hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Liker hesten din å gå med utstyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Liker hesten din å gå med utstyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

selihebbe

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  10:39:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en flott dølahest som kommer med ørene rett fram med en gang jeg tar fram salen! Jeg kjøpte ny wintec sal til han i sommer å etter det har han blitt mye lettere å ri, å kommer alltid når jeg finner salen!
Når jeg tar fram hodelaget blir han helt vil og gaper etter bittet!
På de kaldeste dagene må jeg holde på bittet for å varme det å da står han og biter til seg tøylene og tar de opp som det var et bitt! Han gaper over bittet før jeg får sjans til å reagere=P
Er det andre som har så ivrige hester?
Noen som har merket forandring på hestene sine etter at de har byttet utstyr?

Gi hesten det den trenger... Å Den gir hjertet sitt i gjengjeld<3

armunpi

» VIP

Skrevet - 24/04/2007 :  11:46:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten jeg har ser forskjell på dekkna sine=p tar jeg fram regndekkenet står han å tripper urolig for da vet han at han skal få lomme ut=) og når jeg tar å rister på innedekkenet hans blir han også kjempe ivrig for da får han komme inn i boksen å spise mat=) hester er noen snåle dyr=) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  13:07:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hesten min står med ørene rett frem når jeg tar på salen, hun kan rynke litt på nesa hvis jeg lugger henne (prøver jo å unngå det selvsagt). Hun gaper når jeg kommer med hodelaget. Beinbeskyttere mener hun er for pingler , så da løfter hun bena så jeg ikke får dem på (sjelden vi bruker sånne, men dog). Dekken synes hun også er teit, spes når våren nærmer seg, da er både jeg og hun lei av dekken, og da kan det hende ørene kan legges en smule bakover, for å poengtere det, men nå er dekkensesongen over, og vi er kjempefornøde begge to
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  14:26:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Fjordingen vår er to forskjellige hester om vi rir eller kjører. Hun har ikke noe imot å bli ridd på, men å gå foran vogna elsker hun. Så fort vi kommer med kjøreselen spisser hun ørene og kommer ofte humrende imot oss. Salen derimot er hun ikke like begeistret for.
Haflinger vallaken min er glad i å bli brukt, men etter å ha hatt vondt i ryggen sin i vinter er han ikke like glad i salen som før. Nå er han bra i ryggen igjen og begynner å finne tilbake til den gode gamle glade gleden over å komme seg ut på tur. Jeg har begynt å bruke et slikt gummibitt med eplesmak og det elsker han virkelig. Når jeg kommer med hodelaget gaper han opp for å få bittet "med den gode smaken". Etter idetimen når jeg skal ta av hodelaget nekter han og slippe bittet, men tviholder på det selv om resten av hodelaget er tatt av... he he. Han er nå søt da De har uten tvil egne meninger de gampelurene våre.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 24/04/2007 :  20:58:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fjordingen vår er to forskjellige hester om vi rir eller kjører. Hun har ikke noe imot å bli ridd på, men å gå foran vogna elsker hun. Så fort vi kommer med kjøreselen spisser hun ørene og kommer ofte humrende imot oss. Salen derimot er hun ikke like begeistret for.
Haflinger vallaken min er glad i å bli brukt, men etter å ha hatt vondt i ryggen sin i vinter er han ikke like glad i salen som før. Nå er han bra i ryggen igjen og begynner å finne tilbake til den gode gamle glade gleden over å komme seg ut på tur. Jeg har begynt å bruke et slikt gummibitt med eplesmak og det elsker han virkelig. Når jeg kommer med hodelaget gaper han opp for å få bittet "med den gode smaken". Etter idetimen når jeg skal ta av hodelaget nekter han og slippe bittet, men tviholder på det selv om resten av hodelaget er tatt av... he he. Han er nå søt da De har uten tvil egne meninger de gampelurene våre.

