hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vansklig å finne drømmehesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Vansklig å finne drømmehesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sunniiva

Norway

Skrevet - 06/05/2007 :  20:15:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg fant først min drømmeponni, men den ble solgt, og etter det har jeg prøvd å finne drømmehesten. Har lett i snart 1år.
Hvor fant du hesten din? Hvor lang tid brukte du?
Jeg ser daglig på finn.no, hestemarked.no, dyrenett.no og en sjelden gang hest.no
Og når jeg finner drømmehesten, og ringer til eiern. Hva burde jeg spørre om? Da jeg ringte om Mirabell(En hest jeg egentlig skulle kjøpe, men som det ikke ble noe av) spurte jeg om dette:
-Har hu noen uvaner? - Biter når man strammer gjorden o.l?
-Hvordan går hun sammen med andre hester?
-Hvordan er hun å stelle?
-Hvordan er hun med vetrinær, hovslager?
-Har hun vært skada før?
-Er hun blitt ridd på tur før?
-Er hu redd for hunder/katter o.l?
-Kan hu settes ut på prøve?
-Hvor mye koster hu?
-Har du noen bilder av henne som du kan sende?

Hva mer burde jeg spørre om?
Vet du om noen andre sider jeg kan lete på enn de jeg nevnte?

Hilsen fra Sunniva

Mvh. Sunniva :)

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2007 :  20:33:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer jo an på hva du vil bruke hesten til, hva slags type hester du liker osv. Jeg feks vil ha en hest med mye gang og "power" i, men som samtidig er lettridd og snill. Siden jeg er sprangrytter er selvsagt sprangegenskapene hos hesten viktig for meg, og at det er en type spranghest som passer ridestilen min. Jeg har kjøpt alle hestene mine gjennom en trener av meg. Forrige hest fant jeg i Danmark.
Hege Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 06/05/2007 :  21:10:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
I tillegg til spørsmålene du har over ville jeg spurt om nivået til hesten. Hva den kan rett og slett. Jeg ville også spurt om hvorfor den skal selges, hvor lenge eier har hatt den, og om den har hatt mange eiere før. Er det en hoppe kan det være interessant å vite om den har hatt føll. OG: husk å spørre om hesten er trafikksikker! Det er greit å vite om du har tenkt deg ut på tur:) Er selv på utkikk etter hest, og det kan være skikkelig vanskelig. Har heldigvis klart å skaffe meg litt hjelp nå, så det dukker nok opp noe etterhvert...Lykke til:) Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2007 :  21:22:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
www.stallvest.no
Der fant jeg min herlige hest! Jeg brukte.. eh.. Spørs hvordan du tenker på det. 2. hesten jeg prøvde den dagen. Men det er jo treneren min som driver der og sånn så..

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

lille_meij

Skrevet - 06/05/2007 :  22:00:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte nesten 1/2 år! Men til slutt fant jeg da drømmeponnien miin<3 "Fant" han da vi skulle avtale med noen folk at vi skulle prøve ponnien deres. Vi sa at vi skulle prøve en annen ponni og, og de spurte om det var ....... Vi ringte til eigerene til....... og avtalte og prøve han og, og sånn ble han min Hehe... Gå til toppen av siden

lille_meij

Skrevet - 06/05/2007 :  22:03:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte nesten 1/2 år! Men til slutt fant jeg da drømmeponnien miin<3 "Fant" han da vi skulle avtale med noen folk at vi skulle prøve ponnien deres. Vi sa at vi skulle prøve en annen ponni og, og de spurte om det var ....... Vi ringte til eigerene til....... og avtalte og prøve han og, og sånn ble han min Hehe... Det stod forresten en annonse om han på finn.no, hestemarked og hest.no som vi hadde klart å oversett:P Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/06/2007 :  16:41:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har lett siden 2004, og har enda ikke funnet den rette :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Extreem-Arabians

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  09:04:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideExtreem-Arabians  Svar med kopi av melding
Hei.hvilken heste rase er du ute etter?jeg andbefaler da at du kjøper ett føll el en ung hest.Som da ikke har noen vanskeligheter el uvaner.Som du kan begynne i fra starten av.Og få den som du ønsker selv.Ta en titt på vippen våres da vel,he he.:))har ei kjempe vakker araber som snart skal følle,Som er til salg.

Redigert av - Extreem-Arabians den 15/07/2007 09:13:27 Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 18/07/2007 :  13:07:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Er ikke ute etter en spesiell rase, men en som jeg kan bruke til sprang, tur og kosehest: ) Jeg var å prøvde en utrolig pen blandingshoppe, og hun var kjempe god å ri. gode bevegelser, snill, og eiern sa at jeg takla henne bra, og at det virka som om hun likte meg.. men så kommer problemet.. jeg mangler 10 000 for å få råd til henne
Tror ikke jeg skal ha unghest/føll som første hest heller.. Pga. det med Mirabell..

Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2007 :  00:05:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Hei, ser du er 13 år - og regner kanskje med at dette er din første hest..? det å kjøpe hest kan være vanskelig, ofte finner man en man liker--men som koster masse penger. Hester som er godt utdanna koster ofte mye. Vet jo ikke hvilken prisklasse du leter i, men hva med å annonsee selv: opplyse litt om deg selv, oppstallingsforhold, hva du kan og hva du skal bruke hesten til. oppgi hvilken prisklasse du ønsker. - og som jeg forstår ønsker du en snill og håndterbar hobbyhest/ponni. en hest som kan benyttes til turridning og bør være "sikker"...skriv gjerne dette i anonsen, og oppgi gjerne telefon nr til dine foreldre. Kanskje du får noen tilbud, jeg anbefaler deg å kjøpe en rutinert hest jeg- en du kan lære av. "prosjekt"- hester er kanskje ikke det lureste å kjøpe som første hest, det kan gi masse lærdom, men jeg synes personlig at barn/ungdom bør lære, samt kose seg sammens med de første hestene. Hester som skal omskoleres ol kan være krevende og det kreves masse kunnskap. Lykke til!!!

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 11/09/2007 :  04:20:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke sikkert det går ann å lese seg til drømmehesten, det er bare å prøve prøve prøve så skal du nok se du finner en du faller for, selvom den kanskje ikke var innenfor de kriteriene du først hadde! Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2007 :  21:23:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men om du har lett så lenge, har du ikke fått spart opp endel penger da? Om du hadde funnet hest etter 1 måned, måtte du (eller foreldrenen dine kanskje?!) brukt masse penger på stalleie, hovslager, veterinær, treninger, utstyr osv osv. Om dere sparer opp disse pengene mens dere leter, får du jo mer til å kjøpe hest for!
Vil ikke anbefale føll eller unghest forresten.

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.