hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stopp dyremisshandling!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Stopp dyremisshandling!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Caeles

» VIP

Skrevet - 03/04/2007 :  12:52:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Som flere har påpekt så er bevisstgjøring det første steget i riktig retning. Hvis man ikke er bevisst omkring en sak, så kan man heller ikke gjøre hensiktsmessige valg.

Selv forsøker jeg så godt jeg kan å være en forbruker med integritet. Jeg velger produkter som ikke er testet på dyr, kjøtt, egg og melkeprodukter fra fittgående dyr og prøver å opplyse folk i min hverdag om at det som før het "Dyrehelsetilsynet" nå heter "Mattilsydrnet".... -Det virker som de fleste nordmenn foretrekker dyr vakuumpakket i kjøledisken! Jeg pleier å si til folk: "Hvis du ikke kan se maten din i øynene, fortjener du ikke å spise den!"

MEN, selv om jeg prøver i det små, har jeg allikevel dårlig samvittighet for at jeg ikke er konsekvent nok og foregår med godt eksempel når jeg VET bedre!
Jeg har vanskelig for å slutte å spise kjøtt, og for meg hadde det heller ikke vært nok. Jeg synes det er litt hyklerisk om man ikke spiser kjøtt for å "være snill med dyrene" hvis man fortsatt spiser melkeprodukter. Den kua som er død, lider ihvertfall ikke mere!

Til mine venner og andre veganere der ute som VET konsekvensene av og tar ansvar for deres valg; Tusen takk for inspirasjon og bidrag til en bedre verden!

Kanskje jeg en dag skal klare å avansere fra mitt passive PETA medlemskap til å bli en hensynsfull og verdensborger med integritet... Det er bare litt vrient å være veganer å drive med hest... Oops, hvor ble salen av? og trinsen??? -Jeg har litt vanskelig for å ri i Wintec...

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

2run

Norway

Skrevet - 04/04/2007 :  20:04:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva i..?! orket ikke å se videoen om de kyllingene før nå, det må våre noe av det jæ***** jeg har sett i hele mitt liv. Hvordan noen kan gjøre noe slikt forstår jeg bare ikke.
Å ri er ikke et spørsmål om liv eller død, det er viktigere enn som så! Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 09/04/2007 :  21:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fy fa**!! Jeg blir så vanvittig sint av å se slike ting! Hva som feiler slik syke jævler er ikke lett å vite! Herregud sier jeg bare!!! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.