hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - BESTE INSEKTSMIDDEL?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 BESTE INSEKTSMIDDEL?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

CamillaogBellaogRubina

» VIP

Skrevet - 09/06/2007 :  16:36:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene har som smått kommet seg ut på beite,og det har selvfølgelig insektene også!
Det myldrer og kryr verre enn noen gang i år syns jeg,og gammelmerra er spesielt plaget.

Har prøvd en god del remedier som funker så som så,og nå lurer jeg på om noen har et par knall gode tips på lur

Noen som har erfaring med fluebånd?Skal være virksomt i 2 mnd.i følge nettsiden som selger den ser jeg.Supert hvis det funker vel og merke.

Alle svar mottas med stor takk fra både hest og eier

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/06/2007 :  16:40:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hestene har som smått kommet seg ut på beite,og det har selvfølgelig insektene også!
Det myldrer og kryr verre enn noen gang i år syns jeg,og gammelmerra er spesielt plaget.

Har prøvd en god del remedier som funker så som så,og nå lurer jeg på om noen har et par knall gode tips på lur

Noen som har erfaring med fluebånd?Skal være virksomt i 2 mnd.i følge nettsiden som selger den ser jeg.Supert hvis det funker vel og merke.

Alle svar mottas med stor takk fra både hest og eier

Opprinnelig postet av CamillaogBellaogRubina

Er det de fluebåndene med trykk knapper du skal kjøpe?
De sitter dårlig har jeg erfart.

De er veldig lett og få opp om hesten klør seg inntil et tre.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

CamillaogBellaogRubina

» VIP

Skrevet - 09/06/2007 :  16:47:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva slags feste det er på det båndet.Har kun sett det på en nettside.(Link fra hovedsiden på HM)

Kan tenke meg det er lett å få kvitta seg med det hvis det er trykknapper ja...
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2007 :  00:21:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Jeg bruker bare spray, sjekker hestene hver dag / annen hver dag så har mulighet til å spraye litt på dem. Den stinker som FY, så det holder faktisk bare med å ta en svamp og gnikke litt i ansiktet, det er her det kommer mest fluer / flått hos min. Og tar litt rundt hale / rumpe partiet.

Har ikke trengt å tatt noe på kroppen enda, men også prøvd å unndratt det noen dager nå. Har kommet mange nye hester på beite, noen er litt vår yre etc, så føler at det går seg bedre til at dem skal kunne ¨lukte¨ ham, og ikke løpe langt bort når han kommer ruslende bort Noen av disse hestene får store øyer når dem først har fått luktet på sprayen (helt vanlig fluespray) men tror gjerne det er noe annet, ettersom dem skvetter bare man løfter hånden...

Jeg er super fornøyd med Absorbine -produktene, har deriblant fluespray (den svarte) men denne gangen kjøpte jeg en annen, ettersom dyrebutikken jeg jobber i hadde den ikke inne for øyeblikket. Kan sende deg link til leverandør (ikke sikker på hvem forhandler, men gjerne Min hesteutstyrsbutikk, er fra Eldonor.
Men det er jo ikke særlig vanskelig å få tak i fluespray, men jeg har kun brukt disse to, med gode resultater

*bytte på en bokstav

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 10/06/2007 00:23:59 Gå til toppen av siden

CamillaogBellaogRubina

» VIP

Skrevet - 10/06/2007 :  18:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann,og takk for svar!

Brukte en av Absorbine sin i fjor jeg også,men ikke nevneverdig fornøyd med den!Det skulle visst holde med å spraye hver 3.dag i følge selgeren...

Problemet er ikke at det er vanskelig å få tak i produkter,det er virkningen på dem jeg ikke er helt fornøyd med
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2007 :  23:51:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
jeg bruker min egen spray! tar halvparten eplecidereddik og halvparten vann, pluss litt sitronsaft. tok oppi hvitløkspulver i går, ser ut til å funke men sprayflaksa klikka litt av det! xD så sikkert en idé å presse hvitløk f.eks.
ellers er det lurt å gi hvitløk i fôret! (gjerne fersk)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2007 :  01:33:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Nå har det vel kommet frem at hvitløk visstnok ikke er like bra som mange tror. (i fôr)
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2007 :  02:19:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvitløk er ikke skadelig så lenge man ikke overforer, og det var da snakk om enorme mengder.
I alle fall var det det som kom frem om man leste undersøkelsen nøye. Den undersøkelsen jeg leste har dessuten fått mye kritikk for å drive "skremselspropaganda", dvs at folk ble redde for å gi hesten hvitløk.
Om man doserer den anbefalte mengden alt etter hvilket produkt man bruker, er det ikke farlig.
Arghhh, jeg leter å leter, men kan ikke finne den igjen, undersøkelsen altså!

