hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lærgrime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Lærgrime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  12:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann ! :) Satt her å lurte litt på hvor man fikk tak i en fin lærgrime, uten noen form for decor, og som ikke kostet flesk :b Noen som kan vise fram yndlingen sin ?
Free Di & Ingvild ;*

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  20:13:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en ganske enkel en til den nye hesten miin.. En Finn-tack suuper fornøyd med den.. Det er ikke så mye dill dal på den helt enkel liksom..
Kjøpte den på Horze... Her en forklaringen fra siden dems som jeg er veldig enig i..

Denne yankeegrimen fra Finn-Tack er satt sammen av 25 mm lærreimer. Den er et nydelig stykke utstyr, den holder lenge, og den føles komfortabel for hesten din.

Yankeegrimen kan justeres under mulen og åpnes ved nakken og ved kjeven.

Grimen er laget av lær, og vil holde i flere år hvis den blir stelt skikkelig.

Lær er dessuten et sikrere materiale enn nylon. Hvis du slipper hesten din ut på beite og den henger seg fast i en grein, port eller gjerde, vil lærgrimen ryke lettere når hesten forsøker å komme seg løs. Det samme gjelder under transport.

Lær er også et mer hestevennlig materiale fordi det reduserer friksjonen mellom grimen og hodet, og forebygger dermed gnageskader på hestens skinn.

Yankeegrimen er utstyrt med vanlige spenner under mulen og ved nakken, en clip-spenne ved kjeven og søljer og ringer i messing.

Her er et bilde av grimen hadde ikke noe bedre..

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  21:16:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte lærgrime fra min hestebutikk, med semsket skinn, denne er fin, myk padding ved ørene og rundt nesa... http://minhestebutikk.no/mhb/produkt.asp?kat=9&pid=4120&p=Hunter%20lærgrime

Fin grime som ikke er som alle andre, har denne i brun jeg da...

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  21:19:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg har også en av disse grimene og synes de er gode til transport da de er meget sterke. Jeg synes ikke de er de vakreste grimene i verden, men er av god kvalitet, billige og kan "pakkes inn" i lammeskinn.....

Av pene grimer, synes jeg Shires har (hadde ihverfall) noen pene uten søm over nesen. (Bilde kan sees på VIP´en min; hodebilde av Scarlett).
OS og Passier lager også lekre grimer, men disse er det litt mere "dill" på og så er de ikke akkurat billige.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  11:27:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finens sikkert ikke noen brukbare til brukbar pris :b
Syns det ser penest ut med padding :)

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  11:40:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Borjes hadde en meeget billig en ! Noen som har erfaring ?
Er den fin NOK ;p ?

Å dere ? Billig saueskinn til nakke og nesereim i ekte saueskinn, hvor
finner man det til allright pris ? :) Syns ikke de falske holder så lenge.

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  11:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Synes den såg fin ut jeg, Ville hatt litt bredere skinn på nesa, men det er en smakssak... Tell me åssen det er å bestille fra bjørjes da!

toneeile

Skrevet - 04/04/2007 :  11:52:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en på felleskjøpet faktisk til hesten jeg hadde på for i fjor. Jeg tror merket var chetak. Fantastisk myk og fin lærgrime, med polstring i nakke og over nesen. Hadde aldri turt å kjøpt lærgrime over nettet før for kvaliteten varierer jo så veldig, så når jeg kom over denne kjøpte jeg den med en gang. Tror den kosta rundt 350kr. Bare synd hesten i naboluftegården trodde grima var spiselig. Ligger bilder på vip'n min Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  12:57:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noensom har erfaring med denne da :) ?
Liker også best med bred nesereim og tykk fôring !

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  16:09:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Den du hadde bilde av der var nyyydelig!! MEGVILAHA! Hadde jeg ikke hatt lærgrime ville jeg satset på en slik i alle fall for den var herlig!

Caeles

» VIP

Skrevet - 04/04/2007 :  17:06:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg synes den du har bilde av der, med bred nese- og nakkereim, ser fin ut. -Skulle ikke tro det er noe i veien med kvaliteten hvis du bare oljer den godt nok.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  21:00:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Likte den veldig godt , jeg :) Så , det med saueskinn da ? Blir nok å kjøpe den grima .. -Tror jeg :)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.