hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drikker ikke!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Drikker ikke!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tritla-

Norway

Skrevet - 14/06/2007 :  10:43:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Er blitt bekymret for hesten min, da hun nesten ikke drikker når hun står inne. Rører så og si ikke vannbøtta. Andre som har erfaringer med dette?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=63057

Royal-X

» VIP

Skrevet - 14/06/2007 :  11:05:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Drikker den når den står ute? Hos oss er det nesten ingen av hestene som drikker vann når de er inne om natta - men de drikker ute. gi hesten din salt blandet i kraftforet, da vil hesten føle seg tørst og dermed drikke mer. lykke til! (jeg vet hvor frustrerende det er) Gå til toppen av siden

Tritla-

Norway

Skrevet - 14/06/2007 :  14:56:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Ok, takk for tipset! :) Gir du vanlig salt, eller noe spesielt? Hvor mye? Har liksom aldri hatt det problemet med hestene jeg har hatt at de ikke drikker noe.. Og hun har saltstein også, men ser ikke ut til at hun interesserer seg så mye for den.. Ja tror hun drikker ute. Har en stor balje med vann + at hun har bekk.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=63057 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2007 :  22:13:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hvaslags grovfôr får hesten? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 14/06/2007 :  23:15:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten din står vel kanskje på beite? tok det av en eller annen grunn som en selvfølge ;) hehe. jeg gir vanlig havsalt ja - kjøper sånn liten sekk til 12 kroner på matbutikk :) Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  02:19:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Bruker samme som Royal, havsalt.

Har du vasket vannkaret, godt?
Du kan gjerne dæsje på en veldig liten mengde melasse, ingen grunn til å gi mye. Eller eple, eh -noe er galt oppi hodet mitt nå.. De grønne eple ... ikke den boksen der det er røe (?) epler på, men grønne. Det andre en juice var?

Forhandleren min anbefalte, samt gir mange flere dette til hestene sine.

Om hesten forsatt ikke drikker, er det veldig viktig at du får tilkalt veterinæren så fort så mulig. Trekker huden seg raskt tilbake? Dra litt hud ved hals området, hvor fort spretter det tilbake? Om det ser noe sent og mer seigt ut, mangler hesten væske, så tilkal veterinæren om du ikke får i den vann.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 15/06/2007 02:22:20 Gå til toppen av siden

Tritla-

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  08:42:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Hun står på beite ja. Og vannbøtta er flunkende ren ;p Gi eplejuice/nektar oppi? Eller misforstod jeg helt nå? ;P Hehe..;) Og hvor mye salt? Takk takk :)

Tritla-

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  09:20:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Ok, glem det om mengden salt..;p Fant svaret ditt på tråden om Saltstein ;) Tænk ju :)

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  18:52:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Nektar var det ja Nekter skal hestene ikke ha, dette sa vertfall forhandleren min, eple juice går helt fint (det er de grønne ikke sant?)
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 15/06/2007 :  20:31:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten får i seg bra nok med vann ute , så er det ingen fare om den ikke drikker så mye i løpet av natten. De drikker gjerne litt i puljer hestene og da drikker de ofte mye. Dra ut huden i halsen med to fingre og se om den trekker seg raskt tilbake eller blir stående. Trekker den seg raskt til bake har du neppe noe å bekymre deg over :)
Redigert av - summer den 15/06/2007 20:32:09 Gå til toppen av siden

Tritla-

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  23:49:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Prøvde å dra ut huden på halsen hennes idag, og trakk seg raskt inn igjen :) Viser seg at hun liker å leke seg med vannet også ;) hihi ;) Stappa hele ansiktet nedi baljen med vann og blåste ut nesen så det ble masse bobler ;p Så var det opp å trekke luft, og ned å blåse bobler ;p Holdt på sånn en hel stund ;p Stod bare å flira, jeg ;) Søøøt

frkelin

Skrevet - 16/06/2007 :  07:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest kan også få en fiks ide på å bare ville drikke ute. Og hun nekter å drikke fra drikke automat. Hester liker å kunne drikke mye på kort tid, - dvs fra stor bøtte el.lign.
Jeg så på Animal Planet at de Namibiske villhestene som lever i ørkenen bare drikker i gjennomsnitt hver 36 time! Så hesten kan nok være litt kamel og fyller opp så det holder en stund. Men, en tam hest må jo ha tilgang til friskt vann hele døgnet.
Gå til toppen av siden

Tritla-

Norway

Skrevet - 16/06/2007 :  09:46:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Jada, det er ikke noe problem ;) Ute har hun stor vannbalje som jeg fyller friskt vann i 2 ganger om dagen pluss bekk, og stor vannbøtte inne med friskt vann :) Så er ikke mangel på vann det står på!

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/06/2007 :  23:27:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
det går også an å kjøpe en boks med tørkede epler - sånn som de selger på hestebutikker. jeg brukte det til min hest i en periode og det hjalp litt. det er veldig viktig å la det stå å svelle i 20 minutter før hesten får det servert. disse er kjempegode, jeg har smakt de selv :). tok èn neve til 40 liters vannbalje. verdt et forsøk :)

Gå til toppen av siden

Linn/Celine

» VIP

Skrevet - 23/06/2007 :  21:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine drikker heller ikke vann inne på natta. De har tilgang på mye vann ute (friskt og fint), men drikker heller ikke mye der.
Noe av grunnen er at det er mye vann i gresset..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.