hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uten hest på premieutdeling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Uten hest på premieutdeling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  15:28:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
En gang da jeg deltok på et stevne ett stykke unna stallen hang hesten seg fast på hengeren og brøt ut i full panikk.
Det var heldighvis noen som stod ved hengeren og løsnet hesten.
Den stod med mulen bak på manken og var helt låst.
Jeg ble ved hengeren for å holde hesten rolig.
Hver gang jeg gikk ble hesten urolig og redd.
Og brått ringer telefonen om at jeg må komme til premieutdeling ( jeg visste ikke at jeg hadde fått plassering)
Jeg fikk noen til å passe på hesten og kom løpende til ridehuset.

Så få jeg kjeft av en ridelærer om at jeg ikke har hest og kan få gult kort eller hva søren ho sa og bli utestengt for en periode/få advarsel.
Så sier jeg at det ikke var mulig å komme med hest fordi den hang seg og alt ble bare surr.

Men ho kjeftet like mye på meg og bablet i vei om at jeg kunne lånt hennes osv ( noe som jeg selvfølgelig ikke hadde rukket)

Hvordan er dette? og gis det dispensasjon i slike tilfeller?
Jeg kunne jo aldri salt på hesten og ridd inn når den hadde hevelser og sår på halsen og var helt på trynet.

Hun ridelæreren var ikke engasjert i selve stevnet.
Men hun måtte jo såklart brøyte ut om dette mens jeg stod på banen og skulle få premie.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!

Olithyon

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  17:08:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Du kan få advarsel hvis du ikke møter med hest på premieutdeling. Hvis du ikke kan møte med egen, forventes det at du låner deg en hest. Du kan be dommer om tillatelse til å møte uten hest, men det er opp til dommer å bedømme om dette kan tillates. Skadet hest eller noe som oppstår på stevneplassen bør jo være en grunn. Men hvorfor bant du hesten til hengeren forresten? Det er faktisk ikke lov på stevneplassen.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  17:53:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
den hang seg PÅ hengeren.
altså I hengeren.
Det var faktisk snakk om liv og død.
Så hvis jeg ikke hadde funnet det ut og ingen hadde giddet å røre hesten så hadde den ligget nede når jeg kom.

Dette skjedde rett før premieutdeling så jeg hadde absolutt ingen mulighet til å fikse meg en hest i det tidsrommet.
Jeg løp fra hengeren og rett inn på banen.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

maxthe

» VIP

Skrevet - 15/08/2007 :  18:21:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
det synes jeg var teit da... når ridelæreren fikk vite hva som faktisk hadde skjedd, burde ho oppført seg annerledes.. Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2007 :  20:09:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Synes det burde bli vist litt mer sympati da.
Men fikk jo ikke noen kommentarer fra dommeren eller noen av arrangørene heldighvis

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Muzikaa

Skrevet - 16/08/2007 :  18:16:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMuzikaa  Svar med kopi av melding
Ja i sånne tilfeller syns jeg jammen meg de bør være litt rundere i kantene, og jeg syns iallefall ridelæreren din burde spart seg for de greiene der, makan! Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  21:48:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Det var ikke ridelæreren min engang:P
Aldri hatt undervisning av ho.
Så det gjør saken enda litt mer spesiell

Olithyon

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  21:55:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Enig i det da. Hørtes ut som hun blandet seg i noe hun absolutt ikke hadde noe med.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

mariemilie

» VIP

Skrevet - 19/08/2007 :  18:39:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjedde det samme med meg en gang også, bare at min hest bet seg fast i stigbøylen (av alle ting). Dumme meg hadde glemt å henge opp stigbøylene opp på salen, og når de plagsomme insektene satte igang beit han etter dem, men traff uheldigvis stigbøylen.

Hesten min fikk ikke noen synlige skader, men jeg ville ikke sette meg opp på ham med det første, men det var rett før premieutdelinga. Jeg spurte dommeren om jeg kunne stille uten hest, og hun godkjente det.

Men hesten var helt fin, så vi tok han med.

Hun ridelæreren hørtes veldig sær ut spør du meg.
Gå til toppen av siden

Campari.

Skrevet - 24/08/2007 :  21:27:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde gjort det samme som deg i denne situasjonen, men fortalt til dommeren hva som hadde skjedd og hvorfor jeg ikke hadde med hesten. En annen ting er at ridelæreren faktisk hadde rett for man skal ha med hest (eller lånt hest) på premieutdelinga og hvis du ikke har det kan du få gult kort. Hvis ikke hesten kan være med av en eller annen grunn skal du snakke med overdommer i klassen for å få tillatelse. Det har ihvertfall jeg lært Er ikke enig i oppførselen til denne ridelærenen altså, og hadde jeg vært ridelæreren ville jeg heller ikke brydd meg om hva andre gjorde. Gå til toppen av siden

Campari.

Skrevet - 24/08/2007 :  21:27:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde gjort det samme som deg i denne situasjonen, men fortalt til dommeren hva som hadde skjedd og hvorfor jeg ikke hadde med hesten. En annen ting er at ridelæreren faktisk hadde rett for man skal ha med hest (eller lånt hest) på premieutdelinga og hvis du ikke har det kan du få gult kort. Hvis ikke hesten kan være med av en eller annen grunn skal du snakke med overdommer i klassen for å få tillatelse. Det har ihvertfall jeg lært Er ikke enig i oppførselen til denne ridelærenen altså, og hadde jeg vært ridelæreren ville jeg heller ikke brydd meg om hva andre gjorde. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.