hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Økning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Økning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

annie_cv

» VIP

Skrevet - 09/04/2007 :  19:54:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei

jeg er noe "nybegynner" i dressur, men har en fantastisk lærer som har fått meg og ponnien min opp til LB nivå (snart LA).
Men jeg har et lite spørsmål...
Når jeg skal øke med henne har hun noe "stive" steg. det er liksom ikke så mye "flyt" i det. har dette mye å si på stevnene? noen tips om å ffå økningen bedre til?

håper noen svarer
MVH.
annie&belle

louise92

» VIP

Skrevet - 15/04/2007 :  10:38:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
hey!

så bra at du har fått deg en god instruktør

du sier at du ikke helt får "flyt" i økningen... det kan godt være fordi hun får taktfeil... det kan oppstå hvis det går for fort eller hvis hun ikke klarer og bære seg selv helt ut til sporet igjen...

klem louise
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 16/04/2007 :  23:34:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Hei! (Til deg også Louise!)

Helt ideellt skal hesten kunne "flyte frem" i en økning og beholde både takt, bæring og form mens den SVEVER uhindret fremover med løft og strekk.....
-Men det er noe de fleste drømmer om men ikke får oppleve!