hvis det ikke lukter "vondt" eller ser ut som verk - er det nok bare litt naturlig slim som tar seg en tur ut.
MEN hvis det kommer mer, at det lukter, så bestill veterinæren! Det kan være en liten betennelse - som ikke er uvanlig etter naturlig bedekning.

For en del år siden var det en sykdom kalt CEM - som ble overført av smittete hingster til hopper, og denne sykdommen ble kalt "abortvirus" - og hele heste-Norge stod på hue for å utrydde denne sykdommen, som altså førte til at hoppene kasta føll, og ble overført av hingster - og til hopper.
Derfor ble ALLE hingster pålagt å testes for CEM - og nå er det mange år siden man har hørt om noen tilfeller av dette.

Og altså: Bekjempelsen av CEM var vellykket, og det førte til at langt flere ble bevisste på hvilken hingst de brukte til avl - og det "skremte" en god del useriøse avlere - heldigvis. - Altså nok en grunn til å ikke "stikke bort til nabo'n som har hingst med mærra"...... (Dette er altså nok en "pekefinger" fra Gamle Boysen...)

Men altså, "Skogli" - se det an et par dager - og hvis det er noe mer å lure på - så IKKE lur, men få tak i en vet.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  15:34:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tilslutter Polaris - det kan godt være at en hoppe som er drektig enda har litt "brunsthormoner" igjen i kroppen, så dette er en såkalt "restbrunst". Hos mennesker kan dette også forekomme - altså at man får en slags bitte liten "mens" i den/de første månedene etter at man har blitt - ehh - drektig...

Hold øye med henne et par dager, og hvis det kommer mer, bør du være så ufin at du lukter på stoffet. Hvis det ikke lukter "vondt" eller ser ut som verk - er det nok bare litt naturlig slim som tar seg en tur ut.
MEN hvis det kommer mer, at det lukter, så bestill veterinæren! Det kan være en liten betennelse - som ikke er uvanlig etter naturlig bedekning.

For en del år siden var det en sykdom kalt CEM - som ble overført av smittete hingster til hopper, og denne sykdommen ble kalt "abortvirus" - og hele heste-Norge stod på hue for å utrydde denne sykdommen, som altså førte til at hoppene kasta føll, og ble overført av hingster - og til hopper.
Derfor ble ALLE hingster pålagt å testes for CEM - og nå er det mange år siden man har hørt om noen tilfeller av dette.

Og altså: Bekjempelsen av CEM var vellykket, og det førte til at langt flere ble bevisste på hvilken hingst de brukte til avl - og det "skremte" en god del useriøse avlere - heldigvis. - Altså nok en grunn til å ikke "stikke bort til nabo'n som har hingst med mærra"...... (Dette er altså nok en "pekefinger" fra Gamle Boysen...)

Men altså, "Skogli" - se det an et par dager - og hvis det er noe mer å lure på - så IKKE lur, men få tak i en vet.

Opprinnelig postet av T. Boysen

Takk Trinemor
I dag har det omtrent ikke vært noe slim, så jeg ser det litt an. Jeg er ikke den som nøler med å kontakte dyrlegen om jeg er i tvil, men jeg tror du har rett Trine. Det er ingen lukt som jeg kan kjenne der "baki" og siden det ser ut til at slimet har opphørt så roer jeg det litt ned. Skal nok følge svært nøye med madammen vår ja, det kan jeg love.
Hilsen Hu Hønemor på Skogli Stallen

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.