hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstiller for første gang, hjelp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Utstiller for første gang, hjelp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mie Ulrika

Skrevet - 23/03/2007 :  08:29:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har lyst til å dra på utstilling med welsh hoppa mi, men jeg aner ikke hva man gjør på en utstilling og hva man bør kunne.

Er det spesielle regler for hva man skal ha på seg?
Hvordan skal hesten se ut, det er en welsh sec c hoppe. Må de ha lang man og masse hovskjegg. Får man trekk for kort man? Eller skal de flettes?

Hv gjør man på utstilling? Leier man rundt i skritt trav og gallopp og får så bedømming eller er det mer? Er det noen spesiell måte å stille opp ponnien på?

Jeg har forsøkt å finne noe på NPA sider men er kanskje helt på jordet for jeg finner ingenting.

HJELP!

A life lived in fear is a life half lived

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  19:39:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Sjå på norsk hestesenter sine sider under utstilling du, der finner du det meste om utstiling. Bruksprøve reglement, korleis man viser hesten etc...

http://www.nhest.no/utstillinger/info.html#hest

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2007 :  12:41:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Det jeg kan anbefale deg er å prøve en uoffisiell utstilling først, så får du litt feelingen av åssen en utstilling fungerer og ikke minst hvordan hesten din fungerer på utstilling. Hva dere må trene på osv... Her får du jo samme bedømmingen som på en vanlig utstilling og da ser du også om det er noen vits i å stille hoppe på en offisiell hvor resultatene blir notert og følger hesten. På en uoffisiell teller jo ikke resultatene.

Norges ponniavls forening kan nok gi deg en del tips angående hvordan en Welsh Cob skal se ut på utstilling. Lykke til =D
http://home.online.no/~ponniavl/

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.