hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingst til varmblods hoppe. Kan noen hjelpe??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hingst til varmblods hoppe. Kan noen hjelpe??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

FallonD

» VIP

Skrevet - 01/01/2004 :  00:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen hær som har peiling på Varmblods Hingster?? Jeg og søstra mi har ei hoppe som karnsje skal bedekkes til sommeren. Det er ridehest. Hun er kåret i Dansk Varmblods og Godkjent i Norsk Varmblods.
Fallon Donmon som hun heter er etter:
Far: Donnavan
Mor: Gigi
Morfar: May Sherif

På utstillingen i august 2003 sa dommerne: Trivelig hoppe med begrensede bevegelser.

Hun er bare 161 så hingsten bør være ca 170. Det bør være en hingst med gode bevegelser!

Noen som har gode forslag??:)

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2004 :  12:36:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
- hvordan er temperamentet?
- hvordan er den i kroppen? Lang, kort, passe?
- hva skal du/ dere bruke et event. avkom til?
- hvor mye er dere villig til å betale?
- hvor bor dere, og hvor langt er dere villig til å reise?
- videre stamme på moren?

Vi greier sikkert å tenke ut noen alternativ til dere, men forøvrig kan det være det dukker opp noe på hingstekåringen i år. Det kommer stadig nye hingster til Norge....

Blant hingstene som er kåret i Norge pr i dag er vel Alfas Arnt første som slår meg. Men vet egentlig lite om ham; e. Andiamo - Silvano. 169 cm høy av god type. Ok gangartspoeng, men kan også hoppe.

Cerutti har veldig int. stamme, hvordan hingsten er i øvrig vet jeg desverre også lite om. Bra poeng har den i hvertfall. Noen andre som vet mer om Cerutti? Skulle ikke han gå kvalitetsbedømmelse i år?

Lord Caletto har alle forutsetninger, men er da spranghest. I størrelse er han "elefant". Stammen er bra, topp sprangblod. 7-7-9 har han fått for gangarter, 10 på lynne. Hilste på ham i fjor, og han virker utrolig "cool" i hodet. Dessuten har han prestasjoner å vise til.

Ellers er det utrolig mange gode importhingster å velge i mellom....

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  02:01:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hei hvis du går inn på: http:www.hester.vze.com
trykk på linker og litt lenger ned vil du finne noen av de flotteste hingstene vi har fra Danmark til Norge (og Sverige)

Ps: D r min side

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!
Redigert av - hestefreek den 04/01/2004 02:02:31 Gå til toppen av siden

FallonD

» VIP

Skrevet - 04/01/2004 :  14:15:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hær er resten av stamtavlen:
Far: Donnavan
Mor: Gigi
Farfar: Dolomit
Farmor: Venita
Morfar: May Sherif
Mormor: Shadow
Farfarsfar: Donauwind
Farfarsmor: Hella
Farmorsfar: Galanthus
Farmorsmor: Fjandgårds Rag Trade
Morfarsfar: Elizar
Morfarsmor: May Kignæs
Mormorsfar: Wersal
Mormorsmor: Oda

Håp dokker skjønne måkka av den stamtavla dær da!

Fallon er veldi snill til det meste:) Men hun kan være litt "heit", se mange skumle og sultne løver som ligger utenfør ridebanegjerdet. Så hun er litt kikkete..

Kroppen er vel litt lang, tror jeg! Er ikke så flink sån hær jeg.. Men hun bærer seg litt mye på fremparten når hun blir ridd!

Planen er at avkommet skal bli en in brukshest! Mest til dressur tror jeg!

Bor i Nord-Troms, så det som er aktuelt er vel å kjøre til Nord Norsk Hestesenter og få henne inseminert med frosent sæd dær. Dyrlegene hær har vel aldri inseminert annet en kyr så..

Skulle se på linken hær over, men på avlshingster kom det bare: Finner ikke siden..
Takk for hjelpen så langt!:)
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  15:49:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Ah... snakker vi om frossen sæd har du straks veldig mange muligheter til å velge hingst.

Ellers har du jo mulighet til å få tilsendt fersk fra en del hingster også. Moren til mine fikk et veldig bra føll etter Nobleman i år. Hun virker til å være litt av samme type som din, litt lang og tendens til å bli framtung. Nobleman finner du på
http://www.diamondagency.dk/index_dk.htm.

Men tror det kan være en ide å se an hva som dukker opp på kåring i år... vil bli overrasket hvis det ikke dukker opp noen alternativer...

Hvor mye har du tenkt å legge i det av kroner og øre? Frossen blir fort veldig kostbart... kjølt kan alltids være en risiko det også (har et par dårlige erfaringer der), men... føll ble det jo til slutt.

Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 11/01/2004 :  23:40:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Det skal være noen dyrleger i Sørreisa som er dyktige på inseminasjon(?). Lønner seg å sjekke da det kan bli dyrt uten dyrleger som kan dette;).Siden du allikevel skal bruke frossen sæd vil jeg vel egentlig anbefale deg en utenlandsk hingst som det ikke er så mange avkom etter i Norge. Kanskje du kan sjekke ut flyinge´s hjemmeside-hingstelisten? Søk på Flyinge på f.eks kvasir.
Har du resultatene hoppa di fikk når hun ble godkjent i Norge?
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2004 :  23:54:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
http://home.online.no/~kjetraa/index/linker.htm

Litt nede på siden finner du linker til diverse stutterier rundt om... mye hingster som er bra!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.