hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe hest, hva mener dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kjøpe hest, hva mener dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Rude

» VIP

Skrevet - 23/08/2007 :  17:19:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten jeg har hadde på "för" i fem år for noen år siden skal selges og selvsagt er jeg interessert, men hun som selger har overpriset han noe sinnsykt!

Han kommer ikke til å bli noe hardt brukt av meg, det er lett dressur, turridning og slike ting, og iogmed at jeg har hatt såpass mye med han å gjøre tidligere kjenner jeg han ganske godt

Men selger vil altså ha 70 000 for en hest som ikke er renraset, har astma og høyallergi og som ikke kan hoppe, noe jeg mener er en helt aldeles sinnsyk pris på denne hesten!!!

Jadajada, dumt å kjøpe hest med astma og allergi og alt, men hva mener der er en rimelig pris på denne hesten. Han går øvelser til LA, men 70 000 for en slik hest er uaktuellt!

In riding a horse we borrow freedom

Miss_Sunshine

Skrevet - 23/08/2007 :  19:01:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
uff ja, 70 000 mener jeg er alt for mye for han, slik som du beskriver det.. Utifra det du har sagt tror jeg nok du HELT sikkert kan få en tilsvarende hest for 30 000? Hvor gammel er han?? Gå til toppen av siden

Rude

» VIP

Skrevet - 23/08/2007 :  19:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han er 12
In riding a horse we borrow freedom Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/08/2007 :  03:02:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
En helt sinnssyk pris!!!
Man kjøper ikke en Lada til prisen av en Ferrari.....!

Har hesten noen gyldige papirer? Har den prestert noe på stevner? Er den 100% frisk? Bøyeprøver på 0? Rtg. helt OK? Lynne OK? Osv osv osv.

Her virker det som eier "prøver seg" - på ekte "hestehandler-vis" - å få mest mulig penger for en hest som omtrent ikke er verdt noe - i håp om at noen lar seg lure.

Kan fortelle en historie: I fjor sommer var vi på jakt etter en hest til en jeg kjenner, og jeg var flere ganger med på "visninger". En hest vi visste av, viste seg å ikke ha utviklet seg til ønsket kvalitet, en annen viste seg å være halt på begge frambein, så eier/selger måtte bruke tusenvis av kroner for å få den "frisk" - ehhh - "salgbar" - og jaggu fikk de ikke solgt den til pris som - etter mine vurderinger - var skyhøyt over hva hesten var verdt. Synes faktisk "synd" på de som kjøpte denne "katta i sekken" - for etter ryktene å dømme, er hesten allerede halt igjen... - og de tidligere eierne sitter igjen med en kjempeprofitt, mens nåværende eier sliter med veterinær-regninger, og en nærmest ubrukelig hest....

Så - dessverre - begrepet "hestehandler" er også i våre dager høyst aktuelt - som et negativt begrep.

Og mens det i tidligere tider gjaldt hvor god hesten var til å arbeide på gårdene, så er det nå hvor "god" den er til å brukes i fritidsridning - og evt. i konkurranser.

Å kjøpe en "brukt" hest er ikke det samme som å kjøpe en bruktbil, som kan mekkes og repareres på. En "lite brukelig" hest er omtrent ikke verdt noe - da den ikke lar seg "reparere".

Har ikke fått med meg hva slags hest det her er snakk om - men en hest til 70.000,- bør være en GOD konkurransehest, for en rytter med ambisjoner - og hesten bør være toppstammet og uten lyte.

Selv ville jeg aldri kjøpt en slik hest - og slett IKKE gitt 70.000,- for den. KANSKJE det halve - eller mindre....

Hvis eier påstår at "det er prisen" - ville jeg sagt at "Jeg kan få like god hest til halve prisen" - og latt det bli med det.

Når det gjelder salg av hest, er det mange selgere som apellerer til "følelser" hos kjøper, og det må man bare IKKE la seg dupere av!

Greit nok at man blir glad i en hest og vil "ha" den, eller "redde" den - men IKKE gå i fella med å betale tusenvis av kroner mer enn det hesten er verdt!

Dette er mine seriøse råd - og jeg har sett mange nok av skuffete ny-eiere av hester, som de har betalt "bøtter" for - og så viser det seg at hesten langt fra er verdt det de har betalt for.

Regner med at debatten om dette vil gå friskt, og kan da nevne at jeg vil være borte fra nett og e-mail en ukes tid (bortreist). - Skal bli spennende å se hva som er blitt skrevet i løpt av neste uke om dette....
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 24/08/2007 :  13:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det her er hva jeg kaller kynisk, og som Boysen sier; salg på ekte hestehandlervis.
Hvis jeg skal selge hesten min, så skal jeg selge han til noen som kan hest. Hvis noen var villige til å gi 50 000 kr for han så sier det meg at de ikke er erfarne hestefolk (han er en verdt under halvparten).

Hestehandlere driter tydeligvis i sånt, så lenge de får prisen de forlanger så spiller det ingen rolle hvem som kjøper hesten. Helt enig at 70 000 kr for en slik hest er uaktuellt. Nå vet ikke jeg hvor kraftig astma hesten har, men astma blir jo mer og mer vanlig hos hester (særlig de som tilbringer mest tid på stall og får for lite utegang).

Jeg ville fått selger til å stå for en fullstendig helsesjekk med bøyeprøver og alt, hvor du får velge veterinær (greit å bruke en objektiv en). Ta del i sjekken selv og still alle spørsmål til veterinæren der og da. Etterpå kan du jo ta en prat med veterinæren på tomannshånd og høre hva h*n syns er en fornuftig pris.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 25/08/2007 :  21:51:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner godt at du vil ha hesten siden du har hatt den en stund og sikkert kjenner den godt, men ikke for alt i verden betal 70.000 for den! Hadde ihvertfall jeg aldri gjort..

Lykke til :)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 26/08/2007 :  19:20:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
oj, 70 000,- var kanskje litt dyrt?? Jeg hadde nok aldri kjøpt en så dyr hest, ivertfall hvis den ikke er 100% frisk, og i tillegg ikke kan hoppe...!! Enig med *Rusket*, du burde snakke med vetrinæren og høre hva h*n syntes...Lykke til:o)
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.