hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - noen som har tips ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 noen som har tips ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  16:40:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en islandsvallak på 15 år som er veldg hard i munnen å legger seg ofte på bittet for å slippe unna.. han gjør det nesten hver gang jeg er ute å rir.. noen som har forslag til hvordan han kan bli bedre og hvordan han skal slutte med å legge seg på bittet?? syns dette er veldig irriterenes når jeg rir sammens med andre hester for da vil han jo ikke stoppe , barre legger seg på bittet å springer...

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  00:38:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
øv masse på stopp og rygging.
Få han til å stå stille helt til du ber han gå;)

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 06/04/2007 :  17:04:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki..takk for svar Gå til toppen av siden

Ane

Norway

Skrevet - 01/05/2007 :  14:49:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei du.
Feilen hos hester som er harde i munnen ligger vanligvis i rytterens hånd. En sprek hest som holdes igjen ved hjelp av tøyle, der rytter henger i tøylen, vil nesten alltid resultere i at hesten blir hard i munnen. Vet jo ikke om dette er tilfellet her, men .. ?

Uansett.. Vil anbefale deg en myk hånd og mye overganger(begynn i skritt-tølt) og løsgjørende øvelser. Finnes også strikker som en spenner fast i bittet/tøylen. Denne skaper en mildere hånd. Har selv veldig god erfaring med den, men vet om andre hester som rett og slett utnytter muligheten("løøøøpe").

Lykke til (:

HORSES= h+o+r+s+e+s - s= h+o+r+s+e + e= h+o+r+s+e+e= h+e+r+o+e+s= HEROES Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 03/05/2007 :  11:23:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Ane her.. Hesten klarer ikke være hard i munnen med mindre den har noe å være hard mot :p Jeg tror jeg villa ha trent med masse halvparader, så ham lydig på en myk hånd, prøv å oppmuntre ham til å sakke av/stoppe på veldig svake/myke halvparader!! Da oppmuntrer du han til å jobbe med bittet også, og da får han ikke lagt seg på bittet.. Halvparader er i alle fall den gyllende lille tingen som hjelper meg hele tiden :) Veldig nyttig!!! Pass på ettergiften ;)

Håper han slipper litt etterhvert :) Lykke til ;)
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 22/06/2007 :  21:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har han blitt utrolig mye bedre enn han var men han fremdeles ikke helt bra men han blir bedre og bedre for hver dag=) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.