hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stallplass/løsdrift Oslo V - Bærum
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stallplass/løsdrift Oslo V - Bærum
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

rusket

Skrevet - 08/08/2007 :  20:34:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja nå er det ihvertfall bestemt at hu mor skal flytte hjem til Oslo, og da dukker spørsmålet om staller opp igjen. Egentlig har jeg fått beskjed om at hest er en dum syssel for meg pga nyoppdaget allergi, og jeg har vel egentlig innstillt meg på at gutten kanskje må selges/settes bort.

MEN, jeg vil ha alle muligheter klare for hesten min, skulle ikke riktig kjøper dukke opp osv osv, så vil jeg jo gjerne ta han med meg. Og da lurer jeg jo veldig på hva folk kan anbefale.
Jeg har hittil fått anbefalt Dalbo i Bærum (men har ikke rukket å se den enda), også syns jeg Brenna i Sørkedalen så ut som en finfin stall.

Det jeg er ute etter er en stall som har:
Utegang fra tidlig til sent, helst i flokk i større luftegård
Gode foringsrutiner med godt grovfor
Godt inneklima i stallen, romslige bokser og generellt en forsvarlig stall
Beliggenhet nær skog og fine turmuligheter
Og ikke minst en stall som drives av seriøse folk og har et godt miljø for oss tobente også :)

Noen som har noen gode/dårlige erfaringer med noen staller? Send meg gjerne en mail på snokesuppetryne@hotmail.com :)

simsalabim - oppvask forsvinn!

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/08/2007 :  03:32:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja - anbefaler deg en tur til Dalbo - hvor jeg har hatt hester i 24 år - ikke uten grunn...

Det som evt. kan være å sammenligne med "fiiine" staller i Oslo og Bærum, er prisene, og hesteholdet.

Ta evt. kontakt med meg på privat mail, så kan vi avtale at du få se denne flotte gården, hvor "hester er hester", med et trivelig miljø, fin ridebane og turmuligheter, samt undervisning og kurs. Rideklubben har også planer om stevner og annen sosial virksomhet.

Ehh - denne helgen skal jeg hente min hoppe tilbake fra sommerslipp med hingst - men ellers er jeg stort sett "fri" til å være "guide" her.

Litt rart at du ikke har fått andre svar - men det kan kanskje skyldes at de ikke kan tilfredsstille alle dine "krav" - slik som jeg mener at Dalbo kan.

Hva slags hest har du? Rase, kjønn, alder, bruk? - Kan da råde deg videre.

Alle dine "krav" er i hvertfall ivaretatt her.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 09/08/2007 :  08:31:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen Boysen :)

Ja takk for svar igjen, jeg synes Dalbo høres veldig interessant ut. Jeg flytter ned i slutten av august og får ikke til å ta noen titterunder før den tid. Ting avhenger jo også litt hvor jeg bosetter meg, men siden jeg skal jobbe i Bærum så blir det nok å bo i området. (når det er sagt så er jeg også på utkikk etter et krypinn)

Hesten er en 13 år gammel v traver, vallak. Han er vant til å gå i flokk, en veldig sympatisk og glad hest. Jeg bruker han kun til tur, men å ha bane tilgjengelig er bare et pluss! Trenger med andre ord ikke noe fancy anlegg med ridehus og skrittemaskin :)

Pris og tilgjengelighet for evnt forryttere er jo også et punkt som må vurderes.

Jeg tror nok jeg må komme og ta en titt på Dalbo når jeg får rompa mi på plass. Og uansett om hesten ikke blir med på flyttelasset eller ikke, så er det veldig hyggelig å ta en titt likevel :)

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/08/2007 :  02:39:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp - bare ta kontakt for en titt. E-mailen min står på VIP. Og det er ikke noe kunststykke å finne ut av min mob heller.

Vil anta at prisen også kan "konkurrere" med de fleste staller i området.

For meg er det viktigst at hesten har det bra, får gå mye ute osv. Og så er miljøet i stallen viktig, og nå er det veldig bra.

Siden ingen andre staller i Bærum hittil har svart på din forespørsel, har jeg fritt kunnet reklamere for den stallen jeg har hatt hester på i 24 år - ikke uten grunn.
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 15/08/2007 :  11:33:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det fortsatt er ledig plass på Rykkinn i Bærum. Du kunne jo hørt med Greta som har hestene sine der. Vip`en hennes er Lukka, solfari og greta. Mener å huske det koster 1500 i vinterhalvåret. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.