hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eksem
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Eksem
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

XSabineX

» VIP

Skrevet - 30/08/2007 :  01:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
HeiHei.
Noen som har tips å råd til meg ang eksem på hest?
Dyrelegen mente vi skulle prøve med kortison. MEN dette er da ikke så bra hører jeg mange sier pga blant annet beina i lengden.
Så finnes det noen naturmedisiner eller hva som helst??
Håper på svar...

VitaRosita

Norway

Skrevet - 30/08/2007 :  09:37:26  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Hei. Nei, jeg tror ikke at kortison er bra for hesten i lengre perioder, det kan nok ta skade på beina, m.m.
Bruker du eksem-dekken? Vet ikke om noen særlig naturmedisiner mot eksem, men vet at det finnes endel kremer o.l. Vet om en krem som heter Nylanders hestekrem(tror jeg...), og den har jeg hørt skal være nokså grei. Men jeg skal si ifra hvis jeg kommer borti noen naturmedisiner, for det kunne jo vært innteressant å få høre om mange forskjellige metoder, og naturmedisiner:) Lykke til videre med eksemen da!

Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 30/08/2007 :  10:53:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Hva slags eksem er det snakk om? Nylenderskremen er veldig fin, men hvis du søker naturmedisin, tror jeg at jeg ville sett til på urteutvalget til Hiltons Herbs. Du finner dem under www. stallbua.no

Stor utvalg til det absolust meste. Kan være du finner noe der som kan hjelpe deg.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

XSabineX

» VIP

Skrevet - 30/08/2007 :  16:06:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar:) Tar i mot alt av tips:)
Hun har den såkalte sommer eksemen da. Blodprøvene sa det er i hovedsak knotten hun reagerer på.
Eksemdekkenet har ikke hjulpet noe særlig:(
Gå til toppen av siden

tjaldur

Skrevet - 15/09/2007 :  17:56:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei.
Jeg har en islender med sommereksem, for å slippe at han får plager bruker jeg en naturmedisin som heter SMERTEKREM. Denne kjøper jeg hos A.K Jakt og fritid Skien Tlf 41304970. En stor flaske koster ca 400, kr. Bruker 2 flasker i løpet av sommersesongen. Er kjempefornøyd med denne kremen, han klør seg nesten ikke, får ikke sår og beholder man og hale. Ingen tror han har sommereksem. Han har brukt kortison og dekken før jeg overtok han, nå bruker han ikke dette mer. Første sommeren smørte jeg han ganske ofte men nå smører jeg han inn ved behov. Anbefaler deg og prøve.
Mvh Tove
Gå til toppen av siden

XSabineX

» VIP

Skrevet - 17/09/2007 :  17:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
oj dette hørtes jo bra ut. Tusen takk..skal ringe å bestille med en gang jeg:)
De har vell ikke nett side??
Gå til toppen av siden

tjaldur

Skrevet - 18/09/2007 :  12:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om de har nettside, jeg fant produktet helt tilfeldig på messe. Det er egentlig til mennesker, men jeg var villig til å prøve alt uten giftstoffer for at han skulle ha et godt og normalt hesteliv. Det har jeg klart og han har det veldig bra. Det hender han klør enda, men han har ingen sår så noen ganger tror jeg han klør av gammel vane. Han er 15 år gammel og har vært hardt rammet av sommereksem siden han kom til Norge i 1999. Lykke til med hesten din. Gå til toppen av siden

XSabineX

» VIP

Skrevet - 18/09/2007 :  15:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk Takk:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.