hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil høre andres mening om forplanen for Tassen:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Vil høre andres mening om forplanen for Tassen:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lizzie+Tassen
» VIP

Skrevet - 27/04/2007 :  17:59:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLizzie+Tassen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLizzie+Tassen  Svar med kopi av melding
Tassen er en SVÆRT liten fjordingvallak, og han blir trent ofte men ikke hardt eller så lenge.
Hva syns dere om dette?

Morgen: 3kg høy + 1 liter kraftfor (en halv liter havre og en halv liter champion komplett)

Kveld: 3 kg høy

Akkurat nå går han ute på friskt nygress hele dagen, men det er denne forplanen jeg vil bruke. Hva syns dere om den? noen sier at jeg bør øke kr.for mengden siden Tassen er uhyre tynn, og noen sier at jeg bør begynne å bruke betfor (som jeg skal prøve ut nå)

Hva sier dere?:)

.. Det som skjer,
det skjer..

Elsker deg Tassen<3

Marte..

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2007 :  18:45:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte..  Svar med kopi av melding
Jeg synes 3kg høy er litt mye på morningen. Det er bedre og dele det opp i mange små måltider utover dagen;D Og hvis han er veldig tynn ville jeg gitt mer kraft-oggrovfôr.
Chiva bull's Eye.<3 Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 27/04/2007 :  18:47:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Har du prøvd det foringsprogrammet pchorse? Vel, jeg har lasta det ned... Kan jo prøve å se hva hesten din trenger da, men først må jeg vite alder & vekt :)

Edit for å legge til:
Om du har foranalyse / i det minste veit om høyet er slått, tidlig, middels eller seint, hadde det vært toppers :) Får mer nøyaktig svar..

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3

Redigert av - katrine89 den 27/04/2007 18:55:00 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 28/04/2007 :  12:32:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan er holdet på hesten ? Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 29/04/2007 :  01:29:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes 3kg høy er litt mye på morningen. Det er bedre og dele det opp i mange små måltider utover dagen;D Og hvis han er veldig tynn ville jeg gitt mer kraft-oggrovfôr.

Opprinnelig postet av Marte..

Det er ikkje for mykje. Gi heller meir om han eter det opp.

Siden han er tynn må han få meir mat. Kor gamel er han? Oppdrett er nok betre for for oppfeiting enn komplett.

Kvifor gir du kraftfor berre ein gang for dag?? Kva havre er det. Stor forskjel på valsa og heil siden du opgir i liter og ikkje i kg.

Gå til toppen av siden

EliJeanette

» VIP

Skrevet - 04/05/2007 :  19:48:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at bygg blandet med soyaolje skal være effektivt?
åsså har jeg selv erfaring med at betfor er veldig bra, å ikke minst hurtigvirkende:)
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 04/05/2007 :  22:00:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Mer grovfor.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2007 :  08:18:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hvis han er for tynn ville jeg gitt han fri tilgang på høy. Spiser han opp alt det han får, eller klarer han å trøkke i seg mer om han får? Å øke grovfôret er den sunneste måten å få i hesten mer kalorier
For at vitamin- og mineral-behovet skal dekkes gjennom komplett, må du nok opp i et par liter om dagen. Hvis ikke bør han få en "dæsj" Ch.pluss eller noe tilsvarende
Ellers så synst jeg det er bedre at hesten er litt for tynn enn for feit nå før beitesesongen, så har han litt å gå på før han evt blir ei gul kule
Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 10/05/2007 :  21:06:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser at Lucinda skriver at oppdrett nok er bedre oppfeitingsfor. Det trodde jeg også helt til hesten min skulle til tilridning hos ei som tidligere hadde jobbet hos norgesfor. Hun mente at oppdrett var alt for proteinrikt for voksne hester(utenom avelshopper), og anbefalte derfor ikke dette, selv om de ofte legger på seg og blir fine og blanke i pelsen.

Jeg synes også at du bør gi hesten så mye grovfor den klarer å spise. Dersom den er skikkelig glupsk bør det ikke være noe problem å få den til å legge på seg, men det kan da være lurt å fore den flere ganger om dagen enn du allerede gjør.

Dersom hesten ikke er fullt så matglad, kan du jo bare gi den litt større porsjoner enn du har skrevet at du gjør. Da kan den gå å "nippe" til maten hele dagen, og få i seg litt mat hele tiden:)

Lykke til! Det er skikkelig trist når hester ikke legger på seg...
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 10/05/2007 :  22:22:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ser at Lucinda skriver at oppdrett nok er bedre oppfeitingsfor. Det trodde jeg også helt til hesten min skulle til tilridning hos ei som tidligere hadde jobbet hos norgesfor. Hun mente at oppdrett var alt for proteinrikt for voksne hester(utenom avelshopper), og anbefalte derfor ikke dette, selv om de ofte legger på seg og blir fine og blanke i pelsen.

Opprinnelig postet av Chiquita

Når hesten skal legge på seg så treng den naturleg nok proteiner.

Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 12/05/2007 :  17:12:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Chiquita

Når hesten skal legge på seg så treng den naturleg nok proteiner.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Men så kommer det jo også an på om dette er verre for hesten å få for mye proteiner enn å være tynn da....Min hest så ut som et stativ med skinn på etter sykdom, og jeg foret oppdrett, men ble anbefalt å fore med noe annet av damen nevnt i tidligere innlegg...Hun sa at hun kunne gå på det en stund, men ikke lenge, da dette ikke var bra for voksne hester(uten føll).
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2007 :  13:55:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det er riktig at voksne hester ikke trenger så mye proteiner. Men inneholder grovfôret for lite proteiner, så kan oppdrett være en grei løsning å gi oppdrettsfôr. Noen gir soyamel til voksne hester med godt resultat også. Den eneste forskjellen på oppdrett og ennet champion-kraftfôr er at noe av kornet er bytta ut med soyamel. Så er det littegrann mer kalsium. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.