hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan gjør dere det med Swich Pour On
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan gjør dere det med Swich Pour On
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2007 :  23:12:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hvordan gjør dere det når dere legger Swich Pour On på hesten ders når den går på utegang med flere andre hester. Om man legger dette på langs mana og ut til halen så vil jo de andre hestene få dette middelet i seg når de klør hverandre. Hvordan gjør dere dette? Tar dere noen forhåndsregler for at andre hester ikke skal få dette i seg?
Hilsen Hønemor på Skogli Stallen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/08/2007 :  01:45:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Asså - du "Skogli" - du tenker nå på det meste!
Skal nå prøve å huske hva jeg har hørt/lest om dette. Altså - middelet påføres hesten langs ryggraden fra manken til halen - og det skal da resorberes, dvs. trekkes inn i kroppen. Mener å vite at dette skjer i løpet av kort tid.

Vil tro at hvis middelet blir påført en ettermiddag/kveld, og så at hesten står inne over natta, vil jeg tro at medisinen er kommet inn i hesten neste morgen og kan trygt sendes ut. Evt. kan den medisinerte hesten få på seg et dekken hvis den år ute om natta - ehh - hvis den liker å ha på seg dekken, da.
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2007 :  02:06:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Bare pass på å ikke hell på middel der hvor salen ligger. Det kan føre til irritasjon hos noen hester... Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2007 :  08:58:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
He he Trine. Ja du veit sånn kronisk "Hønemor-syndrom" er ikke lett å kurrere det veit du. Tror faktisk ikke det er mulig å bli frisk i fra det jeg
Ja det stemmer at dette middelet skal påføres langs mana og helt ned til halepartiet. Og det er viktig som du sier "Bitten&Betty" at det ikke påføres ved salområdet hvis hesten skal ris. Det kan gi reaksjoner.

Jeg har blitt fortalt at dette middelet ikke skal påføres mens hesten står innendørs i stallen (uvisst hvorfor).

Et insektdekken over natta kan jo være et alternativ om ikke det kan skape samme reaksjon som om man skulle ha påført det ved salleiet da? (jeg har det med å henge meg opp i det meste som kan gå galt da, he he)

Trine: Om hesten liker å ha på seg dekken veit jeg nå ikke helt, men han godtar det iallfall

Hilsen Tuppelura på Skogli

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.