Her er litt om flere virkemåter for hvitløk

Hvitløk
Dette er en av de mest kjente og mest brukte urtene. Den er ideal for respiratoriske problemer ettersom den har en antibiotisk og slimfordrivende effekt. Rik på svovel, hvitløk renser blodet og når hvitløken blir utskilt igjennom huden fungerer den som et middel mot fluer. Hvitløk hjelper også med å holde en god bakteriebalanse i magen som er vitalt for et godt fordøyelsessystem - dreper også ødeleggende bakterier. Utvendig kan saften brukes på kutt, bitt og stikk.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

CamillaogBellaogRubina

» VIP

Skrevet - 11/06/2007 :  15:40:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg bruker min egen spray! tar halvparten eplecidereddik og halvparten vann, pluss litt sitronsaft. tok oppi hvitløkspulver i går, ser ut til å funke men sprayflaksa klikka litt av det! xD så sikkert en idé å presse hvitløk f.eks.
ellers er det lurt å gi hvitløk i fôret! (gjerne fersk)

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Denne varianten har jeg brukt en del av ja,men ikke fornøyd med denne heller jeg.Kanskje det er meg eller hestene det er noe galt med
Har brukt hvitløksfedd oppi jeg,kanskje mer virksomt med pulver

Styggeste lukt i verden av denne sprayen da,så om ikke insekta holder seg vekk,gjør i det minste alt annet det
Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 11/06/2007 :  22:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du prøvd Switch? Er veldig sterk og skal kun brukes dyr som er på heltidsbeite. Den avgir gasser som ikke er bra å ha innendørs. Hørt at den er veldig effektiv. Ikke brukt den selv. Fås kun på resept her i Norge, men i Sverige kan du få den reseptfritt. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/06/2007 :  00:44:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du prøvd Switch? Er veldig sterk og skal kun brukes dyr som er på heltidsbeite. Den avgir gasser som ikke er bra å ha innendørs. Hørt at den er veldig effektiv. Ikke brukt den selv. Fås kun på resept her i Norge, men i Sverige kan du få den reseptfritt.

Opprinnelig postet av Frøydis

Det er gode grunner til at dette er på resept.
Om man leser på flasken, så er det 60 dagers karantene før hesten kan slaktes, og brukes som mat til folk.
Så er rimelig sterke saker.

Og jeg blir litt skeptisk til det, for om du har en hest med sart hud eller eksem, så er ikke dette bra, og det finner man jo ikke ut før man tar det på.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2007 :  10:30:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Camilla!

Har du prøvd å legge til sitronellaolje til den hjemmelagede sprayen? Funket veldig bra på To Jo i helgen!
Gå til toppen av siden

CamillaogBellaogRubina

» VIP

Skrevet - 12/06/2007 :  11:30:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei Camilla!

Har du prøvd å legge til sitronellaolje til den hjemmelagede sprayen? Funket veldig bra på To Jo i helgen!

Opprinnelig postet av StinaogToJo

Halla du
Det er sintronellolje jeg bruker i den hjemmemekka sprayen ja,ikke sitronsaft nei.
Gå til toppen av siden

CamillaogBellaogRubina

» VIP

Skrevet - 12/06/2007 :  11:32:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du prøvd Switch? Er veldig sterk og skal kun brukes dyr som er på heltidsbeite. Den avgir gasser som ikke er bra å ha innendørs. Hørt at den er veldig effektiv. Ikke brukt den selv. Fås kun på resept her i Norge, men i Sverige kan du få den reseptfritt.

Opprinnelig postet av Frøydis

Heisann!
Joda,hestene er behandlet med Switch.Vi mener å tro at plagene faktisk har blitt litt bedre etter at vi hadde på dem det.
Godt med litt kjøligere dager for hestene nå,da slipper de alle de ***** insektene!
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 14/06/2007 :  21:52:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liten dæsj jod og vann så det får konjakkfarge(lyse brun) og rødsprit resten på 0,5L brusflasker

Tar kleggen ihvertdall

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Tritla-

Norway

Skrevet - 15/06/2007 :  08:50:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Jeg bruker blanding av eplecidereddik og vann, eller insektssprayen Leovet Phaser (hvit flaske med hvit, svart og rød etikett, og rød "spraytut"). Den er jeg kjempefornøyd med! Og jeg har eksemhest, så er viktig at dette fungerer her.. De har den både på www.minhestebutikk.no og på www.brumby.no.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=63057
Redigert av - Tritla- den 15/06/2007 08:53:00 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.