hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestegodis!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hestegodis!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Hangover

Skrevet - 01/06/2007 :  23:36:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
16 juni fyller hopa mi 7 år:)
Derfor lurer jeg på om det er noen som har oppskrifter på hestegodis?:)

mariakaogcindy

Skrevet - 02/06/2007 :  11:03:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

Når hoppa mi hadde bursdag lagde jeg en liten blanding for det er viktig og ikke overdrive...

1 Eple (delt i små biter)
4 Gulerøtter ( delt i små biter)
2 skiver tørt brød ...
også tokk jeg oppi 2dl appelsin juice...
Dette syntes hun var bare nydlig =D

Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 02/06/2007 :  11:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke overdriv. Hesters mager er ikke tilpasset busdagsfeiring med masse uvant mat. Hesten din kan bli syk dersom du prøver å være for snill. Blandingen til mariogmariaka hørtes helt grei ut forresten. Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 02/06/2007 :  22:25:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, jeg vet at man ikke skal overdrive foring!
men hesten min før brød og gulrøtter osv daglig i foret sitt.
Jeg mener å huske å ha sett noen gode oppskifter i penny kluben eller noe
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 02/06/2007 :  23:41:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nettopp! Penny klubben....!! Er det et godt sted å finne ting å gjøre på hestens bursdag?
Gå en tur med hesten og la den gresse saftig gress noen minutter. Det er en hest, ikke en unge. Bløtkake funker ikke.
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 03/06/2007 :  01:06:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja men HALLO! Skjønner du ikke pointe mitt?
Jeg vil at hesten skal få noe EKSTRA godt! Hun spiser epler, gulrøtter å brød til vanlig både til frokost, middag og kvelds! å står ute å spiser pluss leier henne hver dag så hun får spise i 20 min!
Når jeg spør etter oppskrifter mener jeg ikke skjær opp epler i ei bøtte for såpass vet jo jeg å at det går ann!
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 03/06/2007 :  01:09:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dessuten det med bløtkake synes jeg er VELL overdrevent! Det er jo ikke snakk om å gi hesten verken bløt kake eller sjokolade kake eller kanske ostekake?!
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 03/06/2007 :  08:03:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
poenget hennes er kanskje at veldig mye av disse oppskriftene, blandt annet fra pennyklubben, er veldig usunne ;) Og jeg må si meg enig jeg ... så lenge hun får gulrøtter, brød og epler og gress hver dag, så ville ikke jeg gitt noe annet heller ;) Ingenting og hisse seg opp over. Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 03/06/2007 :  10:49:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja men det finnes oppskrifter med SUNNE ingrediener! Det er ikke meningen at hesten skal ha kake eller noe! Gå til toppen av siden

channy

» VIP

Bahamas

Skrevet - 14/06/2007 :  14:45:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechanny  Svar med kopi av melding
Jeg husker ikke oppskriften men jeg har lagt pannekaker til hesten min. Som har gulerotter oppi åsså stekker jeg det.. Kanskje det ville vert noe? Jeg ville kanskje blandet epler, gulerøter, banan å vann sammen åsså kunne hesten ha fruikt suppe
Redigert av - channy den 30/06/2007 00:50:33 Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 14/06/2007 :  16:52:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gi det samme som du gir til vanlig, eller ihvertfall begrensede mengder av noe "normalt". Som frkelin sier, du kan gjøre hesten syk med å være for "snill". Dessuten vet jo da ikke hesten hva bursdag er, så den blir ikke trist hvis den "bare" får det samme som til vanlig. Så kan man heller ta seg ekstra god tid til kos og dulling hvis den menneskelige samvittighet gnager...
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 14/06/2007 :  19:15:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja men det finnes oppskrifter med SUNNE ingrediener! Det er ikke meningen at hesten skal ha kake eller noe!

greia med hestemager er at de må tilvennes alt ... så samme hvor sundt det er , bør den ikke få noen som helst mengde av noe den ikke har spist før.

Det er altfor mange som sitter med kolikkhest etter bursdag og jul, fordi de ville være snille. Hesten har bare fått sunne ting, men magen har alikevel reagert.
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 16/06/2007 :  22:37:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
jamen! Det er ikke vits i å sitte å gjenta dette for meg for jeg har tross allt 2 hester selv å holdt på med hest i mange år! Jeg vet jo det! Dessuten så har hesten min fått bursdags godiset sitt! Så da er denne diskusjonen AVSLUTTET! Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 16/06/2007 :  23:53:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva gav du da? Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 21/06/2007 :  18:03:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
okiiiiiiii unnskyld at man engasjerer seg i tråder man har begynt å svare på. Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 21/06/2007 :  21:18:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Vi feiret hestebursdag her i mai, mest for vår egen del da God unnskyldning for å spise kake! Men hestene fikk et lite stykke gulrotkake hver, og var svært så fornøyde Og tro meg, alle fire hestene lever den dag i dag, hehe...
(Moralen var; ikke overdriv den andre veien heller. Var vel ikke akkurat snakk om å fòre på litervis med digg....)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.