hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - de forskjellige selene...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 de forskjellige selene...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Itsrik

Skrevet - 23/03/2007 :  07:57:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - men dette er snakk om små ponnier, en liten shettis (som ikke passer vanlig shettis-utstyr) og en liten welsh (som passer shettis-utstyr). Hvor får jeg tak i maratonsele i disse størrelsene da? Til den minste har jeg i grunnen bare sett slike brystseler og - til den andre finnes det i alle fall travseler, men jeg ser liksom for meg at vogna sitter litt vel fast under galoppen med slike (eneste selen jeg har noe erfaring med fra før). Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 23/03/2007 :  08:49:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for info ang bogtresele, har liten erfaring med den. Men så vidt jeg vet, blir bogtresele brukt under maratonkjøring også ? Eller ? Mulig jeg er litt på viddene her .

Det jeg tenker litt på , med den lille shettisen er : HVor balansert blir vogna på en så liten tass ? går dragene nedover mot den, eller ligger de lett på en finger i høyde med der de ligger på shettisen ... for om ikke den er velbalansert på den høyden, ville jeg iallfall aldri brukt brøstsele ....

Du får iallfall bogtresele str shettis, men jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med hvor du evt kan finne så små seler .. om de i det hele tatt finnes ... Det har ingenting å si om vogna sitter fast i saletten egentlig , så lenge hesten har fri bevegelse i fronten.

La være å galopere ??
Gå til toppen av siden

Itsrik

Skrevet - 23/03/2007 :  09:40:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei det er akkurat det - har ikke hatt henne for vogn skikkelig før i dag, og da ser jeg jo akkurat det du sier: dragene peker litt nedover og hun får tyngden i ryggen...

Æsj - også den vogna som liksom skulle være til sånne bittesmå... Hun blir nok degradert til litt trekke-småbarn-på-rolige-flatmarkturer-ponni, og så får vi se hva vi kan finne til hun andre... Har ikke vogn heller som passer henne da, men hadde håpet å kunne kjøre litt mer med henne ettersom jeg er litt for stor til å ri henne noe særlig.... Og da type dressur-tur-kjøring, helst inklusiv galopp (rolig altså)...
Gå til toppen av siden

Itsrik

Skrevet - 23/03/2007 :  09:47:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan noen av dere som har litt peil ta dere en tur inn på www.shettyland.com og si hva som er lurt til meg (uten å blakke meg fullstendig...).....? Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 23/03/2007 :  16:46:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Itsrik.... ta kontakt med Olav Nyby, og hør hva han sier ? Kanskje han vet om noen glupe ideer til en sånn småtass ?

hihi (titter på siden du linket til ) Maratonsele str mini. Hjelpes , den drukner jo i den hehe

Jeg ville tatt kontakt med folk som drev med kjøreundervisning og sånt jeg, og forhørt meg litt hav som kan brukes til så små ... har liten erfaring med shettiskjøring dessverre... er det ingen her inne som jkører så små da ??
Gå til toppen av siden

Itsrik

Skrevet - 23/03/2007 :  16:49:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det var lurt - det skal jeg... Har litt slunken kasse nå, men vi får bare tømmekjøre og øve litt på å spenne for så lenge. Takk for hjelpen (ja i utlandet kan man visst få hva som helst til så små som helst - he he..-) Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 24/03/2007 :  00:23:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo kjøre litt med den selen du har så lenge da ;) Behøver jo ikke å sette den i bakker og berg og galopp med en gang ;) Men jeg ville satt en tykk pad under brøstet. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.