hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Priser på vet. høyskolen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Priser på vet. høyskolen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

liwedell

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  20:16:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nå kommet i den situsjonen der hesten min blir stående på vet. høyskolen i rundt 4 uker. Har revet seg opp helt inn ribbebeinsmusklene og har brekt et ribbebein. Han er tungt medisinert døgnet rundt. Har forsikring inntil 75 000, men egenandelen er jo på 20%. Noen som har peilling på sånn ca hvor mye dette kan komme på? Betyr ikke så veldig mye så lenge han blir frisk, men greit å ha en liten anelse om hvilke økonomiske konsekvenser dette får.(og hvor sur gubben blir)

Frøydis

Norway

Skrevet - 21/06/2007 :  09:59:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke peiling på hvor mye det kan komme på... Ring og snakk med de på Vet. skolen. Men ville bare si god bedring til hesten, hørtes alvorlig og vondt ut. Hvordan skadet hesten seg? Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 21/06/2007 :  16:38:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for det Skal innover på lørdag så da får jeg snakket med de. Han har nok blitt jaget av en av de andre hestene (noe jeg ikke helt forstår, dem har gått sammen i mange år) og kommet seg utenfor gjerdet og revet seg opp på noe. Han har også klart å brekke et ribbein så han har nok fallt på en måte. Håper det går bra uten komplikasjoner de neste døgnene nå så jeg i alle fall kan være sikker på at han kommer hjem Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 26/06/2007 :  18:47:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
ser ikke så bra ut
http://forum.dyrenett.no/forum/attachment.php?attachmentid=5648&d=1182881132

Redigert av - liwedell den 26/06/2007 20:43:19 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2007 :  00:31:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Linken funker ikke.
Hva er gale?

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 27/06/2007 :  08:55:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen andre som får åpnet den heller? Jeg får det til jeg... Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 27/06/2007 :  13:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke her heller, nei...
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 02/07/2007 :  22:52:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://forum.dyrenett.no/forum/attachment.php?attachmentid=5667&d=1183408893

Denne tror jeg funker, endelig

Redigert av - liwedell den 02/07/2007 23:49:40 Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 03/07/2007 :  03:47:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nja, "sånn passe" man må logge seg inn for å se den... Altså opprette en profil dersom man ikke har en der fra før...
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/07/2007 :  06:29:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, nå har vel hesten stått minst 4 uker på vet'en?
Hva ble utfallet av skaden - og hva kostet det? Håper du har hatt løpende kontakt med forsikringsselskapet og vet'ene. og har kunnet vurdere situasjonen både økonomisk og medisinsk.

En "feil" mange gjør, er å underforsikre hesten sin - med mindre den er en verdifull konkurransehest eller avlshingst. MEN det koster like mye for et ribbeinsbrudd for en "brukshest" som for en "konkurransehest", og uansett rase og alder.

Man må alltid vurdere hvor mye man er villig - og har evne til - å betale ved en evt. skade - liten eller stor. Ja, "brutalt sagt" - hvis en hest som eier har vurdert til ca. 10.000,- i verdi får en skade som beløper seg til 20- 30.000,- og mer - er man da villig til å betale det det koster å redde den - utover forsikringsbeløpet?

Man må også huske at forsikringsselskapene vurderer hvilken forsikring de kan gi til en hest - og premien utregnes etter eieres vurdering av hestens verdi i kroner og øre - altså IKKE hva hesten "betyr" personlig for eieren.

Så hvis man ikke er millionær, og kan betale hva som helst for behandling av en syk, gammel, "kosehest" - så MÅ man bare innse at en veterinær-regning som laaangt overskrider hestens "verdi" på forsikringspapirene, kan bli en svært kostbar affære. Ja, er det verdt å betale veterinærbehandling på et beløp som er 4-dobbelt det hesten er forsikret for?

Ja, man kan underforsikre en bil, og SATSE på at man ikke kræsjer - man kan underforsikre et hus, og SATSE på at det ikke brenner - og man kan altså underforsikre en hest, og SATSE på at den ikke blir skadet.....

Jeg har forsikret min gamle hest, og må nå endre denne, idet hun igjen har endret "status" fra "hobbyhest" til "avlshoppe og terapihest" - og det vil koste meg mer. Men DET er jeg villig til å betale - for HVIS hun er drektig, og noe skulle skje med henne, så vil jeg ikke kunne tilgi meg selv hvis noe skulle skje med henne, og at forsikringen ikke dekker dette.

