hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan få øyesalven på hesten min........???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hvordan få øyesalven på hesten min........???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2007 :  21:41:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hesten min er som alltid veeeeeldig skeptisk på det som er nytt. Nå har han uheldigvis fårr øyebetennesle og jeg må begynne å behandle han med øyesalve forskrevet av Dr. Dyregod. Men det er lettere sagt enn gjort å få dette greiene her inn i øynene hans. Jeg har latt han få snuse og se på dette skumle mistekelige greiene jeg skal bruke på han(øyesaltvann, litt bommull og øyesalve tuben), men selvfølgelig syntes han dette er forferdelig skumelt. Når en hest på 400 kilo pr0otesterer er det ikke bare bare å overtale den heller. Han skal behandles 3 ganger daglig i 10 dager så vi har visst litt å se frem mot

Noen som har noen gode tips til hvordan behandle denne lille skeptiske tassen min ?? Hvorda få lagt på han denne øyesalva og skylt øynene hans uten en evig kamp??

Hilsen frustrert og rådløs matmor

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

frkelin

Skrevet - 06/09/2007 :  06:54:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært borti et lignende problem. Jeg fant ut at når jeg så på hesten og prøvde å smøre inn opplevdes det som skremmende. Jeg måtte prøve å ikke se direkte på det jeg skulle gjøre. -Det er ikke lett!
Jo mer fokusert du er jo mer skremmende er det for hesten. Så jeg måtte først se bort og bare berøre med fingrene rundt øyet - litt tilfeldig og så kunne jeg gradvis smøre og ordne det jeg skulle.
Når du ser på hesten gir du press som hesten ønsker å vike vekk fra. Jo mer bestemt og innbitt du er på MÅLET jo mer vil hesten kjempe i mot. Beste råd jeg kan gi deg er å ikke være målrettet. Jeg lærte på skolen at korteste vei mellom to punkter er en rett linje. Når det gjelder hester stemmer ikke det - heller tvert om.
Lykke til..
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 06/09/2007 :  11:03:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tok bare salven på fingertuppen og gned det over øyet jeg. da gikk det helt fint. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  11:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
og kanskje med en krybbe med herlig kraftofor foran seg kan det være den tenker på andre ting imens.. Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  16:57:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har vært borti et lignende problem. Jeg fant ut at når jeg så på hesten og prøvde å smøre inn opplevdes det som skremmende. Jeg måtte prøve å ikke se direkte på det jeg skulle gjøre. -Det er ikke lett!
Jo mer fokusert du er jo mer skremmende er det for hesten. Så jeg måtte først se bort og bare berøre med fingrene rundt øyet - litt tilfeldig og så kunne jeg gradvis smøre og ordne det jeg skulle.
Når du ser på hesten gir du press som hesten ønsker å vike vekk fra. Jo mer bestemt og innbitt du er på MÅLET jo mer vil hesten kjempe i mot. Beste råd jeg kan gi deg er å ikke være målrettet. Jeg lærte på skolen at korteste vei mellom to punkter er en rett linje. Når det gjelder hester stemmer ikke det - heller tvert om.
Lykke til..

Opprinnelig postet av frkelin

Takk for tipset. Jeg har drevet å trent masse på dette i dag og forsøkt å ikke se han inn i øynenen når jeg skal "dryppe" øynene hans. Det går faktisk allredet mye bedre, selv om han fortsatt en en smule skeptisk.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  17:02:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg tok bare salven på fingertuppen og gned det over øyet jeg. da gikk det helt fint.

Opprinnelig postet av katriiine

Ja det er jo en måte å gjøre det på, men det er ikke bra å bruke denne metoden. Selv om vi har vasket hendene våre før vi gjør dette vil bakteriene vi bærer kunne gjøre et allredet infisert øye, enda værre. Jeg sier ikke at det må bli værre av dette, men det kan bli det. Når man kjøper slikt øyeskyllevann er det ikke for ingenting at det er 100% sterilt, noe hendene våre aldri vil bli. Bare en notis

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  17:04:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og kanskje med en krybbe med herlig kraftofor foran seg kan det være den tenker på andre ting imens..

Opprinnelig postet av Lopke

Ja den metoden hadde iallfall hesten min likt. Men så glupsk som han er hadde jeg vel ikke rukket frem til han før han hadde slukt i seg alt tenker jeg Han er forresten på slankern he he

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  17:51:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
kli eller betfor da... Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  03:10:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Blir det ikke veldig vanskelig da? Husker jeg måtte bruke dette på min tidligere, var da fult avhengig at han stod HELT stille, om han tygget eller anspente en muskel ventet jeg til han var helt avslappet og stod helt i ro.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2007 :  03:13:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Melasse, eller noe å slike på istedenfor å tygge? Eller melasse i vann. Ble veldig ¨ ustabilt ¨ når han spiste noe synes jeg.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.92 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.