hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Patellahaking
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Patellahaking
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Stinem

» VIP

Skrevet - 26/04/2007 :  20:44:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
No gir jeg opp snart. Ylla fikk konstantert patellahaking idag
Hun 'brakk' et ben som toåring, dvs hun fikk sparket på seg en lang sprekk i høyre bakben som resulterte i at hun måtte stå på boks i tre mnd. Og etter dette ser alt ut til å balle på seg. Pga at hun har 'vokst på boks' har hun ymse problemer med ledd og sener, og nå dette...

Opperasjon skal vurderes om to uker, noen som har erfaring med dette? Har også hørt at det kan være arvelig (kanskje ikke helt relevant i akkurat denne sammenhengen da men i tillfelle-anton..) Tror kanskje travkarrieren er gitt opp og da kan det jo hende det blir snakk om føll om noen (mange.) år...

men uansett, noen med erfaring om dette? prøver ¨å ikke ta sorgene på forskudd, men det er jammen ikke enkelt med ei skadeliste lang som et uår.

rusket

Skrevet - 26/04/2007 :  21:55:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huffåhuff Stine, hørte Merete sa at Ylla har fått Patella :( Min gamle forhest Birk hadde Patella, og hadde en såkallt vellykket operasjon. Men så sa det pang etter en stund og han fikk opphakning igjen. Leangen hadde visst aldri hørt om at det kunne skje, om operasjonen ikke ble gjort godt nok første gang aner jeg ikke.

Han var veldig mye av og på halt, kunne ikke brukes på bane, da fikk han opphakning igjen med en gang. Klatreturer i skogen er veldig veldig bra.
Du kan jo høre med Ida B så kan hu sikkert fortelle deg litt mer detaljert.

Får du dekket operasjonen av forsikringa eller? Huff det må være demotiverende med konstant motgang, dere har jo virkelig vært uheldige også

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 26/04/2007 :  23:30:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
kanskje hvis jeg hadde hatt forsikring, men har ikke hatt anledning til å fosikre ettersom hun omtrent aldri har vært friskmeldt.. Får ikke no før hun har blitt frirøntga osv, også blitt skadet igjen. Skulle forsikret før hun brakk benet, men den gang ej. lett å være etterpåklok.. buhu.
Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 27/04/2007 :  09:49:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har en grad av patellaopphaking. Han har det ikke hver dag, men noen ganger viss han står en dag eller 2 på boks, pga snøstormer eller annet dårlig vær så kan den vere låst. Men om han får strekke på beina "låser den seg opp" igjen. Det hjelper å rygge når foten låser seg. Men det er ikke gøy når det står på. Han er i lite bruk, så dette skyldest nok at den gjerne låser seg. Når han er i bruk så ser jeg ingen ting på foten. Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 27/04/2007 :  10:58:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huffåhuff Stine, da blir det en dyr affære :(

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tååånje?

» VIP

Skrevet - 28/04/2007 :  13:26:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære Stinemor,
vi kommer oss igjennom dette også:) Jeg stiller opp,men vi får snakke lenge å vell med dyrlege på mandag. Jeg kan være der sammen med deg.

Jeg krysser alt jeg eier og har
Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 29/04/2007 :  21:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Som en liten oppmuntring vil jeg si at i flere miljøer har de nå gått bort i fra å operere patella: De sverger heller tiltrening. Snakk med en god dyrlege om dette:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.