Ooops - nå må jeg faktisk finne frem forsikringspapirene på min hest og lese det som står med "små skift" .....
Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 03/07/2007 :  10:47:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nja, "sånn passe" man må logge seg inn for å se den... Altså opprette en profil dersom man ikke har en der fra før...

Opprinnelig postet av Spendas

Nei man må ikke være logget inn for å se den!
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 03/07/2007 :  16:36:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel vel, her er hva jeg får beskjed om da....:

"Du er ikke logget inn eller har ikke tillatelse til å komme inn på denne siden. Dette kan skyldes en av flere grunner:
Du er ikke logget inn. Fyll inn skjemaet på bunnen av denne siden og prøv igjen.
Du har gjerne ikke tilstrekkelig tillatelse for å komme inn på denne siden. Prøver du å redigere noen andres innlegg, eller å komme deg inn på administrative funksjoner eller andre tilgangsbegrensede systemer?
Hvis du prøver å skrive innlegg, kan det være Administrator har deaktivert kontoen din, eller at den avventer aktivering.
Logg innBrukernavn:

Passord:

Har du glemt passordet ditt? Huske meg?

Administrator kan ha krevd at du registrerer deg før du kan vises denne siden."

Drep ikke fluen på din venns panne med øks....
Redigert av - Spendas den 03/07/2007 16:38:49 Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 03/07/2007 :  19:30:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kommer inn uten å være pålogget. Samma kan det være, får ikke til å legge inn bildet her.. Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 03/07/2007 :  19:38:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, nå har vel hesten stått minst 4 uker på vet'en?
Hva ble utfallet av skaden - og hva kostet det? Håper du har hatt løpende kontakt med forsikringsselskapet og vet'ene. og har kunnet vurdere situasjonen både økonomisk og medisinsk.

En "feil" mange gjør, er å underforsikre hesten sin - med mindre den er en verdifull konkurransehest eller avlshingst. MEN det koster like mye for et ribbeinsbrudd for en "brukshest" som for en "konkurransehest", og uansett rase og alder.

Man må alltid vurdere hvor mye man er villig - og har evne til - å betale ved en evt. skade - liten eller stor. Ja, "brutalt sagt" - hvis en hest som eier har vurdert til ca. 10.000,- i verdi får en skade som beløper seg til 20- 30.000,- og mer - er man da villig til å betale det det koster å redde den - utover forsikringsbeløpet?

Man må også huske at forsikringsselskapene vurderer hvilken forsikring de kan gi til en hest - og premien utregnes etter eieres vurdering av hestens verdi i kroner og øre - altså IKKE hva hesten "betyr" personlig for eieren.

Så hvis man ikke er millionær, og kan betale hva som helst for behandling av en syk, gammel, "kosehest" - så MÅ man bare innse at en veterinær-regning som laaangt overskrider hestens "verdi" på forsikringspapirene, kan bli en svært kostbar affære. Ja, er det verdt å betale veterinærbehandling på et beløp som er 4-dobbelt det hesten er forsikret for?

Ja, man kan underforsikre en bil, og SATSE på at man ikke kræsjer - man kan underforsikre et hus, og SATSE på at det ikke brenner - og man kan altså underforsikre en hest, og SATSE på at den ikke blir skadet.....

Jeg har forsikret min gamle hest, og må nå endre denne, idet hun igjen har endret "status" fra "hobbyhest" til "avlshoppe og terapihest" - og det vil koste meg mer. Men DET er jeg villig til å betale - for HVIS hun er drektig, og noe skulle skje med henne, så vil jeg ikke kunne tilgi meg selv hvis noe skulle skje med henne, og at forsikringen ikke dekker dette.

Ooops - nå må jeg faktisk finne frem forsikringspapirene på min hest og lese det som står med "små skift" .....

Opprinnelig postet av T. Boysen

Han har stått der litt over to uker nå og er stabil, har vært så heldig å slippe infeksjoner i det sygge såret. Håper på å ha han hjemme innen to uker. Men han klarer seg Når det gjelder kostnadene så får jeg ta det som det kommer. Overstiger i alle fall ikke foriskringssummen. Verken min lokale vetrinær eller vetrinærene har nevnt avliving i det hele tatt så lenge han er forsikret, så det har jeg ikke tatt stilling til i det hele tatt. Han er tross alt blitt 17 år så det hadde nok vært en helt annen sak hvis jeg ikke hadde hatt forsikring.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.