hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvit hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvit hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

katriiine
» VIP

Skrevet - 15/05/2007 :  23:12:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
neon som har erfaringer med hvite hester? er det litt uheldig me tane på at de lett ser skitne ut?

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2007 :  00:23:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
min er halvhvit,altså pinto..å når jeg kom hjem fra skolen i dag,lå hu i søla og når hun så meg så rulla hu seg rundt og tenkte sikkert,haha,nå får du jobben nå:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  01:24:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jeg har to hester som er hvit/svarte, med hovedvekt av hvitt. Det er noe helt grusomt! De er aldri hvite, men gul, brun og svart. Men så er jo ikke jeg så hyper på å vaske de i tide og utide...
Ellen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  02:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - fikk et "råd" for 25 år siden: Kjøp ikke en hvit hest - hvis du vil at den alltid skal være hvit.
At vi endte med å kjøpe en kritthvit 18 år gammel hest i 1983 - så kan jeg love at hun ALDRI var helt hvit. - Alltid noen grønne eller brune flekker, ja, hun rulla seg alltid godt, enten i stallen eller ute på beitet i det øyeblikk vi var ferdige med å børste henne etter alle kunstens regler.

Ja, skulle nesten tro at det var et urgammelt instinkt hos hvite hester, om å møkke seg mest mulig til - kanskje for at de ikke skulle bli så "synlige for rovdyr" - altså et gammelt instinkt for beskyttelse på sommerstid - for om vinteren rulla hu seg aldri... Da gikk hun i ett med snøen....
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 16/05/2007 :  09:59:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har hvit hest. Og synes igrunn ikke det er noe problem. Hun ruller seg ute i gjørma selvsagt, men det er bare å børste bort. Jeg synes ingen hester som går ute hele tinde er reine når du ser nøye på dem.

Jeg har en hvit og en mørkeburn, og den brune ser vanligvis mer møkkete ut enn den hvite, for der ligger liksom støvet så tydelig oppå henne. PÅ den hvite synes det ikke så godt.

Vi har små bokser og derfor blir det noen møkka flekker på vinteren, men sjelden så mye at det er noe problem.

men klart, har man heste på boks mesteparten av døgnet og møkker en gang om dagen, da blir det møkkete hest. Men hest som går ute er ikke noe problem. (ute mesteparten av døgnet )
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  17:33:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Hehe, mine nesten-hvite hester stårpå full utegang... Men de finner seg den beste møkkahaugen og legger seg oppå den, sommer som vinter!

summer

Skrevet - 16/05/2007 :  21:42:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe Ellen, de fleste hester fortrekker å rulle seg UTENFOR møkka si di da ;) Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  13:28:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Er helt enig med T.Boysen ang de hvite hestene, de ser ut til å ville kamuflere seg med den hvite fargen sin. For den tredje hesten min, som er mer svart enn hvit, ho verken ruller seg i eller ligger på møkk eller gjørme.

summer

Skrevet - 17/05/2007 :  14:40:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
min brune hest drukner i gjørme ...

Jeg har hatt min hvite sammen mange forskjellige farger, også hvit, og synes igrunn alle ruller seg omtrent like mye. Enkelte individer ruller seg aldri, mens andre ruller seg mye, og det er aldri noen farge mønster på det. Min hvite ruller seg like mye i snøen som i sand . Hun ruller seg sjelden i ren gjørme, den må være nesten tørr, sån akkurat passe konsistens hehe. Hun foretrekker sand eller jord. Min brune hest ruller seg hele tiden.
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 17/05/2007 :  22:22:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hester bør jo være rene, uansett hvilken farge de er!;) Men på hvite/lyse hester synes det jo ganske mye bedre enn på mørke.

Hvite hester er NYDELIGE, og jeg skal ha en en gang, men jeg synes vasking og stelling av pels og sånn er kjempemorsomt jeg da, hehe:)

Finnes jo en del mirakelmiddel for å fjerne flekker på lyse hester, som sikkert funker?

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  22:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
ridelæreren min, alexandra myhren, har fire hvite (grå) hester - de står på halm inne, gress ute. litt grønske er det jo på de, men skal det ikke være sånn da? Det er ikke farlig om en hest ikke alltid er ren... Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 17/05/2007 :  23:18:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Var ikke det jeg mente(at de skal være rene hele tiden), men jeg ser at det kan tolkes sånn nå!;) Hester må jo ha naturlig beskyttelse av pelsen, og da funker jo jord, sang og andre misfargende ting helt perfekt!:)
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 18/05/2007 :  00:01:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hester bør jo være rene, uansett hvilken farge de er!;) Men på hvite/lyse hester synes det jo ganske mye bedre enn på mørke

Det kommer an på tror jeg. Min mørke er så ekstremt blank at alt synes kjempegodt, den hvite er også blank men synes ikke på samme måten på henne. Kommer lettere unna støv og møkk på henne enn på den sjokoladebrune jeg har :)

Hehe, ingen av mine hester er rene på sommern. De ruller seg i sandgang på gang, og skulle de vært rene måtte de vært vasket daglig. Her er man kun rein på vintern med snø. Men da er de jammen reine også gitt.
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 18/05/2007 :  23:21:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding

Ja, vi elsker hvite hester
Apollo har ihvertfall ikke noe problem mht. fargen sin, hehe... Leva livet, så får jeg ta drittjobben etterpå
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/05/2007 :  02:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - det bildet av Apollo er omtrent identisk med et jeg har av min hvite (nå døde) Pernille - nyrullet i gjørma....

Tips: La gjørma tørke, så rister hesten den av selv - med mindre du skal på stevne eller utstilling samme dag, da.
Gå til toppen av siden

nusse_bowie

Norway

Skrevet - 26/05/2007 :  15:09:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan virke som at jeg er heldig,min åring er nesten helt hvit.Til alt hell hun ruller seg ikke ute i det hele tatt. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.