hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening, hva fokuserer du på?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Trening, hva fokuserer du på?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Emblan-min

Skrevet - 11/06/2007 :  14:24:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et interresangt spørsmål, hva fokuserer dere på når dere trener deres islandshester? Regner med at de fleste av dere som rir islandshest, driver med gangarter..!?

Interrisert i å høre hva dere trener gjennom uka/mnden, bare gangarter? Og hvor mye dere samler/bøyer o.l ting år dere rir/trener hesten..!? Hva er fokuset deres rett å slett?

Begynner med meg selv:
Jeg har en 5-jenger, med lite motor. Banen er noe av det kjedeligste
i ponnin`s øyne. I den siste måneden har fokuset vært å få henne
til å tølte mer eller mindre på tur, rulling og passaktig tølt har jeg ikke
slått ned på, prøver bare å balansere henne godt så mulig så hun finner
ut av det, samtidig som jeg finner ut av hvordan jeg skal ri henne best
mulig i tølt. Form og takt har hitil ikke tatt mye av konsenstrasjonen
min fordi jeg først så fremst vil ha hun til å tølte :p Så tølt med nedtagninger og fremridninger var noe jeg pusla litt med på tur. På banen prøvde vi å få stabelisert traven, rir der en gang uka på time. Fint sted for volter og jeg prøver å variere alt som skjer der.

Men nå den aller siste tiden så prøver vi å installere noen høyere gir i motor`n. Det er løping på kveldturer, går av når jeg skal skritte, setter meg deretter på og rir noen få meter før jeg løper igjen.. Dette for å få henne til å bli iverigere og mer lysten til å løpe..

Nå vil jeg prøve å jobbe hodet ned i trav, samt som bakparten og ryggen hennes skal jogge riktig. Det er sørenma ikke lett :p Men vi holder på å prøve oss frem, skritten er helt grei, det er det hun helst gjør g etterhvert vil jeg få hodet og fremparten hennes mer opp ettersom hun forhåpentligvis får mer motor :) Tølten, er som sakt bare at hun skal lære seg at når jeg gjør halvparader og klemmer på, da tølter vi :p Galoppen trenger vi motor`n på, så den går så som så, men vi prøver å ta mer og mer i tøylen etterhvert som vi galopperer, samle ho litt i slake oppoverbakker.

Det ble langt, men jeg håper du vil skrive litt! Kanskje du har noen treningsmetoder eller ting du trener å som andre ikke har tenkt så mye på? :) Eller om du gjør de "vanelige" tinga, alt er interresangt!
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.