hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kremering av hest. Er det en ok ting?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kremering av hest. Er det en ok ting?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2004 :  17:38:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok ikke jeg hadde brukt penger på å kremere hesten min. Den dagen jeg må avlive en hest, skal den avlives med slaktemaske(sånn "pistol" med bolt).
Det er kjapt og greit. Slakteren står å klør og godsnakker litt med hesten, klør den litt i panna, også er det slutt.. Bolten går inn i hjernen, og gjør hesten mentalt død, hesten skal stikkes i halspulsåra innen 1 minutt, det er det som "dreper" den. Selvfølgelig høres det groteskt og ekkelt ut, enig i det. Jeg vil nok ikke avlive med sprøyte i og med at hesten får en dose som gjør at den sovner, må legge seg ned, mange hester vil ikke legge seg, og går allikevel i bakken med et brak, jeg synes det høres noe nedverdigende ut for hesten, og måtte legge seg mot sin vilje, hesten er tross alt et fluktdyr..

Hva som skjer med hesten min etter dens død, er for meg temmelig likegyldig. Hesten er død, det er bare kroppen igjen. Om hesten min blir mat, er jo egentlig bare bra. Tror nok ikke jeg hadde kjøpt hestebiff i butikken med det første, men kan ikke se at det er noe verre å spise hest, enn andre dyr. Jeg jobber i fjøs, fôrer opp okser til slakt, eter allikevel oksekjøtt..
En hest har tross alt, i de aller fleste tilfeller, hatt et bedre liv, enn en okse, den har fått være ute, kjent smaken av grønt grass, kjent grasset under høvene, strekt seg ut i fullt firsprang over jordene, har en okse noen gang opplevd det?
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2004 :  21:10:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hey! jeg kommer sikkert aldri til å måtte avlive en hest... men jeg syns det er litt bra å jeg.. da kan du jo ha asken å strå den utåver en eller annen plass som hesten likte å være... å den slipper å bli mat
men jeg har ikke hørt om det før nå, så jeg syns det er litt ekkelt å egentli... men helt OK
koooz

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.