hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten slipper ikke pelsen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 hesten slipper ikke pelsen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

katriiine
» VIP

Skrevet - 04/06/2007 :  20:01:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en gammel hest som har begynt å skrante litt i det siste. han mister ikke vinterpelsen..og det er varmt nok, tro meg. ellers er han pigg og fin, men har en skade i en for som reduserer han en del....han går mest ute å gjør som han vil....

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2007 :  20:59:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hørte om en hest som også ikke hadde sluppet all pelsen, men så fikk den markkur, og vips, pelsen forsvant nesten med en gang. Kan jo være verd å prøve ut?
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 04/06/2007 :  21:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten er ofulgt med markkur, så er nok ikke det... Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 04/06/2007 :  21:43:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
En hest kan absolutt ha mark selvom markkurer er fulgt opp.... det er ikke dermed sagt at *riktig* mark er tatt.

Det er egentlig ikke noe godt tegn om han går med bamsepels fortsatt, så jeg ville tatt en avf prøve, og deretter sett litt på for om det er noe han mangler. Altfor ofte er nettopp mye pels tegn på markangrep.

Det kan også være tegn på en sykdom, så sjekk han grundig du.
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 04/06/2007 :  22:54:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok. takk for var. skal få sjekket han så fort som mulig jeg:) Gå til toppen av siden

*sandra*

» VIP

Skrevet - 04/06/2007 :  23:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gamle hester slipper ikke pelsen slik yngre hester. Det er rett og slett svakere og trenger mer beskyttelse. Leddgikt er et økende faremoment. Slik er det bare, hadde ikke uroet meg for mye. Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 04/06/2007 :  23:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en åing som først har begynnt slippe pelsen nå. Han mistet moren sin bare fjorten dager gammel så det er sikkert derfor han er litt sen med alt men. Jeg ringte dyrlegen i alle fall og fikk beskjed om det ikke var grunn til bekymring. Men nå er det jo litt aldersfoskjell på min og din da.... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/06/2007 :  01:28:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nok B-vitaminer? Det trengs for å utvikle ny pels - så kanskje den ikke slipper den gamle pga. dette?
Regner med at du pusser den jevnlig. Da er en sånn rundt, svart gummiskrape tingen. Den masserer huden skikkelig og "røsker" håra løs.
Min gamle dame ser også ut som ei geit om vinteren, men etter et par-tre uker med skikkelig gummiskraping, dukker den glatte, fine hesten frem igjen. Hun elsker å bli massert - og hjææælp - hvor mange millioner hår en hest har!

Men jeg ville nok sjekket litt om det er noe den mangler, som gjør at den holder på vinterfrakken enda.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/06/2007 :  08:40:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er hesten da?

Vi har en gammel hest på stallen på 28år og han har noen dotter med vinterpels, som sitter litt her og der.

Kan det være alderen?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Itsrik

Skrevet - 05/06/2007 :  12:35:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og har et par som ikke slipper skikkelig.. De har røytet i flere uker, og fått en del sommerpels, men er forholdsvis langhårete enda. Har tenkt at det var på grunn av utegang og kalde netter jeg da, men da kan det altså være mark? De har fått banminth nå, men burde de fått en som tar "alt" i tillegg, eller burde man sende inn prøver for å sjekke? De får vitaminer, rene b-vitaminer har jeg ikke fått tak i, har prøvd.... Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 05/06/2007 :  21:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Raringen min slapp jo heller ikke føllpelsen sin før han fikk vinterpels i fjor, og da snakket dyrlegen om en vitaminsprøyte han kunne sette...? Det ble aldri gjort da, så det er sagt. Gå til toppen av siden

FatheneDV

» VIP

Skrevet - 06/06/2007 :  01:10:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vitamin mangel er ofte en sammenheng med pelsproblemer. Snakk med vet.
Et gammelt kjerring råd er å gi hesten 2dl hirseflak i foret under røyting, de slipper vist pelsen fortere og sommerpelsen blir veldig blank.
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 06/06/2007 :  12:19:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Tenkte med en gang på B vitamin mangel, har gammel hest jeg oxo, men aldri hatt problemer med dette, hun slipper med en gang.. Men i år har jeg anskaffet shy feeder slik b vitamin kur som smaker søtt, (har seff prøvd) men hu har fått biotin før dette...
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2007 :  10:35:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hei.bikkja mi har samme problemet.Så tenkt å prøve b-vitamin.finnes det noe midler?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 13/06/2007 :  18:43:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal prøve bvitamin jeg også. finnes sprøyter i allefall. men vet om en hest som døde av det. tålte ikke sprøyta. tenker at pulver er bedre... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.