hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Falsk kjøper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Falsk kjøper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Zanachic_Freckle

Norway

Skrevet - 11/05/2007 :  12:54:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideZanachic_Freckle  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseZanachic_Freckle  Svar med kopi av melding
Jeg skulle selge hesten min i fjor, og hadde litt dårlig tid med å få solgt den, pga stallplass var sagt opp.
En dag fikk jeg tekstmelding av ei dame som sa hun var intr og hun stilte mange spørsmål om hesten, og sa hun skulle ringe meg etter helgen.
Fikk ingen telefon på mandag, men en melding der det sto at hun hadde fått halsbetennelse, så hun kunne ikke ringe, men hun ville ha hesten, og skulle ringe så fort stemmen var i form. Jeg fikk hennes navn og adresse.
Så da sa jeg til de andre interesserte at hesten var solgt.
Dagene gikk, og hun ringte ikke. Til slutt prøvde jeg å ringe henne, men hver gang jeg ringte var telefonen enten avslått eller hun tok ikke telefonen.
Jeg sendte da en melding og spurte om hun kunne ringe meg.
Svaret var at hun lå på sykehus etter et fall på glatta, og siden hun var gravid kunne det være alvorlig. Men hun skulle ringe så fort hun var ute av sykehuset.
Enda flere dager gikk, igjen prøvde jeg å ringe, uten hell...
Så plutselig fikk jeg en melding der hun spurte om hun kunne få kontonr, så kunne hun hvertfall få betalt hesten. Joda, det fikk hun, men pengene kom ikke inn...
Jeg hadde gitt opp å ringe, og sendte heller en melding og spurte om når hun kunne hente hesten. Fikk svar relativt raskt, hun var på sykehus pga graviditeten igjen og visste ikke når hun kunne hente hesten.
Nå var det nok... Mistet stallplassen neste dag og ble tvunget til å GI BORT hesten til første og beste, noe som endte med en "kjøper" som sendte hesten til slakt etter bare noen uker...

Hørte aldri noe mer fra denne mystiske kjøperen med telefonskrekk... Viste seg etterhvert at hennes navn og adresse ikke var registrert i folkeregisteret... Kan hende noen synes det er moro å lure folk på denne måten, men for meg ble dette bare utrolig trist og etterlot seg ufattelig mye sinne... Jeg tror ikke jeg vil forklare hva jeg ville gjort om jeg fikk tak i denne "skøyeren"...

Noen som har opplevd lignende?

A good trainer can hear a horse speak, a great trainer can hear a horse whisper...
Some horses are screaming and no one is listening...

Chiquita

» VIP

Skrevet - 11/05/2007 :  16:38:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var en trist hendelse... Jeg har selv kun solgt en hest, men jeg var veldig forsiktig da dette skulle skje. Tok forhåndsregler, og ba om kontakt pr telefon eller mail, ikke sms, da jeg synes dette er useriøst. Jeg snakket lenge på telefon med eventueller kjøpere, og avtalte med den jeg syntes virket mest seriøs at hun skulle komme å se på hesten. Hun hadde da med seg henger, vi skrev kontrakt om prøvetid og betaling av hesten. Alt gikk som det skulle, og hesten fikk det fint hos henne.

Men: En av henvendelsene jeg fikk på mail var en mann fra langt nede i Europa et sted som skulle kjøpe hest til kona si. Dette var garantert noe lureri, for hvem vil gidde å importere en avdanket varmblods problemhest fra Norge? Jeg sendte en høflig mail hvor jeg pent avslo tilbudet hans og sa at jeg ønsket at hun skulle bli i landet slik at jeg hadde mulighet til å besøke henne/følge henne opp. Dette forstod han tydeligvis ikke, og sendte bare en mail tilbake hvor det stod: How much? Jeg lot være å svare på denne mailen.

Det er mange luringer rundt omkring, og man skal være skikkelig forsiktig...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2007 :  16:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ble oppringt av en dame en gang som ville kjøpe den første hesten min. Etter noen samtaler fram og tilbake, hadde hun bestemt seg for å kjøpe hesten og planla henting, forsikring osv. Siden jeg på den tiden ikke hadde hesten selv, ble hun henvist til treneren min som hesten sto hos, men han hørte aldri noe fra henne.. Jeg hadde forlengst fjerne alle annonser osv, og antok at hesten var solgt.. Prøvde å purre på henne, og til å begynne med tok hun telefonen, sa at det var noen endringer i planene osv. Til slutt fikk jeg ikke tak i henne, og da måtte jeg begynne å selge hesten på nytt..
Siste gang jeg har orket å selge på den måten iallefall!

Hege Gå til toppen av siden

emmy_og_pedro

» VIP

Skrevet - 16/05/2007 :  00:59:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skulle ikke slege en hest men kjøpe en.. og ble ganske lurt..
jeg skulle kjøpe meg min første ponni og vi var å så på den.. veldig fin og jobbet bra eieren virket hyggelig og vi avtalte at jeg skulle komme en gang til.. det gikk veldig fint og ponnien ble til drømme ponnien.. så bestemte vi oss for og kjøpe ponnien. vi hadde ikke kjøpt no ponni før så vi var ganske ferske.. først var det det med at det sa at det var vanelig og få litt utlskag på bøyeprøver og det var det jo men det var som om de advarte oss.. så ville de ikke at vi skulle ha med egen veterinær og vi tenkte bare at det passet bedre for dem sånn så vi sa ok - noe som var veldig dumt! =( vi rakk ikke og komme når veterinæren tok bøyeprøver men var der en halvtim etter med henger.. vi signerte kontrakten og dro av gårde med hesten.. jeg var veldig fornøyd! etter 2 dager begynte han og bli litt stiv i beina men vi tenkte at det ikke var noe farlig 3. dagen var han enda stivere.. 4 dagen haltet han og jeg begynte og tenke på hva som kan ha skjedd på 4 dager når han ikke står med noen andre i padocken eller har vært sammen med noen hester. vi ringte til de gamle eierne og de påsto at han ikke hadde noen gamle skader ellr var halt når de solgte han.. vi fikk veterinæren vår til og ta bøyeprøver og han fikk 3 i alle bein! han sa også att det kunne ikke være noen annet en gamle skader. vi ringte og sa at vi ville sende han tilbake da jeg skulle ha en konkuranse ponni. de mente at de ikke hadde sendt fra seg en halt hest og ville derfor ikke ha en tilbake.. vi dro til bjerke og ville rønke han men de mente dte ikke var noe vits i men de sa at vi kunne ta blod prøver.. til slutt ringte veterinæren til de gamle eierene og sa at dem kunne ta han tilbake i dag eller så kunne vi ta blodprøver. da sa de umiddelbart at vi kunne komme tilbake med han. etter det kjøpet har vi vert veldig forsiktige.. og nå har jeg jo endt opp med en ponni som faktisk har 0 i alle bøyeprøver!v
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.