hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ha med hest på folkehøgskole?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 ha med hest på folkehøgskole?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

katriiine
» VIP

Skrevet - 18/05/2007 :  10:37:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
ambefaler dere å ha med egen hest på folkehøgskole, eller fungerer det bra å låne skolens hester?

Tritla-

Norway

Skrevet - 21/05/2007 :  16:00:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTritla-  Svar med kopi av melding
Kommer an på hvor mye du vil holde på med hest.. Jeg hadde privat hest på FHS, og syns det var helt supert!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=63057 Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2007 :  14:31:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
katriine,skal du på folkehøyskole til neste år?i så fall hvor skal du?:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 22/05/2007 :  23:16:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenker meg på folkehøgskole i 2008...skal du også da, eller er det nå til våren? har veldig lyst til fjordane, men ikke helt bestemt enda. må se hvor jeg kommer inn:) Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2007 :  23:56:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Jeg hadde med egen hest på fhs. Hadde vært uaktuelt å dra uten. Skal du ha skolehest må du regne med å dele den med noen, og selv om det blir "din" hest gjennom året står du ikke i nærheten så fritt som de med egne hester gjør.
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2007 :  18:51:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tror ikke det blir før til neste år for min del.men fy ..... så mye dårlig det er også!hadde egentlig søkt på thorshus,men der var det stallleie på 3500 i mnd.å det er uaktuelt når man har to.så på noen betaler de alt for deg,hvis hesten kan brukes i undervisning..vil dere anbefale fjordane?fikk litt intrykk av at det var veeldig nybegynneraktig der.sånn,nå skal dere lære å sale opp greie.
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 30/05/2007 :  14:55:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor er det billig å ha med hest henn da? er utrolig dyrt mange steder ja..
er det ikke bra på fjordane?:O trodde det var en av de beste jeg...
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  16:30:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
dette har jeg har funnet ut om de forskjellige folkehøyskolene:

Manger Folkehøgskule:Hos oss varierer prisen på stallplass noe etter om det er hest eller ponni, og om rideskolen får lov til å låne hesten/ponnien til undervisning.
Hardanger folkehøgskole er ikke en ren hestelinje,så den ble uaktuell for meg.Vet ikke om man kan ta med hest dit heller.
Folkehøgskolen 69º Nord kan du ikke ta med egen hest.
Fosen Folkehøgskole driver de ikke så mye med sprang og dressur og prinsippene er bittløst der også.
Peder Morset Folkehøgskole er helst for folk med funksjonshemninger.da førti av de 60 elevene der har en funksjonshemming.men det trenger ikke være noe galt i det#61514; de glemte dessverre på mailen å opplyse om pris på stallplass.
Pasvik Folkehøgskole ligger i kirkenes,men ringte kun av nyskjerrighet.å der betalte de for for til hesten din til og med,men da måtte andre også kunne bruke hesten i undervisningen.
Hurdal Verk Folkehøgskole ble det fullt med en gang,så tydeligvis en populær folkehøyskole.vet noen av dere prisen der??
Høgtun Folkehøgskole ble ganske raskt uaktuell for meg fordi mottoet er :Vi brukar aldri pisk eller sporar, og vi brukar heller ikke bitt.pluss at undervisninga var på en islandshestgård.så man aldri fikk bruke sin egen hest i undervisninga,noe jeg er interessert i.
Fjordane Folkehøgskule vet jeg ikke stallpris på.noen som vet??
Torshus Folkehøgskole:2500 til 3500kr i mnd. Avhengi av hvor mye hesten spiste.Det er også begrenset med turmuligheter der.Jeg har fått et nr til en steinar bakk fordi jeg ikke har råd til å ha hestene mine på selve folkehøyskolen,men han tar da absolutt ikke tlf..
Soltun Folkehøgskole venter jeg på svar fra.
er noe feil,så gjerne rett det.da jeg ikke har vært på noen av skolene.

Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 30/05/2007 :  18:31:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Fjordane tror jeg prisen var rundt 3500,- i stalleie også litt billigere med ponni. Var også med ridehall-bruk i den prisen. Men har hørt at de fleste nye elevene bruker en annen stall i nærheten som er billigere. Der skal vertfall min hest stå Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  18:44:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Mener å huske det var 3 300 kr i mnd på Hurdal Verk. Inkluderer ridehus (fri bruk så lenge det ikke er undervisning eller rideskole (noen dager i uka midt på høsten og midt på våren), dressurbane (20x40) og stoooor derbybane med voll, vollgrav, naturhindre, 2 vanngraver mm. Flott turterreng, helt grei stall.
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  19:18:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
oi!det var mye...hadde ikke vært aktuelt en gang om jeg hadde hatt en hest.men nå er jeg vant med max 1500 kr i mnd.er visst litt bortskjemt jeg da..hjemme er det jo gratis da:D
er det for å finansiere ridehallen det er så dyrt da?
har liksom akkurat til å betale for meg selv på folkehøyskole,fordi jeg bare har skolebakgrunn.
blir det fjordane på deg da,katriine?

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2007 :  20:47:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
en ting til jeg lurte på her.er det noen som har gått på fosen som kan fortelle meg om det?
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2007 :  13:50:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Du får jo lån og stipend fra staten da..

» VIP

Norway

Skrevet - 31/05/2007 :  14:41:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ja,på rundt 30.000,å et vanlig år koster rundt 75.000.inklusiv linjeavgift.
så er det stallplass i tillegg. blir nok soltun på meg ja:)

Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 31/05/2007 :  22:43:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for mange svar..:)
har ikke bestemt hvilken skole det blir enda, må undersøke mer. noen som anbefaler det ene eller det andre?
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2007 :  14:09:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja,på rundt 30.000,å et vanlig år koster rundt 75.000.inklusiv linjeavgift.
så er det stallplass i tillegg. blir nok soltun på meg ja:)

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Du får 32 000 i stipend, så får du 48 000 i lån

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.