hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring på gammel hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forsikring på gammel hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2007 :  14:38:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Nå er jo vår ponni over 22år gammel, og forsikringen opphører. Men dette er jo en Shettis og de blir jo veldig gamle. Har hørt at Arabere og Lippizanere har en annerledes forsikring. Er det noen som kan innformere meg litt mer?

En annen ting jeg lurer på.
Har hørt noe om at om hesten ødelegger noe når vi er ute å rir, for eksempel man får skrapet opp en bil, så er det ikke vår feil siden der det kan ferdes hest er det ikke vår feil, eller noe sånt.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 18/05/2007 :  15:07:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Om hesten ødelegger ting ved uhell, er det din ansvarsforsikring som kan dekke det (om du ikke har så er nok du som må betale). De fleste har ansvarsforsikring innbakt i innboforsikringen. MEN om hesten skader en bil som har motor i gang eller lys på, så er bilen den skyldige. Dette har jeg ikke fått bekreftet fra mine forsikringsselskap, de ville rett og slett ikke svare meg på dette. Men vet om en som har IF og de mente at det da var bilens skyld, selvom det var hesten som skadet bilen.
Ellen Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 18/05/2007 :  19:04:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
*HOST* Jeg og en teit Fjording var oppå panseret til en bil engang.... Vi skulle ri på tur, og red langs en lang traktor-sti. Når vi kom fram til asfalten kom det bil i mot, så jeg tenkte vi kunne snu og ri samme vei tilbake til stallen igjen. Men hesten hadde andre planer!!!!! Den beit seg fast i bittet, og uansett hvor mye jeg drog i tøylen, så stakk den skulderen ut og forsette med kroppen en vei og hodet den andre... Og bilen? Joda, den bremset ned, men stoppet ikke, så plutselig var vi opp panseret... Bilen fikk to store bunker, men vi måtte ikke betale noe....
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2007 :  20:58:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hvor du forsikrer dine hester, men hos Gjensidiger er også shettiser en av de rasene som har forsikring fram til de er 25 år.
Dette gjelder også fjording, islandshest, araber og lippizaner ( muligens noen flere ).
Er vel pga at dette er såkaldte urraser, og de regnes for å leve lenge.

Anette Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/05/2007 :  02:46:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Nordlands/Lyngshester er selvfølgelig blant de raser som kan forsikres etter fylte 20 år.

Min gamle Pernille, mor til hesten på bildet ved siden av, var forsikret hele sitt 29-årige liv. Det var bla. fordi hun var en "godkjent terapihest". I de siste årene måtte jeg søke år for år, men så lenge hun var dokumentert som i aktiv bruk i terapiridning, gikk det helt greit.

Hmmm - hesten min er nå 23 år, så jeg får vel finlese forsikringsdokumentene i løpet av neste to år. At hun også er terapihest, håper jeg er en ordning som teller enda.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2007 :  13:39:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Sto liksom ikke noe sted på nettet hvilke raser denne forsikringen frem til 25år gjaldt. Får ringe inn og ta en prat med de, for Robin går jo da under en av disse rasene.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2007 :  17:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det står i vilkårene som man får samtidig med giroen for innbetaling.
I hvertfall får jeg det hvert år til begge mine to.

Anette Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.