hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vi har nå hatt vet attest og venter på rgt.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Vi har nå hatt vet attest og venter på rgt.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

strawberry

Skrevet - 22/08/2007 :  18:10:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei på dere.

Noen som har noen forslag, meninger osv.....

Jepp har nå vært og hatt vet attest på han.
3 bein med 0 utslag, men.... et med utslag 2 og litt fylling.Det var kodeleddet, og fyllingen var like over.
Hesten tok seg raskt inn igjen selv med 2 i utslag, på ene frembeinet.
Vi tok likesågodt rgt av beinet, for å utelukke eventuelt forkalkning og andre ulumskheter. Vet kunne ikke helt si om det kom fra 3 mnd på beitet eller ikke.
Ellers var alt helt topp på hesten, respirasjon og puls og sånn.
Han førte seg også veldig bra. Bra gange, sa vet.

Nå venter vi på svaret fra rgt bildet, og mannen min og jeg snakker om hvordan vi skal gjøre det, om vi skal kjøpe og hvis kjøp hvor mye pris reduksjon.

Veterinæren foreslo og ta den i lett trening i ca 14 dager, og bøye opp på nytt, men det kunne slå ut bedre, og det kunne slå ut værre. Men verken eieren eller jeg(pga et lite uhell og nå på krykker), kunne ta den i lett trening i de 14 dagene som foreslått, så litt problematisk der.
Vet var litt bekymret pga fyllingen i frembeinet med 2 i utslag, men kunne ikke si så mye om det før å ha sett rgt.

Hva ville dere ha gjort?

strawberry

Skrevet - 22/08/2007 :  22:23:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slik gikk det:

Hesten har begynende forkalkninger i det ene fremre kodeleddet, så det blir ikke noe kjøp

Jeg slutter også med hest en lang stund, kanskje for alltid, siden det ble denne eller ingen

Jeg orker bare ikke dra rundt og lete. Jeg er ferdig med det.

Farvel, og takk for meg
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 22/08/2007 :  22:36:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig leit å høre om forkalkningene
Men syns jo ikke du skal slutte brått med hest fordi at dette kjøpet ikke gikk igjennom.

Jeg har også sagt "nei nå slutter jeg med hest", noen ganger så blir man så følelsesmessig knust at man føler faktisk at nå er det nok.

Man trenger jo ikke lete land og strand etter hest, det gjelder å ha litt is i magen og bruke goood tid. Mange bruker flere mnd/år på å finne drømmehesten.
Eks så var jeg i noenlunde samme situasjon som deg; jeg hadde bestemt meg for at nå fikk det være nok med hest (dvs å ha egen hest). Så kom jeg over en hest som smeltet hjertet totalt, men jeg og eier ble ikke enige om noe som helst. Jeg også hadde litt "den hesten eller ingen". Så lot jeg ting ligge på is litt, kikka meg litt rundt på hestemarked og satt inn egen annonse. Mest for å se hva som var der ute.

Og det tok ikke så veldig lang tid før jeg falt pladask for en hest - 60 mil unna. Jeg var så dristig at jeg kjøpte han usett, fulgte hvert instinkt i kroppen min og slo til. Så klart hadde vi omfattende undersøkelser på han, og i tillegg fikk jeg ei venninde som bodde i nærheten til å prøve han for meg. Det er den beste hesten jeg noensinne har hatt!!

Så ikke gi opp, gi det bare litt tid

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.