hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - angrepet av løs hunder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 angrepet av løs hunder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Huldramiin

Skrevet - 23/06/2007 :  16:21:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjedde faktisk noe lignende på stallen jeg har hesten min nå. det var flere hester som sto på sommerbeite og plutselig kommer det er diger syk bikkje og angriper. Flere hester hadde svære sår og dype kloremerker etter bikkje som hang seg fast i den ene hesten, gikk bra med alle sammen, men ble en dyr vet-regning.
Sykt at folk ikke kan ta litt hensyn og vise litt forsiktighet!!
har sselv en hund som jeg ALLTID har i bånd når det er båndtvang, selvom jeg vet at hun aldri hadde drept et rådyr eler skada det. Det vet jeg fordi hver gang vi har vært på tur, både med og uten bånd (alt ettersom det er båndtvang eller ikke) så setter hun seg ned å ser på den. rikker ikke på en muskel..
Det er utrolig hensynsløst at folk ikke har bikkjene sine i bånd selv om det ikke er båndtvang, når de vet at bikkjene er uforutsigbar når det gjelder ville dyr i skogen og andre bikkjer osv!!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/06/2007 :  01:41:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den bikkja har dere ALL RETT til å avlive på stedet - eller forlange avlivet!!
Sånt SKAL politianmeldes - og eieren får i det minste en klekkelig bot - samt at hunden etter all sannsynlighet blir avlivet.

Og det ER båndtvang over hele landet nå!
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 25/06/2007 :  12:52:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Signerer Boysen her.
Hundeeieren hadde vel ikke skamvett til å dekke veterinærutgiftene heller?
Gå til toppen av siden

hebebba

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  18:56:04  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldinghebebba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehebebba  Svar med kopi av melding
Denne hunden kan jo ikke ha vært helt god i hodet, spesielt når du ser på det kjøtt såret. Det er en del hunder som bare jager dyrene men ikke mange som anngriper de, ihvertfall ikke store dyr. Små gjør de nok med. tror det må ha vært en type jakt eller vakt hund. en stor en..! Kan jo være at eieren hadde bundet hunden men den slet seg! Jeg har selv opplevd åssen det er når en hund løper etter hesten min! under bakker her jeg bor er det noen som har fult av vakt hunder å de har bare satt opp et LITE gjerde åsså går de løs inne i hagen, en veninne av moren min løp forbi og de 12 hundene løp etter henne og bet henne. disse ble avlivet men nå har de skaffet seg nye og en av de løp etter meg og hesten min når vi rei forbi der! det var helt forferdelig! synes at hvis menesker har fått advarsel av politiet før og har måtte avlive hunden eller hunder skal de ikke skaffe seg nye hunder som er likedann. Det er veldig uansvarlig og en fare for andre..!
Dette var vel en hest som var verdt mye og er nesten ikke verdt noe lenger, det er jo veldig trist for eieren hvis ikke de finner hunde eieren!

eirin heddeland :-) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.