hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurhjelm ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressurhjelm ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2007 :  11:00:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann !
Jeg lurte litt på hva som er en fin hjelm under dressurstevner. En
spranghjelm har jo oftest ventilasjon og er veldig kort. Hvordan er egentlig en dressurhjelm for lette klasser :) ?

Free Di & Ingvild ;*

Nano

» VIP

Skrevet - 24/03/2007 :  20:36:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange som rir med vanlig svart hjelm, sånn rund type med nylon fester. Ikke særlig fin...:P Charles Owen, John Whitaker hjelm.. Kjempe fin, og enkel design. Behagelig, kjenner ikke at den er på. Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2007 :  21:47:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Link til disse hjelmene ? Regner med at disse er meget dyre :p ?
FInt med flere inlegg (:

Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  02:36:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Ja, man må nok opp i 2-4.000 for GPA hjelmene, disse og John Whitaker er knall flotte! (mener ikke de nye ¨sykkel¨ hjelmene fra GPA som jeg kaller dem, men med vanlig stripe, ligger på ca samme pris, men alt nytt på marked er alltid lite grann dyrere Men sånn sett er det flott design på den også!

Du kan titte innom noen nettsider, om du søker finner du linker til mange butikker.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 26/03/2007 :  10:15:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Så lenge du har en godkjent sikkerhetshjelm så er du "good to go" på dressurstevner også.
Men trenden er nok at man gjerne har en klassisk og enkel hjelm, og dropper den der "fluehjelmen" til GPA feks, eller de mest "flashy" hjelmene.

Mange har Hi-Lite (eller hva den heter, den som kommer fra Hööks), eller GPA'en da. Eller bare helt vanlige hjelmer av alle slag. Selv rir jeg med Casco hjelm, og hvis jeg skulle finne på å starte kommer jeg nok til å beholde hjelmen, selvom den ikke er den aller mest diskrete osv.

Guro
Gå til toppen av siden

LineWara

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  11:13:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLineWara  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLineWara  Svar med kopi av melding
den Hi-Lite hjelmen til hööks er en av mange kopier av GPA-hjelmene, Börjes har kavalkade, som er helt lik Hi-Lite, bare litt forsjellig form på "luftingen" foran hjelmene, men disse er mindre og lettere enn GPA-hjelmene, og veldi behagelige å ha på;)
tror ikke dommerne ser på hvilken hjelm du har på, så lenge det ikke er en av de "flashye" hjelmene, "fluehjelmen" til GPA og de med pynt på osv;)

*** www.hesteliv.com ***
"the horse dosen't care what you know
till he know how much you care..."
Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 26/03/2007 :  13:58:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
charles owen hjelmen koster ca. 2300 kr. ny, mens signatur hjelmen (whitaker, samme hjelm men med ekstra nakkestøtte med signatur) koster ca. 2600... Ganske dyre, men definitivt verd pengene. Har en charles owen til salgs om den kunne vært interessant:P Den er i str. 58, liten str. og mørk blå. kan evt. sende bilde..! pent brukt Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2007 :  21:30:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en Helo Rider hjelm fra Horze . *Le*
Tenker at typiske spranghjelmer ikke vil ta seg godt ut til et elegant antrekk . Her tenker man stil :p

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 27/03/2007 :  07:49:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med en champion hjelm? (tror det er det de heter)
De er ganske rimelige, puster godt og er fine i dressur;)
Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  17:24:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor finnes en sliken ? Takk for alle svar :)

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  17:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må unnskylde dobbelt innlegg , kan ikke slette på min maskin >.<

Caeles

» VIP

Skrevet - 28/03/2007 :  23:18:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat bestillt en "Samshield" fra UT fashion! -De er DRIIIIIITLEKRE og man bestemmer selv hvordan hjelmen skal se ut!
I tillegg er det gode hjelmer med god ventilasjon og utskiftbar (man får med ekstra sett) "innmat" så man slipper å ri med klam/fuktig hjelm.
Jeg tror dette må være Rolls Royce´n av hjelmer og de er IKKE billige... -Starter på 4500kr....
www.utrolle.com

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 09/04/2007 :  21:38:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor finnes en sliken ? Takk for alle svar :)

Opprinnelig postet av FreeDi

Tror de selges ganske mange steder, men et eksempel er http://www.minhestebutikk.no/mhb/produkt.asp?kat=1&pid=1020&p=Champion%20Showring%20ridehjelm
Gå til toppen av siden

HanneogTafryla

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2007 :  23:10:08  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingHanneogTafryla  Svar med kopi av melding
Så lenge hjelmen er godkjent, så er hvilken som helst hjelm like bra som en annen. Trenger ikke å kjøpe de dyreste hjelmene til over 5000 kr - man blir ikke noen bedre rytter med dyrere utstyr. Jeg har hjelmen fra hööks og er fornøyd med den. Men så klart skulle jeg gjenre hatt en GPA hjelm. De er kjempe gode å ha på seg. Men det gjør ikke hööks eller horze hjelmene noe mindre bra for det.

Så hooks hjemlen for oss med støvete lommebok er helt klart noe å anbefale:-) koster vel 7-800 kr.. !!

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne, jo mer foretrekker jeg hesten<3 T A F R Y L A <3 Gå til toppen av siden

Christina_Pilenda

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  20:40:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChristina_Pilenda  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChristina_Pilenda  Svar med kopi av melding
mm. jeg liker disse GPA hjelmene og den på hooks. veldig fine ! :)
men på www.skoies.no har de kommet med en ny hjelm som kalles jacson eller noe! og den er jo kjempe fin, etterligning av GPA men man kan skifte ut den stripa i midten til en annen farge . det følger med slike ''striper'' for og bytte ut!:) men som sagt, ingenting slår GPA hjelmene ;)

It's my life and it's now or never .. I ain't gonna live forever Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2007 :  21:15:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takktakk , alle sammen :)
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.32 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.