Opprinnelig postet av *Skogli_Western_Riders*

muligens salene ikke passer siden ingen liker salene og vonn rygg. og den andre som holdt igjenn bittet kan være for han/hu er redd for tennene sine.om å få bittet smelt i tennene er ikke mange liker...:)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2007 :  09:16:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *Skogli_Western_Riders*

muligens salene ikke passer siden ingen liker salene og vonn rygg. og den andre som holdt igjenn bittet kan være for han/hu er redd for tennene sine.om å få bittet smelt i tennene er ikke mange liker...:)

Opprinnelig postet av -Tanha-

Fjording hoppa vår har alltid vært mer begeistret for kjøring enn ridning helt siden vi fikk henne. Hun har ikke noe i mot å blir ridd på men er ikke så glad i å få strammet gjorden. Derfor tor jeg hun foretrekker sele fremfor sal. Hun har tidligerere vært rideskolehest. Salen passer bra til henne og den er sjekket ut av en god equiterapaut.
Når det gjelder haflinger vallaken stemmer det at salen hans ikke passet ordentlig og var nok hovedgrunnen til hans vonde rygg. Salen passet han i startet men da jeg begynte å ri han og trene han jevnlig utvilket han seg en god del og bygde opp muskler. Dette resulterte i at salen tilslutt ble for trang, noe jeg desverre oppdaget for sent og ryggsmertene hans var et faktum. Vi fikk behandlet han av equiterapaut som da hjalp oss med å finne frem en god og passende sal til han. Nå er han fin i ryggen sin igjen og opptreningen er i gang for fullt. Vi tar det sakte og forsiktig så han får tid til å bygge opp sener og muskler igjen etter en lang lang hvileperiode.
Når det gjelder bittet til haflingeren så holder han aldri igjen vanlig metall/messing bitt, men begynte med dette etter at han fikk dette bittet med eplesmak. Han tar også bittet veldig villig når legger på hodelaget og viser ingen tegn til misnøye eller ubehag

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

-Tanha-

Skrevet - 25/04/2007 :  11:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki;) bra dere har ordnet det.litt vanskelig å vite når man bare leser litt og må tenke seg igjennom resten;) blir ofte missforståelser her inne.
hehe,den vil sikkert spise eple bittet;) smaker så godt
Gå til toppen av siden

-Maik-

» VIP

Skrevet - 27/04/2007 :  12:07:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Maik-  Svar med kopi av melding
Hestene jeg steller, to tungdøler og en sportsponni er vel ganske merkelige;)
Dølahestene liker utstyret sitt og tar bittet helt fint, men de blåser seg opp med en gang de får øye på salen. =P
Sportsponnien har ørene fram hele tiden og gaper lydig opp når han skal ha på bittet. Har ikke hatt noen problemer med det den tiden jeg har hatt han på fôr=)
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2007 :  01:55:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jivi elsker å komme på tur, men kunne hun gått uten sal hele tiden hadde hun nok valgt det. Har ikke noe imot salen, og ørene er alltid frem, men hun er ikke så begeistret for gjorden! Men det hadde ikke jeg vært heller, kan jo ikke være såå behagelig å få strammet et stykke tøy eller lær rundt magen....
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

-Maik-

» VIP

Skrevet - 02/05/2007 :  14:34:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Maik-  Svar med kopi av melding
Dølene jeg steller er også sånn at de ville heller likt å gå uten sal hele tiden. men de har ingen problemer med salen! ;)
Enig med deg JiviDream; kan ikke være noe behagelig med et stykke tøy og lær rundt magen..
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/05/2007 :  01:07:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gamle tungdølhoppa Sonja vi hadde som terapihest på Gaustad sykehus for mange år siden var også en sånn som aldri la på øra. Godtok salen helt greit, og var en engel mot alle som red henne. Men hun var en drøm i ri uten sal - var en sånn "sofahest", med en rygg så rund og bred at litt små barn omtrent satt i spagaten. Hun passet nøye på at ingen falt av henne - den minste ubalanse hos rytteren, så stoppet hun.
Men når vi kom drassende med selen, ja da flikket hun med ørene og øynene glitret - hun elsket å trekke vogn og slede. Man måtte aldri leie henne inn i dragene - hun nesten løp inn mellom dem og stilte seg på plass.
Har mange gode minner om Sonja.
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2007 :  09:59:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Skiftet sal til fjordhoppa mi for noen år siden. Da likte hun ikke at jeg kom med salen. Etter jeg bytta var det helt topp :)

Den andre hesten jeg har står som ett lys når jeg saler han opp. Tror ikke han har noe i mot den. Når jeg kommer med hodelaget tar han hodet inn i hodelaget, men tar litt tid før han opner munnen..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.