hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lemping i reglene vedr. bittbruk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Lemping i reglene vedr. bittbruk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Olithyon

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  14:16:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg startet i helgen for første gang på en stund. I mellomtiden har hesten byttet bitt, fra tredelt trinse til tredelt D-bitt. Jeg bladde frenetisk i KR - dressur, men fant ikke bilde av D-bitt som var tredelt. Fant todelt D-bitt, og tredelt trinsebitt, men altså ikke tredelt D-bitt. Spurte dommer på stevneplassen, som sa det var blitt en lemping i reglene vedr. bittbruk, og jeg fikk tillatelse til å ri med bittet. Hun sa også at jeg ikke trengte spørre i fremtiden, da det var en "selvfølge" at dette bittet var lov. Men det er altså IKKE bilde av det i KR.
Noen som vet om dette bittet er tillatt?

-edit- skrivefeil

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 21/03/2007 14:17:54

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  21:17:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
har ikke noe "sikrere" kilder å komme med, men regner med at det OK når dommeren sier det.
og det ville jo vært seriøst bak mål om det ikke skulle vært lov!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2007 :  22:18:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk beskjed i høst jeg om at mitt tre-delte ikke var lov, kun to-delt D-bitt.. Meeen, hmmm, hvordan si dette da.. Red visst på det likevel vi da hesten var komplett idiot på todelt den perioden.. *Hysj*
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Maiken k

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  09:11:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker også tredelt. Værtfall aldri todelt da todelte bitt stikker oppi ganen på hesten. synes at mange sånne bittregler er veldig teite for bare man kommer i klassen mb så må man bruke kandar(!) Gå til toppen av siden

linda.benterud

» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  09:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Hva med todelt gummi bitt med D-ringer, noen som har brukt det på stevne?

Fått beskjed en gang om at at det ikke var tillatt men leste litt i KR nå og der står det at trinse kan være av metall eller belagt med gummi. På bildene over tillatte bitt vises todelt med D ringer så da antar jeg det er lov selv om det er i gummi?

Hilsen Linda:-)

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/03/2007 :  11:35:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Står det i KR at det er lov så er det lov :-) *enkelt og greit*
Tror det -tidligere- het at bittet måtte være i metall.

Guro
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 22/03/2007 :  19:56:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
grrr..vanskelig dette. Men i og med at det ikke er bilde av tredelt D - bitt, må jeg spørre for hvert stevne om jeg kan bruke det?

Spoff?? :)

-edit-

i § 426, punkt 5 står det at "bitt må være av avbildet modell, se tillegg 1."
Med andre ord er det ikke lov å ri med tredelt D-bitt hvis man tolker dette bokstavelig.
Men, om man ser i teksten til tillegg 1, står det under pkt 4: "trinsebitt med D-ringer.". Vil det da si at dette kan være tredelt? Blir helt forvirra:P

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 22/03/2007 20:02:24 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.