hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - lønn for hestejobber
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 lønn for hestejobber
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

katriiine
» VIP

Skrevet - 26/04/2007 :  18:12:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor mye lønn er vanlig å få om man jobber med hest, som sommerjobb feks. tenker på staller o.l. kan man kreve å få mer en luselønn eller? andre steder kan amn jo kreve å få tariff ialle fall

A-F

» VIP

Skrevet - 28/04/2007 :  14:35:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobbet på en rideleir en uke i fjor, og fikk 800 kr. Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 09/05/2007 :  18:31:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at du i dette tilfellet må avtale lønn selv. Jeg tror ikke det finnes tariffavtaler som regulerer lønnen for "sommervikarer" på rideleir.

Du må på forhånd avtale lønn, arbeidstid o.l med arbeidsgiver, og skrive en arbeidskontrakt.

Du skriver at du tjente 800,- på en uke. Det høres ikke veldig mye ut, men dersom du hadde med egen hest, hadde gratis kost og losji og deltok på ridetimer og fikk instruksjon(eller ting av denne type), er det kanskje vanlig?

Dersom jeg tar feil, vil jeg gjerne høre om det:)
Gå til toppen av siden

**rebecca**

» VIP

Skrevet - 13/05/2007 :  23:35:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har sett at det er ganske vanlig at arbeidgiverne gir ca 4000+logi og eventuellt stallplass og noen ganger undervisning....men er jo bestandig noe som er over og under andre.. Gå til toppen av siden

sierra

Skrevet - 11/06/2007 :  19:09:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde sommerjobb en gang med turridning fikk 2000kr uka i ca 2mnd.det var med losji,kosten måtte jeg kjøpe selv,hu fikk skattekortet mitt,men fikk aldri skatten igjen,kan ikke alltid stole på de en jobber for Gå til toppen av siden

Linda-og-traverne

Skrevet - 19/07/2007 :  12:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg får 200 kr dagen.. På andre staller rundt meg vet jeg mange får 500kr dagen eller noe... er jo litt forskjellig fra stall til stall Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 20/07/2007 :  22:53:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hadde sommerjobb en gang med turridning fikk 2000kr uka i ca 2mnd.det var med losji,kosten måtte jeg kjøpe selv,hu fikk skattekortet mitt,men fikk aldri skatten igjen,kan ikke alltid stole på de en jobber for

Opprinnelig postet av sierra

Kva meiner du med å få igjen skatten. ikkje arbeidsgiver som gjer det. Arbeidsgiver skal betale skatten inn til staten. Og dersom du har betalt for mykje får du igjen ellers ikkje.

Stallen her i området betaler 110 kr timen.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2007 :  19:57:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hestejobber er i utgangspunktet like mye tariffregulert som andre jobber. Finnes likevel egentlig få hestejobber (iallfall de som er av typen sommerjobber) som faktisk blir regulert til dette. Ofte mener arbeidsgiver at naturale fordeler teller med, og at det er en betaling i seg selv. Dersom du får gratis oppstalling og instruksjon tilbake kan jeg tildels være enig i dette. Men om du f.eks. rir med turister på tur, så er ridning jobben din, og disse turtimene skal sees på som ren jobb.

Jeg har jobbet flere år på hesteutleie om sommern da jeg var liten. Nå begynner dette å bli mange år siden, men jeg husker vi fikk 18 kroner timen + provisjon etter at vi gikk over en viss sum per dag. Det siste året gikk vi opp til hele 20 kroner timen. Husker ikke helt hvordan provisjonen var, men husker vi så vidt tangerte det som da var tarifflønn på en virkelig hard dag. På typisk regnværsdager ble det da typisk bare disse 18 kronene i timen (20 kroner siste år jeg jobbet der). Om hestene hadde gått lite fikk vi benytte de fritt på kveldstid. Hadde ellers ingen mulighet for instruksjon eller ha med hest. Altså så synes jeg ikke i dag at vi egentlig fikk så mange naturale fordeler. Men selv om denne lønnen var sinnsyk, antagelig langt under hva som var lov på alle plan, så tror jeg ikke jeg hadde funnet meg til rette bedre noe annet sted enn nettopp i stallen på sommerne da jeg var liten. Det å få penger for å henge i stallen, selv om summen var liten, var for meg iallfall noe jeg så på så kjempefordel. Hang jo i stallen resten av året også, men fikk jo ingenting for å stelle skolehestene hjemme. Her fikk jeg jo iallfall noen kroner, fikk ri gratis (som for meg da var stort for enhver pris), selv om jeg burde fått mer sånn strengt tatt i forhold til tariffavtaler etc. Tror det er vanlig å utnytte hestejenter nettopp på denne måten. Samtidig så vi jo også selv, at dersom de som drev dette overordnet skulle tjene noe som helst på dette, kunne vi faktisk ikke få så veldig mye mer betalt.

PS: Dette er også over 10 år siden, men 18 kroner timen var veldig lite også den gang. Siden jeg var under 18 år på den tida, tror jeg trafikklønnen lå på cirka 50-60 kroner timen den gang.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 21/07/2007 20:00:38 Gå til toppen av siden

Cameo

» VIP

Skrevet - 11/08/2007 :  19:47:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er har fagbrevet og jobber på en rideskole,har 100 kr i timen! :S Gå til toppen av siden

Cameo

» VIP

Skrevet - 11/08/2007 :  19:49:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og btw,hestefagen har ikke tariff desverre. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.