hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barbere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Barbere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

mariakaogcindy

Skrevet - 09/06/2007 :  10:57:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heio!!

Jeg skal barbere hesten min til vinteren...
Når bør jeg barbere da ?

Går det ann og barbere med sån menneskebarbermaskin som er lik hestenes??

Er det noen steder man IKKE skal barbere??

Har noen av dere noen bilder av en barbert hest ? Vil vite litt forskjellige "mønster"

Takk på forhond

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2007 :  13:17:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
barber når den har begynt å sette vinterpels, eller når den har satt masse pels :)
min barberer jeg sent i aug, eller i sept, for han setter MYE pels allerede da....
tror ikke menneskemaskin funker så bra, hestepels er tett og ullete...
jeg bruker en klipper som er laget for hund, pga at han blir panisk redd de maskinene som bråker og rister, men best er vel en laget for hest, sau eller ku...

vi har en gammel ku-klipper, og den klipper kjempebra, mens hundeklipperen tar kjempelang til å klippe med, for den er litt for svak egentlig, men den klipper fint den også.

vi barberer hele hesten når vi klipper de, alt skal vekk :) untatt hodet da, der tar vi bare litt under haken og på kjevene :)

vi måtte faktisk barbere den ene traveren vår nå... han er en aktiv traver, og trenes hardt.. da blir det veldi, veldi varmt å trene nå når det er så tropisk varmt oppi trøndelag... han har supertett pels, og i tilleg 1,5 cm ca.. masse man, og hovsjegg nok til å kle på en flokk nakne shettiser...

det er ikke bare mye pels, den er tett også... han er slik på sommeren også... han blir ikke våt inn til huden selv når han bader... :O

sa vi hårete rompe.. :p slik var han i vinter, og sommerpelsen er ikke mye kortere og like tett som på vinteren...

han som er barbert er først, og han bak har "normal" sommerpels, og blir ikke barbert!
blessen fikk en hel klipp, hovsjegget tok vi også :)
og for en forandring i hestens humør!! glad og sprek istede for daff og lat hest:)

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 09/06/2007 :  16:05:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk

Så man kan apsolutt ikke bruke menneskeklipper ?

Noen fler??
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2007 :  22:53:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
En barbermaskin beregnet for å klippe menneskehår er alt for svak.
Har tidligere hatt en for hund, og den er langt sterkere, men jammen tok det lang tid å klippe gitt.
Men det var en fordel, ponnien som var livredd klipperen, ble vant til den da det gjerne tok 2-3 dager å få den ferdig klippet...
Jeg har hatt 2 forskjellige klippere, 2 for hest og en for ku / hest.
Den sistnevnte bråker mye, og klipper ikke like pent som den jeg har nå.
I tillegg er den jeg har nå batteridrevet, klipper 1 hest uten å lade, null ledning og passe på og null støy.

Anette Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2007 :  17:08:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Her er et bilde av Fox fra høsten 2006 han var barbert overalt bortsett fra ben, hode og sal leiet..

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.