hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - maismel,bygg,osv.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 maismel,bygg,osv.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

..Meg..

Skrevet - 07/06/2007 :  20:21:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
har litt problemer med hoppa mi nå i sommervarmen, hun har vært syk med kolikk å gikk da ned omlag 25 kg. nå som det er så varmt å hun trenes endel, + konkureres, har hun mistet endel av vekten sin, man kan nå se de bakerste ribeina, og det er IKKE mye pent.
hun får 1 kg tørt betfor om dagen(som selvfølgelig legges i vann en stund før hun får det.) 4 dl olje og 3 kg high energy fra eggersmann. dette er delt utover 3 lomtrent like store måltider om dagen.
hun får også 10 kg H2 høy om dagen.
det jeg lurer på er om dere har noe erfaringer med å gi maismel,bygg,hel mais osv til hest?
skal sies at hun ikke tåler pellets,havre eller silo, så pelletert for er egetnlig ikke noe alternativ.
har dere noen råd eller tips til meg?

summer

Skrevet - 07/06/2007 :  23:52:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ringer litt alarmklokker hos meg når det gjelder mais til hest, altfor mange sier de ikke har godt av det ... jeg ville vært forsiktig med det tror jeg .Bygg er jo et greit for. hvis hun reagerer på pellets havre og silo ... tåler hun bygg ?

Men hvis hun ikke fra før får for mye protein, hva med noe alfalfa eller lucerne ? Lucerne pellets, greenpower (du får det uten melasse) foreksempel ? Da er du også på grovfor skalaen og ikke på kraftfor...
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 16/06/2007 :  23:33:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min har både gått på maismel, knust mais og knust bygg. Av disse tingene får hun maismel og knust bygg nå i tilegg til flere typer kraftfor. Jeg har vært veldig fornøyd med maisen, bruker den for hun må legge på seg noen kilo til.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 17/06/2007 :  10:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også brukt mais og bygg for og få hesten opp i vekt =D Er KJEMPE fornøyd Når hun hadde blitt god og rund fjerna jeg mais og bare fortsatte på bygg og begynte med betfiber, nå er hun kjempe fiiin Gå til toppen av siden

toffermannen

» VIP

Skrevet - 22/06/2007 :  23:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære deg. Med 4 dl olje er det ikke noe rart i at hesten ikke legger på seg. Det renner jo tvers igjennom, (tenk om du skulle spist ei pakke smør om dagen). Kjøp Chamion Olje med E-vitamin og det holder med toppen 1 dl. Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 26/06/2007 :  11:04:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har jeg fulgt denne forplanen frem til nå å hesten har gått MASSE opp i vekt,heldigvis! :)
fikk anbefalt å gi opp til 4 dl olje om dagen av en veterinær, og det har fungert kjempe fint. mye mer energii har hun fått å nå ser hun onkelig bra ut i kroppen sin :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.