hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eks-traver og hopping
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Eks-traver og hopping
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Trollungenmin

Skrevet - 23/06/2007 :  22:40:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Har ei kaldblodshoppe som har vært traver. Hu var bitte litt halt når jeg kjøpte henne, men bare i bakbeina.. Derfor lurte jeg på om det er vondt for beina å hoppe? Eller, det veit jeg jo, men er det mest forbeina det går utover? Ikke at jeg tenker på å satse sprang, bare hoppe litt sånn innimellom Er redd for at hu ska bli halt..
En annen ting er at hu ikke har villet galoppere når vi har hoppa! Litt irriterende, kommer kjempe fint mot hinderet i galopp, også rett før begynner hu å trave.. Noen tips??

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2007 :  16:28:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva mener du med at hun var "bitte litt" halt? Om du får en dyktig dyrlege til å sjekke hesten og finne ut hva det er, vil du kunne få svar på om du kan hoppe med hesten.
Hege Gå til toppen av siden

Trollungenmin

Skrevet - 24/06/2007 :  22:15:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med bitte litt halt mener jeg at jeg ikke så det, men når dyrlegen skjekket det før jeg kjøpte henne så hu at a var litt halt. Men hu sa jeg kunne skritte i 1-2 måneder for å forebygge at hu blei mer halt.. Så derfor skritta jeg i 2 måneder Og etter det, det er 2 år sia, har hu ikke vært halt Men jeg risikerer ikke beina hennes, derfor har jeg ikke hoppa mye Det er ikke sånn at jeg egentlig er veldig glad i å hoppe... Hehe... Men det er jo morsomt å bare hoppe et enkelthinder nå å da, og det kan vel ikke væra så farlig? Har aldri hoppa høyere enn hvertfall 50 cm, så det er jo ikke høyt for a Men har lurt på om jeg bare kutter ut alt som heter hopping... Veit ikke jeg! Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2007 :  16:54:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Dyrlegen bøyde vel opp da? Hvor mange grader?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Trollungenmin

Skrevet - 25/06/2007 :  17:26:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jada, hu blei bøyd. Det var 2 grader i det ene bakbeinet og 1 grad det andre bakbeinet. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2007 :  10:06:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vet du grunnen?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Trollungenmin

Skrevet - 26/06/2007 :  15:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neeei... Men det er vel en travskade regner jeg med! Det er jo mange travere som blir litt halte... Dessverre! Men har jo vært heldig jeg da, hu har jo ikke vært halt på leeenge! Gå til toppen av siden

LuckyLaser

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2007 :  11:08:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLuckyLaser  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLuckyLaser  Svar med kopi av melding
Ville snakket med en dyrlege før du hopper ;-) Det er alltid bedre å være på den sikre siden =] Kan godt hende hesten er fult "hoppbar", men det kan jo også hende at hun blir halt igjen, og kanskje permanent :-|

Venninen min hadde nett det samme problemet! Hesten hennes hadde en kodeleddsskade, og han kan dessverre ikke ris på bane, rett og slett pga underlaget - men på tur er det ingen problem!

Som sagt, dyrlegen vil gi deg et skikkelig svar =] Lykke til!!

A-L Gå til toppen av siden

Trollungenmin

Skrevet - 08/07/2007 :  21:53:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja.. Burde vel det! Men syns egentlig ikke at det er så farlig med den hoppinga;) Så trur jeg bare dropper å hoppe! Hu kan jo helt fint fungere som vanlig tur hest og sånn så Men men... Vi får se! Uansett, tusen takk for alle svarene Gå til toppen av siden

Trollungenmin

Skrevet - 24/07/2007 :  13:48:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til alle intreserte: hu er nå bøyd opp
Og hu er ikke halt Men jeg blei råda til å ikke hoppe, så da lar vi det væra Men er så glad, fordi hu ikke er halt, nå kan jeg ri vanlig
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.