hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvitløk??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hvitløk??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

mariakaogcindy

Skrevet - 10/05/2007 :  12:40:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Har hørt mye om at hvitløk ikke er bra for hesten og har hørt at det er bra for hesten...????

Hva mener dere ???

summer

Skrevet - 10/05/2007 :  14:23:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
je gtror at hester generelt ikke trenger hvitløk, men velger å bruke det alikevel på sommeren, da det faktisk holder hesten min sårfri. Hun blir ellers regelrett spist levende av fluer. Med hvitløk i maten så unngår vi det problemet. Jeg tror egentlig hvitløk er litt for sterkt for hester. Skal man bruke hvitløk MÅ man bruke en som er behandlet. (Pulver, granulat) og ikke fersk. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2007 :  23:01:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Lest det samme, så jeg velger å IKKE for hesten på det.
Det skulle visstnok ikke være bra i lengden, flere seriøse sider som har nylig fått mer og mer fakta om hvitløk, skal se om jeg ikke finner noe en dag.

*lurer gjerne på om den sunn-hest siden har fått opp noe? Skal ta å så sjekke senere.. Det burde vertfall ligge noe der, synes jeg!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Apollo_Even

» VIP

Skrevet - 17/05/2007 :  23:43:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kommer jo ann på hvilke mengder du gir da, regner jeg med. Jeg har nettopp begynt å gi ene hesten min en teskje hvitløkpulver i fòret, godt for luftveiene (han har astma). Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 18/05/2007 :  13:48:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gir 15ml om kvelden Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  11:29:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
jeg gir ikke hvitløk til hesten min etter at jeg leste dette: http://equisearch.com/horses_care/feeding/feed/eqgarlic528/

hvitløk angriper de røde blodcellene, og etterhvert utvikler hesten jern/blod mangel.... hvor rask kommer ann på hvor mye man forer med, og gir man "litt ekstra" hver dag, går det ikke mange uker før hasten har jern/blodmangel!!

dette er ganske ny forskning, og derfor har det ikke kommet ut så mye info om dette, men i flere land er hvitløk allerede blitt fysjfysj for travere/gallop hester og andre høyt-ytende og hardt trente hester...

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  18:36:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Samme som jeg har fått med meg!
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/05/2007 :  22:51:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Men hva med og strø litt hvit løk på hesten.
Litt pulver så kanskje fluene holder seg unna og hesten slipper og bli syk?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2007 :  01:13:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Må vel gå greit det...? Eller?
Men uansett så holder jeg meg til gode flue-sprayer fra hestebutikken jeg

Tallulah

» VIP

Skrevet - 26/05/2007 :  21:20:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Riktig som blir sagt ovenfor ! IKKE gi hesten hvitløk, den får anemi (blodmangel) !! Det har hesten min og vennina min sin hatt etter hvitløk, pga fluer.. bedre å blande ut pulver og vann og smøre på hesten??

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2007 :  21:28:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Det du sier ovenfor her, har det nylig visstnok blitt forsket på -det stemmer. Var et emne om det oppe for ikke så lenge siden.

Har ikke spesielt erfaring med hvitløk, lenge siden jeg foret med det -og bare en kort periode, men når det kommer ut såkalte advarsler så holder jeg meg en så lenge unna, har ikke foret på det tidligere så uansett (2-3år siden)

leif

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 26/05/2007 21:31:00 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.