hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk av gummitøyler i dressurkonkurranse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bruk av gummitøyler i dressurkonkurranse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Olithyon

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  21:47:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg vet det bare er lov med gummitøyler med gummi på en side, men har ikke funnet noen slike tøyler. Noen som kan vise meg hva som er lov og ikke lov?
Hva med disse gummiwebtøylene?

Mvh Christine

Nano

» VIP

Skrevet - 15/08/2007 :  22:03:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har fått bruke sånne tøyler som du har bilder av på alle dressurstevner til nå:) ellers vet jeg ikke hva som er lov eller ikke men tror i alle fall det er lurt å unngå store gummiknotter Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  23:32:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ikke lov. Hodelaget (inkludert tøylene) skal være fremstilt i lær. Til trinse kan tøyler av tekstilmateriale eller slette lærbiter benyttes. Disse gummitøylene går ikke inn under denne kategorien. Det er dog lov med gummitøyler med gummi kun på innsiden, men heller ikke disse tøylene er å definere som ensidige.

Dersom du ønsker deg ensidige gummitøyler kan jeg tipse deg om at Jacson bl.a. fører dette. Ellers har Alvøen ridebutikk noen fra Horsemans Choise.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  11:54:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Takk for svar :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  14:29:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Da har jeg konkurrert med ulovlige tøyler!
Trodde det meste var lov.
Har ridd med tøyler i nesten 100% gummi.
Men det er vanskelig å se fordi nesten hele tøylen er av sort gummi uten knotter.
kun det nærmeste stykket til bittet og det i midten er lær.
Skal huske det!

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  17:06:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er nok mange som har ridd med utstyr som ikke er lov. Jeg har sett noen starte KM i MB med webtøyler på kandaren også. Men så lenge ikke dommern ser det, så vil det jo gå bra. Men det er jo rytterns (eller ansvarlig person hvis under 18 år) som er ansvarlig for at antrekket er rett. Jeg har eliminert ekvipasjer som har ridd med gummitøyler, så det skjer så absolutt. Men at man overser eventuelle avvik fra reglementet når ekbipasje etter ekvipasje kommer inn på løpende bånd er ikke rart. Fokuset ligger jo gjerne også på noe litt annet enn tøylene når man dømmer også. Disse gummitøylene med innvevd gummi er jo dessuten til forvenksling lik vanlige webtøyler om den innvevde gummien er svart (jeg har sett det), og du ikke har anledning til å ha hesten rett fremfor deg.

I store mesterskap gjøres det detaljert kontroll av utstyr. Ponnisporene måles, bittet sjekkes osv.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  18:06:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hvorfor er det ikke lov å bruke slike tøyler?
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 16/08/2007 :  21:54:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
var det så at det var LOV å ri med tøyler som har gummi bare på en side, og lær på andre ?? Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 17/08/2007 :  08:28:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jepp :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

krøllalfa

Norway

Skrevet - 17/08/2007 :  12:39:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekrøllalfa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekrøllalfa  Svar med kopi av melding
og sånne tøyler finnes i hööks ;)
Jenka, you'r my everything <3 Gå til toppen av siden

Shantico

Skrevet - 19/08/2007 :  00:53:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tøyler med gummi på den ene siden, og lær på den andre selges hos:
http://www.hooks.no og http://divas-hestesport.no (tror jeg)

Den eneste måten å bli millionær på ved å drive med hest, er å starte som milliardær! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.