hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spørsmål..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Spørsmål..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2007 :  10:19:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Hei;)
Eg lurer på om det er best og ta vekk skjilleveggen nor man kjører kunn en hes på hengeren eller stend han best med skjillevegg?
Står ikke han stødigest med skjilljevegg?
er soo mange forklaringer på dette.
vill høre deres mening om dette..

Seljeset lucy<3

summer

Skrevet - 26/05/2007 :  23:35:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid skilleveggen for når jeg kjører en hest, nettopp som du sier for å gi den støtte. Men også for å la den bli vant til det... veldig mange hester foretrekker å ha god plass til beina. og derfor skilleveggen til side, men da vil det jo ofte også bli problemer om man plutselig skal reise med to hester.

På nye og dyrere hengere har de ofte fine detaljer som at nederste delen av midtlemmen er en form for myk mateiale, gummi foreksempel, som er bevegelig, slik kan jo hesten breie beina sine så mye dne bare vil, selvom det står hest på andre siden, og alikevel ha støtte av midtlemmen.
Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2007 :  11:01:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
ja, tru ej fortsetter og kjører med skjilleveggen:)
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2007 :  13:04:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
På de mindre hestene mine kjører jeg alltid med skilleveggen på, siden jeg gjerne har med meg en del utstyr som er kjekk å ha på andre siden.
Men når jeg kjører med de større hestene mine, blir jeg nødt til å flytte veggen til siden så de får plass til bena sine og står stødigere.
Men prøver nå å finne ut om jeg kan få tak i en sånn skillevegg med plast til hengeren min, så jeg kan kjøre med skillevegg på alle hestene mine.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Christina_Pilenda

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2007 :  21:21:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChristina_Pilenda  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChristina_Pilenda  Svar med kopi av melding
kjør med skilleveggen du, men husk alltid å sett den tyngste hesten, eller når det bare står en hest på venstre side ;)
It's my life and it's now or never .. I ain't gonna live forever Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2007 :  20:13:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
ja, på sjoførsiden.?
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 16/08/2007 :  23:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville også kjørt med skilleveggen. Jeg gjør det alltid! Det er pga støtten hun får fra veggen. Har kamera i hengeren så ser tydelig hvordan hestene støtter seg til veggen i svingene;) Ville aldri kjørt uten.. Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 13/11/2007 :  18:33:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei til neste sommer skal hoppa mi ha føll og når føllet er 6 uker gammelt skal vi ta det med på sætran våress. Skal føllet hvære laus inne i hengeren eller skal det hvære bunnet i lag med hoppa????? Håper på svar. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/11/2007 :  22:12:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ville også kjørt med skilleveggen. Jeg gjør det alltid! Det er pga støtten hun får fra veggen. Har kamera i hengeren så ser tydelig hvordan hestene støtter seg til veggen i svingene;) Ville aldri kjørt uten..

Opprinnelig postet av meg_selv2

Det kjem ann på hesten det om man bør køyre med eller utan. Eg MÅ køyre uten, eller sette den til sides da min hest har hatt eit uhell i henger og får panikk om midtskilleveggen er i midten.

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/11/2007 :  23:21:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har faktisk ikke kjørt mærr og føll sammen, men skal stille spørsmålet på Rimfakse, hvor jeg vet at det er mange som har erfaring med dette, og sikkert kan gi råd.

Mener å ha hørt at noen kjører med mora bundet og føllet løst, men det kommer jo an på så mye - om føllet blir redd, om det kan bli klemt av mora, om det kan komme til å sette seg fast i noe, hoppe over noe osv.

Ja, jeg VET faktisk at et føll klarte å hoppe ut bakluka på en henger!!! - Det overlevde, heldigvis.
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 14/11/2007 :  23:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei til neste sommer skal hoppa mi ha føll og når føllet er 6 uker gammelt skal vi ta det med på sætran våress. Skal føllet hvære laus inne i hengeren eller skal det hvære bunnet i lag med hoppa????? Håper på svar.

Opprinnelig postet av Belinda_katja

Har aldri prøvd tilsvarende, så kan ikke svare på hva som er best... Men kan derimot svare såpass som at det ikke er lov å binde "uinnridd, uinnkjørt eller utemmet føll" i følge mattilsynets forskrifter om transport av levende dyr...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 17/11/2007 :  13:43:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei til neste sommer skal hoppa mi ha føll og når føllet er 6 uker gammelt skal vi ta det med på sætran våress. Skal føllet hvære laus inne i hengeren eller skal det hvære bunnet i lag med hoppa????? Håper på svar.

Opprinnelig postet av Belinda_katja

Da den gamle hoppa mi hadde føll, sto hoppa bundet mens føllet sto løst. Gikk helt fint:)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/11/2007 :  01:15:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp - mener å ha hørt at ved transport av hoppe med ungt føll, så bindes mora, og folongen er løs.

Regner med at sjæføren av slik verdifull last kjører meeeget pent og "snilt" for hestene.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.