hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Muskeltrening
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Muskeltrening
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-Maik-

» VIP

Skrevet - 27/04/2007 :  11:51:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Maik-  Svar med kopi av melding
hei=)
er det noen som har et eller flere råd om hvordan jeg kan trene opp musklaturen i høyresiden på hesten jeg er fôrrytter for??
Jeg trener masse på volter osv, men han blir ikke særlig mye mykere av det..
Hilsen -Maik-

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2007 :  12:21:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det første jeg sjekker ut når en hest er stiv, er om helsen er i orden. Da sjekkes feks rygg (passer salen), foter, tenner (passer bittet?) osv. Får en equieterapaut til å gjøre dette, da de er flinkest på musklatur. Så ser jeg på trening og foringsplan- er alt i balanse, får hesten det den trenger (obs- den skal ikke ha for mye av noe heller!), er treningen variert, er jeg selv avspent ved trening osv.

Er alt i orden, jobber jeg med mye variert trening, men legger inn mest løsgjørende arbeid. Det er også viktig at man rir likt på begge hender. Løsgjørende arbeid kan være alt fra serpentiner, sjenkelvikniger, versader +++. I et slik arbeid er det veldig viktig å også ha fokus på seg selv- sitter man likt på begge setebeina? Er man avspent? Jobber man i en god takt med hesten?

Hege Gå til toppen av siden

-Maik-

» VIP

Skrevet - 27/04/2007 :  12:26:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Maik-  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det første jeg sjekker ut når en hest er stiv, er om helsen er i orden. Da sjekkes feks rygg (passer salen), foter, tenner (passer bittet?) osv. Får en equieterapaut til å gjøre dette, da de er flinkest på musklatur. Så ser jeg på trening og foringsplan- er alt i balanse, får hesten det den trenger (obs- den skal ikke ha for mye av noe heller!), er treningen variert, er jeg selv avspent ved trening osv.

Er alt i orden, jobber jeg med mye variert trening, men legger inn mest løsgjørende arbeid. Det er også viktig at man rir likt på begge hender. Løsgjørende arbeid kan være alt fra serpentiner, sjenkelvikniger, versader +++. I et slik arbeid er det veldig viktig å også ha fokus på seg selv- sitter man likt på begge setebeina? Er man avspent? Jobber man i en god takt med hesten?

Opprinnelig postet av Hege J

Alt sammen passer til han. Blir og ridd regelmessig med en halvtime oppvarming i skritt/trav. Jeg rir han en del på serpetiner og sjenkelvikninger. Han har hatt en skade i høyreframbein, kan dette være en årsak til manglende muskler?
Hilsen Maiken
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.